WEBw2065 copyNejraději popíjím kávu u počítače. Koncentruji se na práci a zároveň si užívám její chuť. Je to taková symbióza nutnosti a chtění. A přiznám se, miluji hořké. Ať už to jsou byliny, nebo čokoláda. Kávu, což je pro mne určitý symbol hořkosti, v jednom šálku denně si vychutnávám po kapkách a celé dopoledne. Zchladlolu, bez cukru, ale dvakrát zamíchanou. O to víc mne dokáže rozlítit, když někde v kavárně dostanu šálek tohoto nápoje bez lžičky. Kafe, aby bylo tím pravým, musí být zamíchané. Tedy v mém případě. Petra Davies Veselá je autorkou již třetí publikace o kávě, jež nese prostý název: Kniha o kávě. Jde vlastně o třetí, rozšířené a přepracované vydání, které se více zaměřuje na koncového spotřebitele. Vysvětluje, jak uvařit kvalitní nápoj, zavede vás na plantáže, ledacos vysvětlí. Tohoto zajímavého průvodce právě vydalo nakladatelství Smart Press. A jestli sháníte vánoční dárky už v létě... Autorka, přední česká baristka a několikanásobná mistryně České republiky v přípravě kávy, vás zavede do světa lahodné chuti, neodolatelné vůně a kávového know-how. Čtěte, stojí to za to.

WEBDSCF3477 2České módní značky jsou čím dál odvážnější, a kromě šití oblečení se pouštějí třeba i do tvorby kabelek. Některé prodávají klasické kolekce, jiné se zaměřují na produkty na míru, což je i případ Mybelky, kterou založil mladý manželský pár z česko-polského pohraničí. Design kabelek tedy Agnieszka Farna vymýšlí v Česku a výroba probíhá v polské dílně, která má se šitím kožených výrobků bohaté zkušenosti. Adam Farny mezitím řeší finanční a právní záležitosti, a právě díky jasnému rozdělení rolí prý podnikání ve dvou skvěle funguje.

mik 02Pozorovat paní Michaelu Tlustou v akci je úžasná podívaná. Nevydrží na místě a stále objevuje nové úhly pohledu na to, jak mohou šaty, sukně, mikiny či vesty na ženě vypadat. Tu rozepne zip, tu vysouká rukáv, tam zase poodrhne límec, přihodí šálu, zkrátí délku, přidá další vrstvu. Oblečení značky Mikela da Luka je totiž tak variabilní a přizpůsobivé momentální situaci i postavě, že je až k nevíře, kolik inspirativních podnětů člověk v maličké pražské prodejně v Myslíkově ulici získá. Když Michaela Tlustá předváděla na miniaturní ploše butiku své vlastní modely, jiskřilo to kolem ní energií, chutí měnit svět, dávat ostatním ženám patřičné sebevědomí. Její přístup k odívání a promýšlení střihových kombinací mne naprosto nadchl. Z kousku látky se rodila kouzla. A řeknu vám, to bylo něco! Odcházela jsem s jedinou myšlenkou: brzy se vrátit (a doma pořídit další skříň). Jednotlivé kolekce hodně pracují s černou barvou, která není ani příliš smutná, ani příliš konzervativní. V podání Mikela da Luka spíše hravá, provokativní, elegantní a s podpisovým právem na jedinečnost každé zákaznice. Když se doplní černobílým proužkem, rozkvétá každá z přítomných touhou být pěkná, úchvatná, neokoukaná. Vejděme do centra dění právě s majitelkou značky, Michaelou Tlustou:

WEB LUCIE LIBRA 4160 copyLucie Libra je dcerou majitele Palírny U Zeleného stromu, která patří k největším výrobcům lihovin na českém trhu a zároveň je největší palírnou ve výhradním vlastnictví českého majitele. Začínala zde jako juniorní brand managerka Hanácké vodky. Dnes je členkou představenstva a čím dál tím více zasahuje do vedení rodinné firmy, která má ve svém portfoliu žitnou whisky Starou žitnou mysliveckou, Hanáckou vodku, Heffron a další známé značky. Lucie Libra mimo jiné vede a mentoruje mladé lidi a i s jejich pomocí pomáhá nastavit uvnitř této společnosti moderní a autentickou firemní kulturu. Stojí před velkými výzvami. Nejsou jen o nástupnictví nebo změnách vedoucích k hlubšímu vztahu k hodnotám pětisetleté výroby a prodeje. Jak na to všechno nahlíží, vyprávěla sama:

 MG 4678Jestli přibývá milovníků kvalitní čokolády, těžko říci, ale troufla bych si toto tvrzení podpořit. Odklon od nejlevnějších náhražek k opravdové jakosti pozoruji u spousty spotřebitelů. Stačí čtvereček, kousíček, a vášně jsou zkroceny. Zážitek nade vše, příjemná slast, která naplní touhu po něčem výjimečném, ať už je to odměna, nebo samozřejmost. O zážitek z výjimečné čokolády se stará Muzeum čokolády v Kutné Hoře. Asi jste už o něm slyšeli nebo se v něm byli podívat. Já jsem se do něj vypravila teprve letos v květnu. A byla jsem nadšená. Možná však neuhodnete, proč. Prozradím to. Muzeum se skládá vlastně jen ze dvou maličkých místností, včetně prodejny. V miniaturních prostorách se ale dozvíte o čokoládě skoro všechno. A to mi lahodilo. Nebylo třeba nespočtu kroků velkými muzejními sály, nemusela jsem naslouchat výkladu odborníků několik hodin. Vše se seběhlo rychle, efektivně i se spoustou emocí. A já se, už co by pamětník, vrátila ke značce Lidka, čokoládě, již milovala moje babička... Muzeum a následně výrobnu prvotřídní čokolády ve slavném městě založila Mgr. Lada Bartošová. Osobnost dnes mediálně známá, jejíž výrobky vyhrály spousty soutěží, která vzkřísila kdysi světově proslulou značku Lidka a navázala na principy podnikání jejího někdejšího zakladatele. Nyní chystá nové příchutě i aktivity muzea. Ale nepředbíhejme:

WEBIrena Vrbovaü 2 copyPodnikatelé jsou osobnosti s originálním pohledem na svět. To jim nikdo nemůže upřít. Jejich vášní je zkoušet, nacházet, žít se svým snem. Tvořit něco nového a mít z toho radost i užitek. A také obojí částečně dělit mezi zaměstnance, děti, na charitu, něco investovat. Ne každý jim rozumí. Někdo je dokonce označuje za blázny a podivíny. Až historie ukáže, co jejich víra ve výsledek vlastně lidem přinesla. Mnozí by se divili, kolik toho bylo a je. Irena Vrbová založila konzultační společnost Porto, která se zabývá vzděláváním a rozvojem majitelů a manažerů menších a středních firem. Co plyne z jejích dosavadních zkušeností a poznatků?

WEBtereza Machacîovaü copyRodinných firem, které podnikají v oblasti módy, je v Česku opravdu málo. Tradice jako v Itálii nebo ve Francii zde zkrátka neexistuje. Najde se ale několik výjimek, které potvrzují pravidlo, a Machač Design k nim rozhodně patří. Firma vznikla jako Oděvy Machačovi už v 90. letech minulého století a zpočátku fungovala zejména jako kamenná prodejna. Zákaznice zde mohly najít jak autorské modely vyrobené v ČR, tak kousky od zahraničních značek. Postupně se ale rodina víc a víc soustředila na vlastní tvorbu, a proniká i do online světa. Jak se jí daří uspět s e-shopem, v čem vidí své silné stránky a jak dokáže udržet konkurenceschopné ceny? To nám prozradila členka nastupující generace Machač Design talentovaná designérka Tereza Machačová.

WEBGreta copySvým vzhledem komunikujeme se světem. V businessu jsou tyto signály důležité. Je to nejen určitá forma reprezentace osobní značky a instituce, ale často také vyjednávací strategie. Lenka Zelenohorská, stylistka a spolumajitelka concept storu INDIVINE, považuje vytváření image za psychologickou záležitost. Jak v rozhovoru říká, je to doslova věc sebepoznání.

Aktuální vydání v PDF

Listopad 2024

Otevřít PDF | Prosperita | Fresh Time

Newsletter

Zaregistrujte se do našeho newsletteru a dostávejte nejnovější vydání Madam Business emailem. Na základě registrace navíc můžete využít 20 % slevu na první inzerci v Madam Business.

Registrací souhlasíte s Podmínkami zasílání a použití služby.

 

Hlavní partner:

manner84_84

Partneři:

logo-eternity_web_119 jaja_logo2_108design4net_119_119 nadeje_logo88_882018 yourchance rgb color120
smart press logologo klub manazerek 150lazne teplice v cechachnupreme SiMyCo

Tip Grady

Zeptej se vedce kniha mesice listopad 2024Zeptej se vědce

Institut pro komunikaci vědy, Dvořák Aleš

Projekt Zeptej se vědce odpovídá již několik let na jakékoliv vědecké i nevědecké otázky laické veřejnosti prostřednictvím sociálních sítí. Renomovaní vědci svoje odpovědi zpracovali vědeckou optikou, ale zároveň čtivě a hlavně srozumitelně širokému publiku. V knize najdete výběr 50 nejzajímavějších témat. Třeba jestli je káva opravdu tak nezdravá nebo kde se vzala sůl v moři…

 

Navštivte také

iprosperita RGB freshtimecz RGB