Renáta ŠebelováRenáta Šebelová (vlevo)Partnerský salón GERnétic Kosmetika Reny byste našli v samém srdci Ostravy. Když do něj vkročíte, připadáte si výjimečně. Od nuly jej vybudovala Renáta Šebelová a vtiskla mu noblesu. Kosmetické služby jsou pro ni vášní. Právě proto by byla ráda, aby se celý obor proměnil. Proč si myslí, že by bylo třeba přísněji hledět na kvalitu v tomto odvětví, nastínila v rozhovoru:

DSC 17Helen StankuAť zapředu rozhovor s kýmkoli, vždy se dotkneme současné ekonomické situace v České republice i ve světě. Den co den se mi potvrzuje, že současné dění se do našeho bytí zapisuje klikatým písmem, z něhož je znát mnoho nejistoty a obav z budoucnosti. Firmy škrtají výdaje, složitě plánují, některé končí svoji životní pouť a smutně se loučí se zákazníky. Jiné naopak s chutí investují a snaží se využít příležitostí, jež právě tento čas nabízí. Rodí se i nové společnosti na základě ojedinělých vizionářských nápadů, vznikají až neskutečné koncepty, a to napříč obory, od zdravotnictví až po lokální služby či malovýrobu. Jsou to takové zázraky, že si člověk říká, jak je to možné, skoro nevěří. A přesto jsou. Jsou i odpovědí na to, co platí už dlouho: že podnikání a kreativní manažerské práci se meze nekladou, byť je papír s kolonkami a tužka věrným strážcem čísel, která prý nelžou. Vznikají nové mediální agentury stejně tak jako další profesní uskupení, jež se snaží prosadit zájmy svých členů. Do povědomí nás všech se dostává business cirkulární ekonomiky stejně tak jako výrobna marmelád exotických chutí nebo nové masážní studio. Většina lidí z businessu se snaží jít dál, uvážlivě, hledat další směr, držet kormidlo. Majitelky firem nebo jejich manažerky se hodně řídí intuicí, zapojují emoce. A také, čas od času zajdou ke kartářce. A právě kartářka Helen Stanku, s níž jste si mohli přečíst první část rozhovoru v zářijové Madam Business, tentokrát opět vysvětluje, proč našemu konání mohou být karty užitečné.

landovska 04Barbora LandovskáJak mít tým kolegů, kteří dokonale souzní, kteří šlapou jako hodinky, chodí do práce rádi, odvádějí potřebný výkon? Jak nastavit laťku, aby byl zaměstnavatel i zaměstnanec spokojený? Aby vztahy fungovaly a promítaly se až do emocí zákazníků, radosti nad produktem i službami, jež ho provázejí? V Kia Czech se právě na takové aspekty zaměřili. Je o tom i následující rozhovor s Barbarou Landovskou, People & Organisation Senior Manager:

Jarmila PodhornáZ našich stránek Mgr. Jarmilu Podhornou dobře znáte. Před lety poté, co jako učitelka odešla do důchodu, založila firmu NADĚJE a dala se na výrobu bylinných tinktur, gemmoterapeutik, mastí a dalších přípravků. V Brodku u Konice vybudovala se svým týmem také úžasnou pupenovou zahradu, odkud pochází většina materiálu pro samotnou produkci. V místě je i poradna a další objekt, kde vám mohou stanovit příčiny některých vašich neduhů. Skoro denně Jarmila Podhorná odpovídá na dotazy zájemců, jak by mohli prostřednictvím bylinek vylepšit svoji kondici. Nechybí mezi nimi ani lidé z businessu. Sama některé z nich znám, zůstali nakonec věrnými klienty a odběrateli. Když se začtete do seznamu přípravků, které v portfoliu firmy figurují, zjistíte, že by se vám vlastně hodilo skoro všechno. Něco na tlak, na cholesterol, na zklidnění mysli, něco na pročištění krve nebo na lepší usínání. Cílem je především organizmus regenerovat, a to bylinky ve vhodném dávkování a kombinaci umí. Třeba po takové viróze, která na nás s podzimními měsíci sedne skoro kdekoli... Jarmily Podhorné jsem se tedy zeptala:

Ayurveda Resort MANDIRA Styria mbw21 1536Christina MauracherZápadní svět se mění, začíná nová éra hodnot a povědomí o tom, jak vnímáme vlastní zdraví. Originálně vyvinutý koncept tzv. Holistické ajurvédy, propojující tisíce let staré znalosti s moderní vědou a potřebami západního člověka, je k mání jen v rakouském Resortu Mandira. Zde můžete najít způsob, jak obnovit unavenou mysl a tělo dostat do kondice. Christina Mauracher, která tento koncept v rezortu Bad Waltersdorf založila, mi naznačila, jak vše souvisí se vším:

Jitka GötzováJitka GötzováTaké více přemýšlíte o tom, jaké potraviny si koupíte, abyste jedli zdravě? Vybíráte si podle etiket, doporučení přátel, informací na internetu? Nebo o tom naopak vůbec nerozmýšlíte a nákupní vozík plníte hlava nehlava, protože se spoléháte na serióznost obchodníků, farmářů, pěstitelů a chovatelů? Zdravý rozum velí, že nic se nemá přehánět a všeho s mírou. O tom, co nám chutná, často rozhoduje zkušenost, doporučení, ale i krásný lákavý obal výrobku nebo nápaditě vystavené ovoce a zelenina, čerstvé maso, uzeniny, sýry, ryby. Málo platné, jíme mimo jiné očima, možná dost často hřešíme a žaludek plníme tím, co naše tělo vůbec nepotřebuje, ale také se na druhé straně topíme v záplavě nejrůznějších doporučení, což je snad ještě horší než zákusek v cukrárně. Ale jak se tedy vyznat v tom, co je pro člověka zdravé, bezpečné, vhodné? Podle čeho se řídit, podle čeho servírovat na talíř? Odpovědi jsem hledala u ředitelky odboru bezpečnosti potravin Ministerstva zemědělství Ing. Jitky Götzové:

50Markéta TesařováNa čas za pomoci externích manažerů řídí firmy, které se potřebují vzpamatovat, nabrat nový vítr do plachet, chytit svěží vánek. Z neprosperujících vytváří ty ziskové, brání krachu, dává prostor k novým nadějím, vede k efektivnosti. Tak by se dala zjednodušeně charakterizovat náplň činnosti společnosti JPF Czech s.r.o., kterou založil vizionář a sám úspěšný podnikatel Ing. Jiří Jemelka, MBA. V roli personální ředitelky zde působí Mgr. Markéta Tesařová. Její vyprávění o tom, jak to u nich chodí, dává jasný obrázek o principech úspěšnosti. Však posuďte sami:

foto Copy1Monika Ihnatková

Společenská odpovědnost není téma nové, ale stále naléhavější. Je to prostor k tvořivému pojetí budoucnosti, k ochraně Země, a přitom k lidskému komfortu, který dává smysl. Mění se pohled na svět, mění se naše potřeby. Jak se na příležitosti v souvislosti s udržitelným podnikáním dívá společnost Danone v České republice, o tom jsem hovořila s Monikou Ihnatkovou, Public Affairs manažerkou.

Aktuální vydání v PDF

Listopad 2024

Otevřít PDF | Prosperita | Fresh Time

Newsletter

Zaregistrujte se do našeho newsletteru a dostávejte nejnovější vydání Madam Business emailem. Na základě registrace navíc můžete využít 20 % slevu na první inzerci v Madam Business.

Registrací souhlasíte s Podmínkami zasílání a použití služby.

 

Hlavní partner:

manner84_84

Partneři:

logo-eternity_web_119 jaja_logo2_108design4net_119_119 nadeje_logo88_882018 yourchance rgb color120
smart press logologo klub manazerek 150lazne teplice v cechachnupreme SiMyCo

Tip Grady

Zeptej se vedce kniha mesice listopad 2024Zeptej se vědce

Institut pro komunikaci vědy, Dvořák Aleš

Projekt Zeptej se vědce odpovídá již několik let na jakékoliv vědecké i nevědecké otázky laické veřejnosti prostřednictvím sociálních sítí. Renomovaní vědci svoje odpovědi zpracovali vědeckou optikou, ale zároveň čtivě a hlavně srozumitelně širokému publiku. V knize najdete výběr 50 nejzajímavějších témat. Třeba jestli je káva opravdu tak nezdravá nebo kde se vzala sůl v moři…

 

Navštivte také

iprosperita RGB freshtimecz RGB