moje

Jarmila MachováVzpomněla jsem si na loňské léto a na noblesní setkání PENNY s novináři a odbornou veřejností, kde se hovořilo o významu včel pro život člověka, pěstování ovoce a zeleniny, výrobu potravin. Informací bylo mnoho a řadu přítomných překvapily. Třeba, že bez včel by skutečně nebyl život. Je to fakt, který nemá protivníka. Od té doby si kupuji o včelkách knihy, studuji o nich všechno možné. Mým snem je mít na zahradě pár úlů a včelaře poradce, který by se těmto jemným, chytrým a pracovitým tvorům věnoval, a mne učil to, čeho se stále bojím. Nebát se žihadel. Na události ku podpoře vnímání toho, co všechno pro nás včely znamenají, jsem se seznámila s předsedkyní Českého svazu včelařů Mgr. Jarmilou Machovou. Tehdy jsme se dohodly, že o včelách, včelařích a medu připravíme rozhovor:

Yveta SliškováYveta SliškováKdyž jsem onehdy seděla v čekárně u zubaře, snažila jsem se myslet na všechno možné, jen ne na to, co mne čeká. Představovala jsem si, jak mlsám v cukrárně ten nejnadýchanější dortík, jak si vybírám novou jarní sukni a k ní tón v tónu tenisky nebo jsem vzpomínala na nedávnou návštěvu teplických lázní. To byla paráda. V myšlenkách jsem se nořila do tamní termální vody, která člověku dokáže odplavit z mysli všechnu negaci…

DSC00128 5810Jan SchönbauerŽeny a počítač prý moc nejdou dohromady, říká se. Omyl! Informační technologie dokážou zvládnout stejně dobře jako muži. Jen se mnohé z nich musí zbavit počátečních předsudků. A proto je tu parta lidí, kteří si tento úkol vzali za svůj. Jakým způsobem, o tom už jsou následující řádky s Janem Schönbauerem, Media relations Specialist společnosti Czechitas:

Bolt Sona StloukalovaSoňa StloukalováZa minulý rok zapomněli cestující s Boltem v Česku přes 6000 předmětů všeho druhu. Přibližně polovinu nálezů však tvořily klíče, bezmála čtvrtinu peněženky, hotovost či platební karty a méně než desetinu mobilní telefony. Zavazadla, tašky nebo kabelky lidé ztrácejí méně často, letos k tomu došlo přibližně v 8 % případů. V absolutních číslech stejně jako v přepočtu na vozidla se nejvíce ztrácelo v Praze, v těsném závěsu je Ostrava a poté následuje Plzeň. Bolt je evropskou superaplikací, jejíž misí je dělat dopravu po městě dostupnější, bezpečnou a udržitelnou. Platforma Bolt již slouží 100 miliónům zákazníků ve 45 zemích a více než 400 městech napříč Evropou a Afrikou. O tom, jak to v Boltu chodí, jsem se bavila se Soňou Stloukalovou, Country manažerkou pro Českou republiku:

Kamila AmisováKamila AmisováKdyž před skupinu novinářů předstoupí na tiskové konferenci značky DS Automobiles produktová manažerka Kamila Amisová, auditorium ztichne. Naslouchá. A chce vědět víc. Není to nejvděčnější publikum, někdy dokáže přivést do rozpaků nebo naštvat nepříjemnými otázkami kdekoho. Ale to už k věci patří. V případě jmenované ženy jsem nezažila, že by si na pódiu nedokázala poradit. Ona totiž o autech ví úplně všechno. A navíc umí informace podat nejen přesvědčivě, ale formou, která zaujme, rozehřeje a vzbudí zvědavost. DS si takového protagonistu zaslouží. Člověk si jejího výkonu užívá jako divadelního představení Romea a Julie. Pro DS rozhodně záviděníhodný benefit. Bylo tomu tak i koncem minulého roku, kdy byl v Praze představen nový model DS 7:

IMG 2461Ilona KlímováNa hranici Řitky a Mníšku pod Brdy jsem přijela proto, abych si s Ilonou Klímovou, majitelkou firmy Aspius, popovídala o tom, jak se daří v podnikání, co nového v sortimentu, jaké vize a sny má. Když v roce 2011 zaregistrovala v rámci rodinného businessu značku Moje maso, pod kterou dodává výtečné steakové hovězí, ale také telecí maso na řízky nebo kýtu z divočáka, zkrátka gurmánské specialitky, především do obchodních řetězců, měla jasnou představu. Obohatit český trh o to, co zde tehdy chybělo. A podařilo se jí to. Nejen o delikatesy z vyzrálého hovězího, jehněčího, drůbež pro labužníky – perličku, křepelku, holuba, ale také dokonce klokana a zebru. Pak přidala ryby a mořské plody. V nabídce jsou zastoupeny i bioprodukty – drůbež, vepřové, hovězí. Zkrátka vše, co si jednou za čas dáte ze zvědavosti nebo dle své chuti k oživení vesměs stereotypního jídelníčku. Posléze přišla na pořad dne další značka Moje zvěřina, a to samo o sobě napovědělo, že program laskominek se rozšiřuje. A vášeň objevovat místa na Zemi, která skýtají možnosti přinést na český talíř to, co si srdce strávníka zaslouží:

Jarmila PodhornáJarmila PodhornáTaké jste se potýkali se záludnou virózou? A ještě pořád nejste úplně fit? Určitě víte, jak je nezastupitelná kvalitní imunita, ale možná netušíte, že ji výrazně ovlivňuje několik složek – stav nervové soustavy, dýchacích cest, trávicího ústrojí a čistota organizmu. Na pomoc přicházejí často bylinky. Mgr. Jarmila Podhorná by o nich mohla vyprávět celé hodiny i dny:

Pavel DrdelPavel DrdelKdyž se u nás doma objevila o Vánocích knížka Postní kuchařka – od kořene po nať od Pavla Drdela, kterou vydalo nakladatelství Smart Press, tušila jsem, že tímhle dárkem udělám velkou radost. A nezmýlila jsem se. Publikace se stala hitem mezi naší sbírkou kuchařek. Připomněla naše experimentální snahy a touhy zužitkovat úplně všechno, co se urodí na zahradě, oživila naše chutě na zeleninu a ovoce v těch nejrozmanitějších podobách, neobvyklé kombinace, pokusy vyrobit něco, co se ještě nikomu nepodařilo.

Aktuální vydání v PDF

Říjen 2024

Otevřít PDF | Prosperita | Fresh Time

Newsletter

Zaregistrujte se do našeho newsletteru a dostávejte nejnovější vydání Madam Business emailem. Na základě registrace navíc můžete využít 20 % slevu na první inzerci v Madam Business.

Registrací souhlasíte s Podmínkami zasílání a použití služby.

 

Hlavní partner:

manner84_84

Partneři:

logo-eternity_web_119 jaja_logo2_108design4net_119_119 nadeje_logo88_882018 yourchance rgb color120
smart press logologo klub manazerek 150lazne teplice v cechachnupreme

Tip Grady

service design management kniha mesice mb 2024 10Service Design Management

Jak navrhovat a inovovat digitální služby

Petra Jílková

Víte, co skutečně znamená produktový design a jak funguje návrh digitální služby? Manažeři musí držet krok s rychlým vývojem a předvídat budoucí trendy. Klíčovými prvky pro zvýšení atraktivity nabídky a udržení konkurenceschopnosti jsou inovace a udržitelná řešení. Kniha je nezbytným průvodcem pro všechny, které zajímají digitální služby.

 

Navštivte také

iprosperita RGB freshtimecz RGB