WEBunnamed 9 copyDnes už je korejská kosmetika v Česku poměrně známá, ale v roce 2021 tomu tak nebylo. Právě tehdy se na našem trhu objevila nová značka Reclar, kterou na náš trh přivedl úspěšný businessman Jan Šmíd jako jeden z jeho dalších projektů. Skutečné budování brandu začalo v době, kdy do projektu vstoupila Alena Diva, dnes spolumajitelka a kreativní duše celé firmy. Co nám prozradila o podnikání v kosmetickém průmyslu? A v čem je podle ní základ korejské péče o pleť?

Značka Reclar je na trhu od roku 2016. Kdy jste ji začali distribuovat do Čech? A co vás vlastně přivedlo ke korejské kosmetice?

V Koreji značka funguje od roku 2016 a my jsme první kusy přivezli v roce 2018. To se neprodávalo přes e-shop, ale od roku 2019 začal projekt fungovat, včetně internetového obchodu. Za značkou stojíme dva, ještě se společníkem Janem Šmídem. Jeho vášní je cestování, a právě díky tomu kosmetiku Reclar objevil. Narazil na ni při své cestě do Koreje a přivezl pár kusů, které se okamžitě rozprodaly mezi kamarádkami jeho ženy. Reclar u nás už tehdy zkoušela prodávat jiná paní, ale ta se vzhledem k nastavení cen neprosadila, a navíc šlo o úplnou novinku a bylo potřeba zákazníky edukovat, ne jim jen prodávat zázračné produkty bez poskytnutí bližších informací.

Oproti tomu můj společník měl úspěch, a když se s Korejci potkal osobně, domluvil si exkluzivní spolupráci pro Česko i celou Evropu. Je to podnikatel primárně v jiném oboru, proto hledal někoho, kdo by s projektem pomohl a věnoval se mu. Postavili jsme e-shop a postupně jsme začali budovat brand. Vložili jsme do projektu duši.

RECLAR by Eliska Sky products 4Jak si představit spojení tradičních kosmetických metod s moderní vědou a nejnovější technologií?

Majitel korejské společnosti a výrobce je vědec, který se věnuje léčbě tkání. Světelná terapie se na léčbu tkání používala už na začátku 20. století. Nejde tedy o žádnou novinku, ale nalezení cesty, jak vše vměstnat do jednoho kompaktního přístroje, který mohou lidé používat doma. Hlavní produkt peeler je však multifunkční a umí toho daleko více. Kouzlo tkví také v tom, že je přístroj kompatibilní s většinou kosmetických přípravků a pracuje primárně s modrým světlem, které má pozitivní účinky na většinu kožních problémů, včetně ekzému, lupénky apod. Červené omlazující světlo zase aktivuje tvorbu kolagenu, a součástí je i ultrazvukový peeling, který zajistí, že se póry otevírají a nečistoty odcházejí ven, produkty tedy neulpí na povrchu, ale dostanou se do hloubky – jde o tu technologii – zefektivnění péče a řešení problémů.

V Koreji jsou technologicky mnohem dál – berou například produkty s nanotechnologickými vlákny jako běžný standard, což je pro nás fascinující a například v Česku jde o nový trend. Stejně tak vědí, jaké látky jsou škodlivé, a ty samozřejmě automaticky nepoužívají.

Co znamená Reclar? A jaké kroky zahrnuje kosmetický rituál s vašimi produkty?

Reclar můžeme volně přeložit jako znovuobjevení čistoty, zdraví pokožky a tkání. Tím, že se primárně zaměřujeme na technologie, nabízí naše přístroje několik základních kroků, které jsou vhodné pro všechny, a proto jsme je nazvali rituály. Jde o čisticí rituál pomocí ultrazvukového peelingu, léčivý rituál pomocí modrého LED světla a omlazující rituál je možný díky světlu červenému. Obě světla se propojují s galvanizací pleti, která přináší další benefity. Jde tak o komplexní péči pro všechny typy pleti.

DSC07423bweVaší vlajkovou lodí je krásný designový peeler. Co všechno umí? A proč jste k němu byla ze začátku skeptická?

Už jsem zmínila funkce, které v sobě obsahuje toto kompaktní zařízení. Je určeno na doma, kdy během několika minut dosáhnete profesio­nální péče. Používají jej však i odborné kosmetičky, make-up artisti a podobně. Obecně jsem před lety technologie nepovažovala za nutnost, ale když jsem viděla výsledky po správném a pravidelném používání, začalo mě to fascinovat. Díky peeleru Reclar se spousta našich zákaznic zbavilo dermatitidy, rosacey a zdánlivě neřešitelných zánětů. To že je pleť nejen zdravá, ale vypadá mladistvě a září, je jen třešničkou na dortu.

Prodáváte výhradně přes e-shop? Nebo je možné vaše produkty zakoupit i v kamenných prodejnách?

E-shop nám generuje hlavní zisky. Máme však partnery mezi velkými internetovými obchody s širokým sortimentem, které přesahují hranice ČR. Jde o Dr.Max, Notino, Alzu a podobně. Od dubna jsme exkluzivně také v kamenných prodejnách Marionnaud po celé ČR a Slovensku. Následovat bude Rumunsko a Bulharsko.

Odkud k vám zákazníci nejčastěji přicházejí? Osvědčily se vám sociální sítě, na kterých spolupracujete i se známými osobnostmi?

Online marketing je určitě naším hlavním nástrojem. Investujeme ale i do tisku a využíváme dalších prodejních kanálů. Pracujeme dlouhodobě s ambasadory a zakládáme si na autentičnosti i pravdivosti. To znamená, že hledáme spolupráce tam, kde jsme si jisti, že se osobnost s produktem ztotožňuje, protože jej opravdu používá. Aktuálně je to například Alena Šeredová.

Jaký produkt doporučujete pro začátek? Je potřeba si nejprve pořídit peeler?

Peeler bych opravdu doporučila všem. Najde využití v celé rodině – teenagery počínaje a starší pletí konče. Muži často péči o pleť zanedbávají a Reclar je baví, díky tomu, že jde o elektroniku. Velkým překvapením letošního roku je produkt Re-Merge, jde o galvanickou žehličku se světelnou terapií. Produkt je určen pro zralou pleť a výsledky jsou neskutečné. V podstatě se dá považovat za neinvazivní lifting pleti, která je po pár minutách použití vypnutá, eliminují se vrásky a redukují pigmentové skvrny. Dále nabízíme také doplňkovou kosmetiku, která podpoří výsledky přístrojů, ale funguje i samostatně. Jde především o přípravky pro hydrataci a zklidnění pleti.

unnamed 10Jak chápat kosmetiku na míru? Jde o výběr ideálních produktů?

Zajímavá otázka. Z mé zkušenosti (mám citlivou pleť) – nebavilo mě v minulosti hledat kosmetiku, která by mi vyhovovala a nepůsobila reakce na pleti. Proto jsem vděčná za Reclar, který splňuje mé požadavky na šetrnou, přesto účinnou metodu, a také nepotřebuji kvanta produktů. Každému však vyhovuje něco jiného a líbí se mi, že nediktujeme změny v péči, pouze přinášíme nástroj, který ji zefektivní.
Prozradíte, jak firma od začátku vyrostla? V čem vnímáte největší posun?

Ze začátku jsme se považovali za startup, zajímavý projekt, který nás bavil. A baví nás stále, ale už jsme ve fázi „firma“. Máme několik interních zaměstnanců, vynaložili jsme obrovské investice a na českém trhu přesahujeme desetimiliónové obraty.

Chystáte teď na podzim nějaké novinky?

Ano, už jsme vyvinuli a otestovali úžasnou kosmetiku. Jde o tři výjimečné řady, které uspokojí i pleť s konkrétními problémy. To, že je v každé řadě speciální produkt, který nemá na našem trhu obdoby, si nechám ještě jako překvapení.

ptala se Dana Halušková