EK 1120112Martina KyselkováKdyž mi Martina Kyselková, podnikatelka, majitelka firmy Kv. Řezáč, s níž jsme měli titulkový rozhovor v našem lednovém čísle Madam Business, poslala své fotografie, přemýšlela jsem, kdo je autorem. Vrtalo mi to hlavou, protože ty obrázky jsou jasnou definicí osobnosti této obdivuhodné ženy. Naprosto přesně vykreslily její duši, vystihly životní názor, zdravé sebevědomí, odhodlání bránit svou firmu proti nepřízni okolností, vidět zodpovědně budoucnost, stát za svým slovem. Ty fotky jsou vyjádřením mnoha charakteristik, stopou postoje k životu, životopisem dělnosti, který pokračuje. Jsou to fotografie, které se nezrodily náhodou, nebyla to marketingová rychlovka, póza sebestřednosti, ale životní názor v té nejkoncetrovanější podobě. Pak mi to došlo. Paní Kyselková má dceru a autorkou snímků je právě ona. Na tom by nebylo nic divného. Ale... strýček Google mi posléze napověděl. Eliška Sky neboli Eliška Sky Kyselková je totiž slavná fotografka, která se probojovala na světová mola, ke světovým značkám, světovým médiím. Která vytvořila sama sebe s jasnou vizí, nekompromisně, mistrným zvládnutím řemesla, ukázněností, ale také vedena svými emocemi, respektem k nim, a chutí měnit vidění celku i jednotlivostí. Její další fotografie, které jsem si posléze prohlížela, mne fascinovaly. Odvahou, kreativitou, nápady, svými otazníky. Jsou vyzývavé, nabízejí diskuzi. A tak jsem se zeptala:

CeralováZuzana Ceralová PetrofováBusiness je v pojetí většiny firem patrně cestou věčného hledání. Ani vizionář neodhadne, co se odehraje na scéně vědy, výzkumu a vývoje, na scéně politické, ekonomické, jak do procesu běžných obchodních vztahů vstoupí prvky nahodilosti, vlivy nemocnosti, nová naleziště surovin, ceny energií, válečných konfliktů či sílící požadavky běžných spotřebitelů, konzumentů. Často se ptáme, jak ovlivní náš život umělá inteligence nebo staré babské rady a zvyklosti. Nebo jestli má pravdu lékař, či léčitel. Či jak vážně brát doporučení ekonomů, prognostiků, marketérů. Podobně je to v podnikání. Neznámých je v rovnici vždy několik. Jednou z předních českých a světových firem je Petrof. Značka, výrobce, exportér, inovátor. Za necelých 160 let na trhu si tato společnost vždy dokázala najít cestu, jak dál úspěšně existovat. Prezidentka společnosti Mgr. Zuzana Ceralová Petrofová je osobností, která od nápadu nemá daleko k realizaci. Není snílek, stojí rovnýma nohama na zemi. Ale jako šéf vědomý si rizik dobře zvažuje, kterým směrem Petrof rozepne svá křídla. Odhad má prvotřídní. A motivaci lidem, které firmu tvoří, umí dát vždy stejně jako jistoty, které každý pracovník hledá. Průsečíkem je nadšení pro věc, houževnatost, odvaha i chuť zkoušet stále něco nového:

Olga Stanley 2023Olga Stanley Ještě nikdy jsem ji nezažila zamračenou, protivnou, naštvanou. Ba naopak. A ptala jsem se vždy po setkání s Mgr. Olgou Stanley, manažerkou komunikace společnosti ROSSMANN, sama sebe, jak to jen dělá, že je usměvavá, vlídná, ochotná pomoci, připravená naslouchat, zajímat se o to, jak se ten druhý má. Jak vůbec zvládne vstřebat tolik informací, podnětů, připravit takové množství odpovědí, které jsou potřeba. Říká se, že firma je taková, jakou má komunikaci. V případě značky ROSSMANN je to násobná pravda. Poznáte to i v prodejnách. Mne osobně vždy zaujme řád a klid, který tady promlouvá zcela jasně s tím, že si při nakupování mám odpočinout a užít si ho. Zklidnit se. Zde se totiž nespěchá, tady z vás sejmou stres a dají přivonět k rozumnému životnímu tempu. A to je velké umění. Prodejny se k takové image musely ale postupně propracovat. Nejen o tom jsem si s Olgou Stanley povídala…

NOS5739 finIvana BrancuzkáDaně a jak na ně! Pro mnohé podnikatele noční můra, protože chybné daňové přiznání může mít pro jejich business nepříjemné, a někdy i fatální následky. I v této oblasti je dobré jít k profesionálům a přenést starost a případná rizika na ně. Proto jsme oslovili Ivanu Brancuzkou, jež má více než dvacetileté zkušenosti v účetnictví, mzdách a personalistice. Od roku 2008 spolupracuje se společností Contract Administration jako členka týmu outsourcingu služeb v oblasti HR a mezd. Ve společnosti prošla všemi úrovněmi své kariéry, nejprve jako mzdová účetní, a nakonec jako jednatelka CA. Několik měsíců zastává Ivana Brancuzká pozici Country Manager společnosti Crowe a Contract Administration v České republice. Odpovídá na otázky, které její klienti pokládají nejčastěji.

DSC07867Jaroslava RezlerováVypadá to jako stále dokola obehrávaná písnička, ale je to v naší společnosti prostě evergreen. Tolik let máme v ústech rovnoprávnost, přesto se ženám neměří stejně jako mužům. Jak dlouho ještě a co udělat pro zaměstnance, aby se v práci cítili lépe, na to jsem hledal odpovědi u Mgr. Jaroslavy Rezlerové, generální ředitelky ManpowerGroup a prezidentky Asociace poskytovatelů personálních služeb.

2020 fotka

Znáte tu zvláštní opojnou chuť medu? Jako by měl člověk na jazyku celou zahradu. Jako by cítil přicházet zázrak, který jeho organizmus posílí a obohatí o novou, čistou energii a dobrou náladu. Tak chutná to sladké tajemství, tak voní naše vzpomínky dětství, kdy jsme poprvé ochutnali chleba s máslem a medem. Mnozí tuto lahodnou snídani nebo svačinu upřednostňují doposud. Stejně jako lahodnou dobrotu přijímají pak s ochotou informace o nezastupitelném významu včel pro náš život, růst plodů, naše stravování. Do popředí se dostávají takové úvahy na jaře, když rozkvétají ovocné stromy. A což teprve, když zavoní lípy! Český svaz včelařů se prostřednictvím svých členů snaží předat mnoho znalostí a zkušeností dalším lidem, sází zejména na mladé včelaře. To proto, aby poselství dobrého a užitečného know-how nesli dál, učili ostatní si včel vážit jako neskutečně dobře vybavených tvorů, od nichž se lidé mají stále co učit. V březnovém vydání Madam Business jsme přinesli první část rozhovoru s Mgr. Jarmilou Machovou, předsedkyní svazu. V tomto, dubnovém čísle, je jeho druhá část:

NovotnáLenka NovotnáRájem pro mnohé z nás je zahradničení. Nemusí to být ve velkém, stačí pár bylinek na okenním parapetu, několik sazenic rajčat, řádek ředkviček a mrkve, keřík rybízu a angreštu, doma pokojovky pro radost po celý rok. Aby všechno rostlo, kvetlo a dávalo pěknou úrodu, potřebuje to vaši péči a také nejrůznější nádoby v roli květináčů, truhlíků, kompostérů, konviček. Firma Plastia je umí vyrábět v podobě sofistikovaných pomocníků, které vaše úsilí násobí a proměňuje v řemeslo, jež dává potěšení nejen vám samotným. Z názvu se za ty roky, co je na trhu, stal pojem. Především pro užitečnost, kterou zákazníkům svými výrobky nabízí. Mnozí oceňují také design, na kterém si Plastia dává velmi záležet. A když se „něco“ líbí na první pohled, volba je zpravidla jasná. Jaro je pro tuto společnost nejvypjatějším obdobím roku. Z národa českého se stává totiž národ zahrádkářů. S úsměvem a lehkou nadsázkou to potvrdila jednatelka a spolumajitelka společnosti Lenka Novotná:

80 tiskdataZuzana SedmerováČesko loni zaznamenalo rekordní úroveň vývozu. Na zahraniční trhy se navíc zaměřuje stále více našich společností. O rozvoj podnikání v nových teritoriích a internacionalizaci svých obchodních aktivit projevilo na jedné z největších tuzemských proexportních akcí, na Meeting Point CzechTrade v Praze v únoru, zájem 404 firem. S ohledem na tyto skutečnosti Ministerstvo průmyslu a obchodu i agentura CzechTrade očekávají, že i přes posilující korunu dojde u českého exportu v roce 2023 k dalšímu pozitivnímu vývoji.

Aktuální vydání v PDF

Listopad 2024

Otevřít PDF | Prosperita | Fresh Time

Newsletter

Zaregistrujte se do našeho newsletteru a dostávejte nejnovější vydání Madam Business emailem. Na základě registrace navíc můžete využít 20 % slevu na první inzerci v Madam Business.

Registrací souhlasíte s Podmínkami zasílání a použití služby.

 

Hlavní partner:

manner84_84

Partneři:

logo-eternity_web_119 jaja_logo2_108design4net_119_119 nadeje_logo88_882018 yourchance rgb color120
smart press logologo klub manazerek 150lazne teplice v cechachnupreme SiMyCo

Tip Grady

Zeptej se vedce kniha mesice listopad 2024Zeptej se vědce

Institut pro komunikaci vědy, Dvořák Aleš

Projekt Zeptej se vědce odpovídá již několik let na jakékoliv vědecké i nevědecké otázky laické veřejnosti prostřednictvím sociálních sítí. Renomovaní vědci svoje odpovědi zpracovali vědeckou optikou, ale zároveň čtivě a hlavně srozumitelně širokému publiku. V knize najdete výběr 50 nejzajímavějších témat. Třeba jestli je káva opravdu tak nezdravá nebo kde se vzala sůl v moři…

 

Navštivte také

iprosperita RGB freshtimecz RGB