Lidé chtějí pracovat v příjemném a pohodlném prostředí. A už není důležité, jestli mají svou kancelář ve firmě, nebo v domácnosti. Zejména covid-19 zgruntu proměnil česká pracoviště a náš přístup ke každodenním povinnostem. Dodavatelé kancelářského vybavení nové požadavky ihned zaznamenali a nabídli zákazníkům výrobky podle jejich představ. Potvrdil to v našem rozhovoru Michal Hotmar, marketingový specialista výrobce kancelářských židlí RIM CZ.
Opravdu vidíte zásadní rozdíl v kanceláři doby před a pocovidové?
Trend je naprosto zřejmý. Kanceláře po covidu pokračují ve „změkčování“. Dnes zákazník žádá křesílka, taburety a podobné vybavení k neformálnímu sezení. Dnešní kancelář dostala plno odpočinkových, komunikačních a privátních zón. Z moderních zasedacích místností se zvolna vytrácí klasická konferenční židle a je nahrazena právě křesílky. Významnou roli hrají také privátní zóny, ať už ve formě akustických budek, nebo privacy boxů.
Dokázali jste na změněnou poptávku včas a efektivně zareagovat?
Pokud firmy chtějí být konkurenceschopné, tak na takové požadavky musí umět odpovědět. Proto zaměstnáváme silný vývojový tým a neustále přicházíme s novinkami, které reflektují zákaznické požadavky.
Zjišťujete, že podobnou proměnou prochází i home office?
Poté, co jsme si home office vyzkoušeli během covidu, se společnost rozdělila na dva tábory, na příznivce a odpůrce práce z domova. Nicméně pro obě skupiny vycházejí představy o domácí pracovně podobné. Kvalitní židle a pracovní stůl představují pevný základ. V tomto ohledu jsme žádnou radikální proměnu nezaznamenali.
S jakými náklady jsou přestavby kanceláří spojené?
Přestavby do agilního prostředí, jako je Agility kolekce od RIM CZ, nejsou z hlediska nákladů náročné. Agilita umožňuje rychlé a přizpůsobivé změny kancelářského prostředí podle aktuálních potřeb. Produkty jsou navrženy tak, aby umožňovaly snadnou manipulaci a přizpůsobení prostoru. Například kolečka na nábytku umožňují snadné přemístění sedaček, stolů a židlí. Přestavba do agilního prostředí musí být logicky spojená s investicí do agilního nábytku. Může vyžadovat určité úpravy prostoru, jako jsou demontáž původního nábytku, instalace nových prvků a snadné vytváření různých pracovních zón.
Vyplatí se vynaložené náklady všem? A za jakých podmínek?
Agility kolekce nabízí rychlou a přizpůsobivou kancelářskou prostorovou koncepci. Vyplatí se všem, kteří hledají flexibilitu a snadnou manipulaci s nábytkem. Kolekce je vhodná pro firmy, které chtějí rychle měnit způsoby práce v kancelářském prostoru a vytvářet prostředí přizpůsobené momentální činnosti zaměstnanců.
Odhadnete další vývoj, kam se vše posunuje? Představíte nám kancelář budoucnosti?
Kancelář budoucnosti bude ještě více otevřená a neformální. Lidé se v kancelářích rádi potkávají a komunikují, což by jim mělo umožňovat i jejich vybavení. Trend v popularitě křesel, taburetů, sedaček a privátních boxů vidím jako seriál na pokračování, o tom netřeba diskutovat.
ptal se Pavel Kačer