01 Romana Apltauerova RTRomana Apltauerova Romana Apltauerová je obchodní ředitelkou značky Renault Trucks v České republice. Vyvrací tak mýty o tom, že jsou nákladní auta doménou mužů a ženám že je vstup, takříkajíc, zakázán. Ale výjimky čím dál více potvrzují pravidlo. A ženy jako osobité solitéry září stále častěji v nejrozmanitějších oborech, jež manažersky posouvají dál ke hvězdám. Pokoušejí osud vlastním názorem na věc, využívají kreativity, která jim je dána do vínku. Mají odvahu měnit, tvořit, dobývat póly, vítězit. Nebo alespoň trošku posouvat hranice dobrého na startovní čáru lepšího. Je to i případ Romany Apltauerové:

 DSC6264Na jedné straně touha udělat něco společného, něco potřebného, něco, co bude dávat smysl. Na straně druhé vztah k lidem, jejichž věk dozrál k moudrosti a jimž se sluší prokázat úctu i pomoc. Budova v duchu dřevostavby s mnoha úspornými benefity, šetrná k životnímu prostředí. Okolí plné ovocných stromů a keřů, prostředí vstřícné k těm, kteří tu zapustí kořeny své seniorské etapy života. Ráj na zemi. Možná i tak by se dal označit vítězný projekt letošního ročníku soutěže E.ON ENERGY GLOBE v České republice. Jmenuje se Domov v Podhradí. Poskytuje bydlení pro starší občany nebo ty se sníženou pohyblivostí. Vyrostl v Týnci nad Labem. Stavba zvítězila v kategorii Země a stala se zároveň nejlepším ekologickým projektem roku. Spolumajitelka a provozovatelka Domova Podhradí je Dana Motlová, dílo však vzniklo v těsné vzájemné spolupráci s manželem Hynkem:

IMG 4657XLKarolina Tomascová a Irena TomascováPojmenovat firmu Správná podprsenka s.r.o. byla trefa do černého. Pro laika odvážný název, měřeno okem odborníka zase přesná volba odpovídajícího jména. A nazíráno praxí novináře, tedy jak zaujmout? Nic lepšího se nedá vymyslet. Maminka Ing. Irena Tomascová a dcera Mgr. Karolina Tomascová se daly do podnikání poté, co Karolina jako útlá dívka nemohla sehnat odpovídající velikost podprsenky. Uvědomily si, jak citlivé téma na poli zdravého i krásného, a především vhodného oblékání to je.

Pavla APavla ApostolakiDo lesa jsem vždy chodila ráda. Nejen na podzim pro požehnání plnému košíku hub, jejichž sběr je pro mne pokaždé víc než jen pomíjivým zážitkem. Les je místo, které má svou specifickou energii. Tvary, barvy, vůně, zvuky, klid i nespočet tajemství. Každý den je jiný, jinak pohostinný. Je to ráj na zemi, který přináší do duše člověka to, co jinde nenajde. Scenérii naplněnou harmonií, symfonii s notami přírody, která si od nás nedá poroučet. Když se mi dostala do rukou publikace Léčivá síla stromů, kterou letos vydalo nakladatelství Grada Publishing, a.s., a již napsala Mgr. Pavla Apostolaki, a já ji dvakrát, spíš třikrát za sebou přečetla, věděla jsem, že budu usilovat o rozhovor do naší Madam Business. V knize je totiž nejen spousta užitečných informací, ale svým způsobem i návod na to, jak stromy, naše každodenní společníky, vnímat. Je to kniha o moudrosti, kráse, užitku i úctě.

Mama by Segra Eliska a DasaEliška Mertová a Dáša MertováK podnikání vedou všelijaké, různé, nepředvídatelné, ale i naprosto racionální, nebo zase emocionální cesty. Jak tomu bylo v případě dvou sester, jež založily společný business v rozměru dvou značek SegraSegra a Mama by Segra, o tom je následující rozhovor s MgA. Eliškou Mertovou a MgA. Dášou Mertovou. První jmenovaná je výkonnou ředitelkou, druhá ředitelkou marketingu.

Jana ŠtudenbtovaJana ŠtudentováZajít na kávičku, k tomu ochutnat nějakou dobrotu, popřát duši klídek a tělu pohodu, i k tomu se musí dnes člověk umět takříkajíc propracovat. Musí se naučit ty okamžiky nad voňavým šálkem vychutnat, užít si je, okořenit si je emocemi prostředí, posezením se sebou samotným, nebo s přáteli či náhodným hostem, který jen tak přisedne. K takovým chvilkám vybízí kavárna Janies v Rožnově pod Radhoštěm. Najdete ji v architektonickém komplexu Brillovka, jež proslula nejen podnikatelskou historií s velkým příběhem, ale i možnostmi, jež skýtá nyní. Kavárna Jannie’s coffee house je proslulá, a ti, kteří hledají jiný zážitek než ten uspěchaný na dvacet minut s rychlým občerstvením, tu nacházejí prostory plné dobrot a inspirace. Mnozí se vracejí, protože je jim tu dobře. Co chtít víc? Majitelkou je Jana Študentová:

Ruslan SkopalRuslan SkopalMóda je vrtkavá kamarádka. Nikdy netušíte, čím vás překvapí. Před nedávnem na scénu spodního prádla vstoupily trenýrky pro ženy. Možná tomu nebudete věřit, ale ujaly se báječně a zájem o ně má pořád víc a víc příslušnic něžného pohlaví. Navíc v trenkách vypadají ženy často doslova neodolatelně. Tak proč se jim bránit. Tohle spodní a volnočasové prádlo, jež bývalo výsadou mužů, má i řadu nejrůznějších benefitů. A především se v něm ženy cítí dobře. O trenkách právě pro ně poutavě vyprávěl Ruslan Skopal, spolumajitel značky Styx a obchodů trenýrkárna.cz:

foto PeroutkaJiří PeroutkaJak vyjádřit přízeň určité značce? Věrností jejím výrobkům a službám? Osobními referencemi? Články na blogu obdivovatelek? Možností je určitě mnoho. A co to vlastně lovebrand je? Pojmenování pro značku, kterou milujeme? Název pro mimořádnou náklonnost, o níž člověk nepochybuje? Postavení na trhu, které je jedinečné? Z jakého úhlu pohledu? Mohou i zaměstnanci vidět ve svém zaměstnavateli ztotožnění se s pojmem lovebrand? Určitě lze obsah tohoto slova chápat jako označení něčeho mimořádného, co vyvolává patřičné emoce, nadšení, vztah. Jak přemýšlí o lovebrandu ve společnosti dm, o tom jsem hovořila s Ing. Jiřím Peroutkou, manažerem komunikace:

Aktuální vydání v PDF

Říjen 2024

Otevřít PDF | Prosperita | Fresh Time

Newsletter

Zaregistrujte se do našeho newsletteru a dostávejte nejnovější vydání Madam Business emailem. Na základě registrace navíc můžete využít 20 % slevu na první inzerci v Madam Business.

Registrací souhlasíte s Podmínkami zasílání a použití služby.

 

Hlavní partner:

manner84_84

Partneři:

logo-eternity_web_119 jaja_logo2_108design4net_119_119 nadeje_logo88_882018 yourchance rgb color120
smart press logologo klub manazerek 150lazne teplice v cechachnupreme

Tip Grady

service design management kniha mesice mb 2024 10Service Design Management

Jak navrhovat a inovovat digitální služby

Petra Jílková

Víte, co skutečně znamená produktový design a jak funguje návrh digitální služby? Manažeři musí držet krok s rychlým vývojem a předvídat budoucí trendy. Klíčovými prvky pro zvýšení atraktivity nabídky a udržení konkurenceschopnosti jsou inovace a udržitelná řešení. Kniha je nezbytným průvodcem pro všechny, které zajímají digitální služby.

 

Navštivte také

iprosperita RGB freshtimecz RGB