celarová petrofováZuzana Celarová PetrofováKlavírní koncert v ojedinělém prostředí pražského Rudolfina nebo v PETROF Gallery v Hradci Králové, kdy člověk zavře oči a nechá se unášet šplouchavými vlnkami tónů, jež pronikají duší a oživují časoprostorové dobro světa? Jak dlouho už jsme ochuzeni o zážitky, jež dotvářejí člověka v lepší já? Raději nepočítat. Přesto, jak se ukazuje, mají složitosti, jimiž procházíme, i svůj přínos. Je zřetelně znát, co koronavirová krize podnikatelům připravila: prvopočáteční šok a logické obavy o vlastní existenci. Ale obecné zákonitosti vývoje nezklamaly. Stále více společností se vzpamatovává a přiznává, že jim problémy také naznačily novou cestu. Mnohé firmy pochopily a odkryly svůj potenciál, zrodila se spousta nápadů, potíže přivolaly rozvoj. Jaro roku 2020 přineslo novou strategii také skupině Petrof. Jakou? O tom již Mgr. Zuzana Ceralová Petrofová, prezidentka:

IGO 1474Danuše NerudováJak žít, aby člověk zvládl vše, co mu bylo předurčeno? Aby splnil své poslání, přispěl ostatním ke štěstí? Hodně lidí o tom v souvislosti s děním od loňského března začalo přemýšlet, někteří intenzivněji než kdy jindy. Koronavirus otevřel nové dimenze sebezpytování, nastolil řadu otázek, které by lidem na mysl možná ani nepřišly, pokud by trend neustálé honby za výsledky, tlaku na výkon, touhy po naprostém komfortu věcí pokračoval svým zběsilým tempem. I když, kdo ví... Odborníci tvrdí, že pandemie některé diskuze vyhrotila, uspíšila a přidala k nim další otazníky. Mnohé se týkají vztahů v nejširším slova smyslu, výchovy nastupující generace, obzorů studia, podnikatelské orientace firem, ekonomických i společenských změn. Jak na věci nahlíží rektorka Mendelovy univerzity v Brně prof. Ing. Danuše Nerudová, Ph.D.?

josef tereza 15 4 210454 sirka hp 3 copySednout si a v klidu si dát něco sladkého, jen tak, pohladit duši veršem z mouky, cukru, tuku, čokolády, vajec, koření, kávy, tvarohu, máku, ořechů. Proč ne? Ostatně jíst zakázané ovoce chutná nejvíc. Je to radost z pokušení, promenáda drobných požitků, které k hříšným nádobám patří.

David PirnerDavid PirnerŽeny v businessu tvoří svéráznou kategorii osobností. Zpravidla je charakterizuje velká houževnatost, dobrá komunikativnost, značná kreativita, empatický styl řízení. Ženy v managementu firem a organizací, jak se stále častěji ukazuje, mají pozitivní vliv na rozvoj jednotlivých subjektů, a do těchto pozic zkrátka patří a měly by patřit v ještě větší míře. Poradenská skupina Grant Thornton zveřejnila výsledky svého celosvětového výzkumu, který sleduje podíl žen ve vrcholovém managementu.

Fany 111Františka ŠádováPražský koláč. Moc se o něm nikde nedočtete, údajně to byl dávný nápad jednoho Poláka, který se přestěhoval do Francie. Nikdo neví, i když nikdy neříkej nikdy, jak se receptura vlastně do Prahy dostala a proč. Jisté však je, že se v 70. a 80. letech v našem hlavním městě běžně pekl a mohli jste si ho koupit skoro v každé prodejně pečiva. Buď celý, polovinu, nebo čtvrtku. Já na něm byla doslova závislá, ale protože jsem se musela během studií skoro živit sama a penízky se vydělávaly těžko a skutečnou prací, ať již psaním černé kroniky, nebo tříděním nahnilé mrkve ve velkoskladu, či mytím nádobí na hlavním vlakovém nádraží, mohla jsem si pražského koláče dovolit jen tu čtvrtku a jen občas. Nebyl totiž nejlevnější. Jeho chuť však byla jedinečná. Od té doby, co naše životy pozměnila sametová revoluce, zmizela z povrchu pražského.

Lucie ČešpivováLucie ČešpivováNaučili jsme se říkat, že žijeme v době nejistoty, nepředvídatelnosti, ale zároveň i nových očekávání. V čase velkých změn se rodí další příležitosti seberealizace, objevují se výzvy, které by před pár lety vypadaly jako science fiction. Ruku v ruce s tím jde komunikace, nebo lépe, půjde. Bude nezbytnou součástí DNA firem, organizací, celospolečenského pohybu. Její význam poroste, ať chceme, nebo ne. O tom jsou následující řádky s členkou prezidia Asociace komunikačních agentur Lucií Češpivovou:

Lenka MynářováLenka MynářováNaše planeta se topí v odpadu. V takovém, který ji znečišťuje, může zahubit, a s nímž si moc neví rady. Vezměte třeba jev současnosti: vyrábí se roušky. Co s těmi použitými? Válí se na poli, v příkopě, na chodníku. Kupujeme nápoje v plastových lahvích, ty prázdné mnozí z nás pohodí kdekoli. Oceány a lesy jsou skladištěm nepotřebného. Spotřeba obalového materiálu roste, a to nejen z důvodů hygienických, ale i pro absolutní komfort lidí. Je to však i dobrý business. Proč ne? Jenže... Ekologické problémy poukázaly, že je třeba změnit směr, nedrancovat, ale navracet, přemýšlet a vyrábět jinak, protože to lze.

01 Miluše HorskáMiluše HorskáS Mgr. Miluší Horskou, senátorkou a ředitelkou Základní a Praktické školy Svítání v Pardubicích, jsem se seznámila na jednom z Inspiromatů PhDr. Lenky Tomešové v Praze. Inspiromat je cyklus setkávání žen v manažerských a podnikatelských rolích. Výjimečných postav, které svými příběhy přesvědčují ostatní, že seberealizace žen má smysl, že jsou to právě ony, které dokážou přinést do světa businessu nové, svěží myšlenky, překvapivé nápady, příklad toho, že se dá mnohé kolem nás měnit za asistence obrovské fantazie, s nasazením vlastního srdce, navzdory překážkám, které se zdají být nepřekonatelné. Právě Miluše Horská měla nad dosavadními Inspiromaty svoji záštitu. Jako výrazná osobnost, která se svými názory netají, která se je snaží obhájit. A protože se loni žádný Inspiromat nemohl kvůli koronaviru uskutečnit, pozvala jsem Miluši Horskou alespoň na stránky Madam Business. Ta je totiž mediálním partnerem cyklu Inspiromat:

Aktuální vydání v PDF

Listopad 2024

Otevřít PDF | Prosperita | Fresh Time

Newsletter

Zaregistrujte se do našeho newsletteru a dostávejte nejnovější vydání Madam Business emailem. Na základě registrace navíc můžete využít 20 % slevu na první inzerci v Madam Business.

Registrací souhlasíte s Podmínkami zasílání a použití služby.

 

Hlavní partner:

manner84_84

Partneři:

logo-eternity_web_119 jaja_logo2_108design4net_119_119 nadeje_logo88_882018 yourchance rgb color120
smart press logologo klub manazerek 150lazne teplice v cechachnupreme SiMyCo

Tip Grady

Zeptej se vedce kniha mesice listopad 2024Zeptej se vědce

Institut pro komunikaci vědy, Dvořák Aleš

Projekt Zeptej se vědce odpovídá již několik let na jakékoliv vědecké i nevědecké otázky laické veřejnosti prostřednictvím sociálních sítí. Renomovaní vědci svoje odpovědi zpracovali vědeckou optikou, ale zároveň čtivě a hlavně srozumitelně širokému publiku. V knize najdete výběr 50 nejzajímavějších témat. Třeba jestli je káva opravdu tak nezdravá nebo kde se vzala sůl v moři…

 

Navštivte také

iprosperita RGB freshtimecz RGB