PU CZ BOTTLE GLASS 1 RGB LRPivo je národní nápoj Čechů, což stále víc platí nejen pro muže, ale i ženy. Přišly mu na chuť a zajímají se o jeho výrobu. A když k tomu mají vhodné prostředí, holdují mu víc než jejich mužské protějšky. V Plzeňském Prazdroji o tom vědí své, jak vyplývá z odpovědí Ivany Pavlíčkové, manažerky pro řízení talentů v této společnosti. Co ženám chutná, vědí nejlépe ony samy. Charakterizovala to výstižně Pavlína Kalousová, ředitelka firemních vztahů a komunikace Plzeňského Prazdroje.

Monika NebeskáMonika NebeskáMít plný stůl je pro většinu lidí v České republice samozřejmostí. Vážit si toho, že mrkev, cibule, vejce, chleba, sýr nebo jablko budeme mít kdykoli na dosah, neumí ale každý. Ne všichni tuší, jaké dnes vlastně zemědělství v České republice je, jak se rozvíjí, s čím musí dopředu počítat. A co všechno je potřeba dělat k tomu, aby náš komfort stravování byl zachován i rostl. Slova Ing. Moniky Nebeské, předsedkyně Zemědělského družstva Všestary, však potvrzují, že se naše zemědělství výrazně mění. Třeba díky nastupující digitalizaci. Není to pohádka bez konce, ale vyprávění srdcaře s vizí a ekonomickým optimizmem:

Lilia BhutanLilia BhutanKdyž jsem zavítala na webové stránky www.lilia.cz a chvilku jsem přemýšlela o tom, jak široký okruh činností Lilia Khousnoutdinová má, přemítala jsem zároveň o věčném sporu: diverzifikovat činnost, anebo se zabývat jedinou, zato hodně do hloubky? Jsou to dvě pravdy, které se zpravidla vylučují, co člověk, co podnikatel, to jiný názor. Já osobně jsem pro diverzifikaci. U této činorodé ženy jsem dospěla k přesvědčení, že obsáhlé portfolio jednotlivých projektů vede vlastně k úzké specializaci při vzájemném propojení jednotlivých směrů. To jí vyhovuje, to jí otevírá prostor k radosti, užitečnosti, seberealizaci, businessu, který má smysl:

1 VSRLáska k české literatuře a kultuře byla tak velká, že se Mgr. Chau Lan Duongová rozhodla zvolit Českou republiku jako druhou vlast. Brilantně zvládla nejen jazyk, ale v překladatelství a tlumočení pro vietnamské občany nalezla smysl života. Vypovídá o tom každé slovo našeho rozhovoru.

01 01Lenka StrakováNový experimentální minipivovar Proud, který sídlí v bývalé elektrárně v areálu Plzeňského Prazdroje, zahájil výrobu v testovacím režimu v listopadu 2020 a bude vařit celkem pět stabilních pivních speciálů: čtyři metodou svrchního kvašení a jeden ležák. Tato nabídka se v čase promění a přibydou k ní také menší várky experimentálních pivních specialit. Počítá se s roční produkcí několika tisíc hektolitrů piv z kvalitních surovin od domácích i zahraničních dodavatelů. Ve stálé nabídce pivovaru Proud je nyní TheMže – Pale Ale 10, Ventill – ležák 11, Soutock – žitná IPA 13, Cotel – Stout 14 a nealkoholické pivo Proovan – ve stylu Hazy IPA.

Nový plzeňský minipivovar Proud se jako první český pivovar zapojil do celosvětové akce Pink Boots Collaboration Brew Day. V Proudu se tak na Mezinárodní den žen 8. března vařila exkluzivní várka piva podle receptury zdejší sládkové Lenky Strakové na podporu a oslavu žen v pivovarnictví. Hazy IPA ze speciální směsi chmelů od Yakima Chief Hops v jednorázové limitované várce, včetně nealkoholické verze, bude následně v prodeji v e-shopu pivovaru Proud a ve vybraných pivotékách. Pracovalo se s ryze ženským podtónem, totiž v růžových botách.

Pink Boots Collaboration Brew Day je iniciativou mezinárodní neziskové organizace Pink Boots Society, která byla založena v ro-ce 2017 v USA s cílem podpořit profesionálky v oboru pivovarnictví v profesním růstu a vzdělávání. Symbolicky na Mezinárodní den žen 8. března v pivovarech po celém světě, které se myšlenku Pink Boots rozhodly podpořit, obuli ženy i muži růžové boty a uvařili vybraný styl piva ze směsi chmele nazvané Pink Boots Hop Blend. Složení chmelové směsi se každým rokem mění, ale vždy pochází od partnera iniciativy, renomované americké společnosti Yakima Chief Hops, proslulé chmelovými produkty špičkové kvality. (Letošní Pink Boots Hop Blend sestává z chmelů: Cashmere, Ahtanum, Citra, Loral & Sabro, směs vytváří kombinaci tropických, bylinných, citrusových a dřevitých aromatických tónů.) Část výtěžku z prodeje chmele putuje skrze organizaci Pink Boots Society na vzdělávací programy určené ženám v pivovarnictví.

Pivovar Proud zapojením do akce Pink Boots Society naplňuje jednu z vizí, s kterými v roce 2020 vznikl – participovat na zajímavých pivovarských projektech, přinášejících inspiraci a nové impulzy. „Podobné projekty nás baví, protože spojují lidi, kteří pivo prostě milují. Tento projekt je ale ojedinělý i důrazem na fakt, že pivo a pivovarnictví nejsou zdaleka doménou pouze mužů. Mnoho žen přichází pivu na chuť právě díky širší dostupnosti zajímavých pivních stylů. Navíc ženy čím dál častěji pracují v pivovarnictví v různých oblastech, samozřejmě včetně samotné výroby. Pro mě jako sládkovou je z profesní stránky lákavá i možnost vařit pivo z exkluzivní limitované směsi chmelů,“ komentovala dění vrchní sládková pivovaru Proud Lenka Straková. Odpověděla také na naše otázky:

Gábina ŠtikováGábina ŠtikováIng. Bc. Dominika Šenková a Ing. Gabriela Štiková jsou manažerky neziskové organizace yourchance o.p.s. Dominika Šenková pečuje o projekt Začni správně pro oblast Čech a působí jako výkonná asistentka projektu Finanční gramotnost do škol. Gabriela Štiková je spoluzakladatelka a předsedkyně správní rady yourchance. Hovořily o současném stylu vedení a manažerské práci směrem ke dvěma celorepublikovým projektům: integračnímu projektu Začni správně určenému pro mladé dospělé opouštějící instituce náhradní rodinné výchovy a Finanční gramotnost do škol, jehož cílem je vytvářet společně se školami funkční systémy výuky finanční gramotnosti a podnikavosti ve školách. Třeba se stanou jejich odpovědi podnětem k zamyšlení, inspirací, nápovědou, jak dělat věci jinak či lépe:

2 Markéta ŠvedaMarkéta ŠvedaNová doba vyžaduje nové činy, jiné přístupy a celkově rychlejší reakci na náročnější a komplexnější požadavky trhu v době pandemie a restriktivních opatření. Platí to ve všech oborech, ale v přípravě a získávání spolupracovníků dvojnásob. Povídali jsme si o tom s Markétou Šveda, headhunterem společnosti Recruit CZ.

lucie hotarova copyLucie Hotařová Ing. Lucie Hotařová, jednatelka rodinné firmy ETIFLEX, s.r.o., se loni stala Výjimečnou podnikatelkou v soutěži Ocenění českých podnikatelek. Tuto cenu uděluje ČSOB. Tentokrát putovala do Břeclavi, do tiskárny vinných etiket. To je také hlavní směr podnikání ETIFLEXu. Ten vyvinul mimo jiné mobilní aplikaci Živá etiketa, která využívá technologie rozšířené reality. Je to inovátorský krok, který slouží českým a moravským vinařům při zdokonalování designu lahví i celého marketingu. Skýtá další možnost, jak oslovit zákazníka, jak k němu promlouvat osobitě, vlastním příběhem. Lucie Hotařová o tom všem, tedy jak o rodinné firmě, tak o vášni, kterou pro ni podnikání je, dokáže přesvědčivě vyprávět:

Aktuální vydání v PDF

Listopad 2024

Otevřít PDF | Prosperita | Fresh Time

Newsletter

Zaregistrujte se do našeho newsletteru a dostávejte nejnovější vydání Madam Business emailem. Na základě registrace navíc můžete využít 20 % slevu na první inzerci v Madam Business.

Registrací souhlasíte s Podmínkami zasílání a použití služby.

 

Hlavní partner:

manner84_84

Partneři:

logo-eternity_web_119 jaja_logo2_108design4net_119_119 nadeje_logo88_882018 yourchance rgb color120
smart press logologo klub manazerek 150lazne teplice v cechachnupreme SiMyCo

Tip Grady

Zeptej se vedce kniha mesice listopad 2024Zeptej se vědce

Institut pro komunikaci vědy, Dvořák Aleš

Projekt Zeptej se vědce odpovídá již několik let na jakékoliv vědecké i nevědecké otázky laické veřejnosti prostřednictvím sociálních sítí. Renomovaní vědci svoje odpovědi zpracovali vědeckou optikou, ale zároveň čtivě a hlavně srozumitelně širokému publiku. V knize najdete výběr 50 nejzajímavějších témat. Třeba jestli je káva opravdu tak nezdravá nebo kde se vzala sůl v moři…

 

Navštivte také

iprosperita RGB freshtimecz RGB