IMG 2171Jarmila PodhornáČlověk je tvor svým způsobem nepoučitelný. Často jede takříkajíc na doraz svých možností. Těžko rozpoznává hranice svých sil, ne včas se odhodlá si odpočinout, změnit rytmus života. Jako by chtěl do jediného dnes vměstnat vše, na co by mu měl stačit měsíc. Zejména lidé z businessu, a ženy zvlášť, nedokážou vypnout, a někteří si ve stresu přímo libují. Průšvih pak na sebe nenechá dlouho čekat. Únava, oslabená imunita, náchylnost k nemocem. K tomu dnes covid, který přepisuje dějiny a nárokuje si neuvěřitelné množství lidské energie na zvládání všeho, co s jeho výskytem souvisí. Vlastnit nebo řídit firmu v období, kdy letí náklady nahoru neuvěřitelným tempem, omezuje se výroba či služby kvůli nedostatku pracovníků, kteří jsou nemocní nebo v karanténě, vede k nejedné krizové situaci. Promítá se to i do kondice majitelů, manažerů. V takových chvílích se začínají víc a víc zamýšlet nad tím, jaké priority a hodnoty budou ctít. A vlastní zdraví je jednou z nich. Často to však bývá vykoupeno zkušeností, kterou není radno opakovat. Podpořit kondici mohou také alternativní cesty ke zdraví. Mgr. Jarmila Podhorná, majitelka firmy NADĚJE, vybudovala v nedávné době také regenerační centrum. A to v místě, kde sídlí její rozsáhlá pupenová zahrada, světový unikát, a samozřejmě výrobna ojedinělých bylinných tinktur, v moravském Brodku u Konice:

MerunkováJana MerunkováO yourchance a jejích aktivitách na stránkách Madam Business píšeme takřka pravidelně. Poprvé před jedenácti lety. Tou dobou měly zakladatelky rok práce za sebou a řada dnes splněných cílů byla teprve před nimi. Tak jako zpočátku, tak i nyní se jejich práce týká dětí, mladistvých, kteří to v životě nemají zrovna jednoduché. Nebudeme ale rekapitulovat, možná jen trošku. Je tu rok 2022, doba se v porovnání s tou, kdy se yourchance dostávala do povědomí lidí, významně změnila. Zakladatelky Jana Merunková a Gabriela Štiková získaly řadu zkušeností a mají před sebou nové plány. Jak k nim přistupuje Jana Merunková, ředitelka yourchance?

DSC08622 copyaKdyž si otevřete webové stránky společnosti Petrof a překliknete na e-shop, rázem vám je dobře a bavíte se. Opravdu. Zkuste to. Ocitnete se mezi unikátními výrobky, ze kterých sálá radost, hravost, emoce, touha nabídnout vám pohodu i perfektní zboží různorodého charakteru, ale se spojovacím motivem. A to je cesta, jak chytit zákazníka za srdce. Jak být s ním, jak mu dělat vhodnou společnost. Řeknete si, proč světoznámý producent hudebních nástrojů nabízí v online prostředí třeba trička nebo hračky pro děti, ale odpověď je jasná. Diverzifikovat možnosti je dnes cestou, která má smysl. Prezidentka skupiny PETROF Mgr. Zuzana Ceralová Petrofová dala nahlédnout do strategie firmy i vlastních myšlenek. Její geniální schopnost přijít vždy a včas na trh s něčím ojedinělým a obchodně úspěšným je obdivuhodná:

V uplynulém roce jste se rozhodli zřídit e-shop. Proč právě světoznámý výrobce pianin a klavírů zvolil tuto cestu?

Nerozhodli jsme se v uplynulém roce. Byl to jeden z cílů naší střednědobé strategie, ale určitě nás k dřívější realizaci popíchly zavřené obchody.

Jde zatím spíše o image obchodní kanál, anebo má brzy začít generovat výrazný zisk?

Dlouhodobě máme v našem businessu skvělé obchodní vztahy s našimi dealery. Naším cílem ale také je budovat vztahy s konečnými zákazníky, dostat se k nim blíže a lépe pochopit jejich potřeby. Samozřejmě ale projekt musí dávat smysl také ekonomicky, stejně jako naše ostatní nové projekty, kterými se snažíme diverzifikovat rizika spojená s naším podnikáním. Takže věříme, že nám e-shop přinese další stálé tržby.

Na e-shopu se zdaleka neprodávají jen hudební nástroje, ale jde o mix nejrůznějších výrobků, od kávy a čokolády přes šachy nebo originálně pojatou hru Člověče nezlob se až po šperky. Není to příliš odvážné?

Bez odvahy se podnikat nedá a zpětná vazba od našich zákazníků ukazuje, že se jim pestrost líbí. Navíc tam jednotlivé položky nejsou náhodně, mají mnoho společného – hudební zaměření/motiv, dřevo jako základní materiál apod.

Jaký ohlas u příznivců vaší značky online prodej získal? A rýsují se už věrní spotřebitelé, kteří se vracejí?

Výrazně převažují pozitivní ohlasy. Někteří naši příznivci třeba nehrají na piano, ale něco od nás chtějí, protože si naší firmy váží. Případně zatím nemají dostatek financí na nákup nástroje, a proto si udělají radost něčím drobnějším. Opakované nákupy už evidujeme, ale jsme stále na začátku.

DSC08651 copyPodle čeho jste vymýšleli a skládali sortiment? Bylo to intuitivní, nebo přísně cílené?

Začátek byl cílený – udělali jsme si průzkum toho, co by naše zákazníky mohlo zajímat. Následně jsme si vytvořili kategorie produktů a postupně začali vybírat nejvhodnější položky pro e-shop. Hned jsme si řekli, že chceme prodávat kvalitní zboží vyrobené námi, případně ve spolupráci s dalšími českými firmami. Přiznávám, že u některých z nich převládla radost z navázané spolupráce a hezkým výrobkem nad nějakými analýzami. Občas je potřeba poslechnout svoji intuici a zkrátka to zkusit. A je mnoho českých výrobců, se kterými je potěšení spolupracovat.

Co zájemci nakupovali nejvíce před Vánocemi?

Očividně chtěli udělat radost svým blízkým. A znovu to bylo hodně pestré – od dřevěných hraček, nejvíce Biatlon do obýváku, přes módní doplňky až po klavírní stoličky. A také můj oblíbený produkt, rezonátory, které zesilují zvuk mobilního telefonu jen díky své konstrukci a použití kvalitního rezonančního dřeva, bez použití elektřiny a párování s telefonem.

Určitě se bude e-shop rozrůstat. V jakém slova smyslu?

Nové projekty si vždy krokujeme, nespěcháme na ně. Je to pro nás období ve znamení naslouchání zákazníkům. Kromě nabízeného portfolia si nastavujeme a upravujeme interní procesy. Cílem všeho toho snažení je spokojený zákazník, který si koupí originální produkt. Zároveň od nás musí získat skvělý servis.

To znamená, že si tu budu moci za čas koupit třeba zimní šálu s originálním designem jako módní doplněk, rukavice s vyobrazením kláves, jedinečný šálek na čaj nebo knížku o historii Petrof?

Uvidíme. Produkty stále přibývají. Některé z nich vyrábíme sami, neboť jsou spojeny se dřevem, jiné nakoupíme u českých firem. Vše je o inspiraci a příběhu.

Neuvažujete tedy o tom, že byste při obohacování nabídky kooperovali s nějakými dalšími firmami či značkami? Nebo zavedli na trh například vlastní kosmetickou značku krémů na ruce (nejen na ruce klavíristy), ortopedické křeslo pro namáhaná záda, dýmku pro fajnšmekry, designové dřevěné předměty do interiéru?

Samozřejmě uvažujeme, další české značky nás už oslovily a nyní se bavíme o tom, jak by to celé mohlo vypadat. Stejně tak máme na stole spoustu nápadů na nové produkty. Už jen proto, že jsme založili novou divizi mimopianových zakázek a kolegové mají mnoho zajímavých myšlenek, co kupujícím nabídnout. Je pro mě ale důležité, aby to celé dávalo smysl, zapadlo to do naší filozofie.

E-shop patrně zatím figuruje v povědomí české zákaznické obce. Přesto – začínají chodit i objednávky ze zahraničí? A počítáte s tím, že byste obchodovali s cizinou?

S piany obchodujeme na 65 trzích celého světa. E-shop jsme zaměřili na českého spotřebitele, kterému dodáváme české produkty. Nabídnout je také zákazníkům v zahraničí se jeví jako další logický krok, pracujeme na tom. Poptávky už máme i ze zámoří.

Může si u vás objednat i firma? Třeba 40 kusů ponožek, 50 čokolád nebo zástěr?

DSC02952Ano, i tímto způsobem samozřejmě fungujeme. Naše produkty se velmi osvědčily jako vánoční dárky pro firmy.

Vždy sršíte energií, nápady a ráda experimentujete. Přemýšlíte nyní o něčem, čím byste opět překvapila?

Na místě stát neumím a ani se to nechci učit. Nových myšlenek nosím v hlavě hodně, některé konzultuji s rodinou i s kolegy v práci, jiné si zatím sama v sobě definuji. Realizujeme jen ty, ze kterých „se nevyspím“, které obstojí. Nyní s kolegy z AVHN (Asociace výrobců hudebních nástrojů) plánujeme ryze český veletrh hudebních nástrojů Promuzika, který proběhne v květnu u nás v Hradci Králové. V této době považujeme za svou povinnost upozornit na to, kolik skvělých hudebních nástrojů v naší zemi vzniká a kolik skvělých hudebníků na ně hraje. Součástí veletrhu bude i bohatý doprovodný program, sledujte stránky www.promuzika.cz.

za odpovědi poděkovala Eva Brixi

Radka HynkováRadka HynkováKdo z nás nepřemýšlí nad tím, jak se stravuje? Většina lidí na svůj talíř skládá stále více zeleniny i ovoce, pídí se po jeho původu, a má radost, když se doví, že jejich dodavatelé hospodaří tak, jak je to pro půdu i sklizeň z ní optimální. Že se tedy hnojí podle správných norem, aby to prospívalo nejen plodinám, ale také našemu tělu. O nedostatku některých prvků na polích a sadech se hojně diskutuje a ukazuje se, že je nejvyšší čas, aby se složení půdy harmonizovalo. Tento fakt dal vzniknout firmě AGROVÁPNO s.r.o., již založila Ing. Radka Hynková. V závěru roku 2021 v soutěži Ocenění českých podnikatelek zaujala porotu svým přístupem k vylepšování nabídky sortimentu hnojiv, která dodává na český trh. Získala Cenu za inovativní řešení pod patronací Generali Česká pojišťovna:

s dcerouZuzana Pavlíková-Šimonková s dcerou KarolínouJe to jako pohádka. Rodinná firma Ing. Jaromír Šimonek navázala na úspěch předchozí generace. Josef Šimonek, dědeček její dnešní ředitelky Ing. Zuzany Pavlíkové-Šimonkové, se stal za první republiky uznávanou osobností mezi podnikatelskou špičkou. Byl totiž po vzniku Československa jmenován prezidentem společnosti Škoda. A také byl za své zásluhy povýšen do šlechtického stavu. Disponoval i značným majetkem. Dnešní vlastníci se rozhodli kráčet v jeho šlépějích a podnikají od ledna 1991, tedy 31. rokem. Hodnoty se vrátily do rukou pokračovatelů, dobrých hospodářů. Jaká je současná strategie v péči o lesy,
půdu, hrad a zámky, o tom Ing. Zuzana Pavlíková-Šimonková:

Martina MachováMartina MachováPandemie koronaviru změnila způsob práce a přinesla řadu nových věcí. „Vedle home office a hybridního způsobu práce, které mnoho lidí už nevnímá jako benefit, ale jako standard, se stále více diskutuje work life balance či well-being,“ říká Martina Machová, personální ředitelka Sodexo Benefity. Položili jsme jí na toto téma několik otázek.

Jana HubálkováJana HubálkováMít na pracovním stole nebo v baťohu, který děti provází do školy, vždy po ruce něco nejen užitečného, ale i pěkného, je vždycky potěšením. Lepidlo v praktickém balení, zářivé pastelky, ořezávátko, které dobře slouží... Nezbytní pomocníci, kteří podporují náš smysl pro pořádek i krásu. Značka Kores, pod niž tito užiteční pomocníci patří, se na českém trhu dobře etablovala. Dokládají to úspěchy i posledních dvou let, které ne pro každého výrobce byly samozřejmostí. Někoho pandemie covidu zbrzdila a existenčně ohrozila, jiného podnítila k dalšímu rozvoji. Výrobce kancelářských pomůcek Kores přijal vzniklou situaci jako výzvu, rozšířil sortiment, podpořil kreativitu malých i velkých uživatelů svých produktů a dosáhl rekordních hospodářských výsledků. Co se za aktivitami skrývá, o tom jsme hovořili s obchodní a marketingovou ředitelkou Kores Europe s.r.o. Ing. Janou Hubálkovou.

Petra SlabáPetra SlabáJestli bych uměla pracovat v odvětví, které právě prochází velkou životní zkouškou? Tedy v hotelnictví, gastronomii, cestovním ruchu? Nevím, ale asi ne. Děsily by mne okamžiky, kdy se ruší jedna konference za druhou, kdy zájemci o ubytování přesouvají termíny na dobu, až bude lépe. Pohled do poloprázdné restaurace či baru a takřka opuštěného bazénu by mi bral naději, nadšení, radost z toho, co pomáhám vytvářet. Tím více obdivuji všechny, kteří nejednoduché chvíle oboru ustáli a nalezli v nich příležitost dostat se dál, změnit úhel pohledu. A věří, že se hosté a zákazníci opět začnou vracet. Možná že situaci vidím zbytečně černě, protože je mnoho odborníků, kteří naopak postřehli, že je možné i za současných okolností nacházet cesty, jež zúročí stávající potenciál. Například řetězec OREA Hotels & Resorts. Jak vypadají fakta v interpretaci HR ředitelky Petry Slabé? A proč je optimistkou?
To se dočtete v následujících řádcích:

Aktuální vydání v PDF

Listopad 2024

Otevřít PDF | Prosperita | Fresh Time

Newsletter

Zaregistrujte se do našeho newsletteru a dostávejte nejnovější vydání Madam Business emailem. Na základě registrace navíc můžete využít 20 % slevu na první inzerci v Madam Business.

Registrací souhlasíte s Podmínkami zasílání a použití služby.

 

Hlavní partner:

manner84_84

Partneři:

logo-eternity_web_119 jaja_logo2_108design4net_119_119 nadeje_logo88_882018 yourchance rgb color120
smart press logologo klub manazerek 150lazne teplice v cechachnupreme SiMyCo

Tip Grady

Zeptej se vedce kniha mesice listopad 2024Zeptej se vědce

Institut pro komunikaci vědy, Dvořák Aleš

Projekt Zeptej se vědce odpovídá již několik let na jakékoliv vědecké i nevědecké otázky laické veřejnosti prostřednictvím sociálních sítí. Renomovaní vědci svoje odpovědi zpracovali vědeckou optikou, ale zároveň čtivě a hlavně srozumitelně širokému publiku. V knize najdete výběr 50 nejzajímavějších témat. Třeba jestli je káva opravdu tak nezdravá nebo kde se vzala sůl v moři…

 

Navštivte také

iprosperita RGB freshtimecz RGB