Pohledem MB

Nupreme jak porazit unavu a probudit energii v 5 krocichBěhem jarního období dostává náš organismus zabrat. Po prvních měsících roku bývá vyčerpaný. Ale jakmile vysvitne sluníčko a dny se začnou protahovat, ordinujeme si většinou akčnější a náročnější program. To však může být zatěžkávací zkouška pro hladinu energie. Jak tedy tělu poskytnout podmínky a podporu, aby si našlo přirozenou rovnováhu a my překypovali vitalitou?

Styl podle MB

Kosmetika GERnetic NOVINKA matujici ampule Shine Control 1Matující sérum SHINE CONTROL od francouzské profesionální kosmetické značky GERnétic je naprostou novinkou a cílí především na smíšenou, mastnou a příliš mastnou pleť i rozšířené póry. Týdenní kúra v ampulích má za úkol pokožku nejen zbavit lesku, zklidnit produkci séba, ale rovněž zjemnit a vyhladit reliéf kůže a zredukovat viditelnost pórů a vytvořit na pleti dlouhotrvající sametový film. To ocení i uživatelé, které trápí vyšší produkce mazu sezónně, typicky v jarním a letním období.

Pohledem MB

Pohankoví andělé - bezlepkové cukroví od Goodie.czAdventní čas, kdy se začínáme nalaďovat na vánoční atomsféru přijde koncem listopadu. Je to doba zamyšlení, ale také příprav na období, kdy si chceme odpočinout a užít si rodinnou pohodu. Právě to je pro zdraví důležité. Ale do celé skládačky naší kondice patří také jídlo, které je jedním z pilířů závěru roku. Jak tedy péči šetrněji vůči štíhlé linii, zažívání a zdraví?

Pohledem MB

 MG 1284 5Je to otázka, která mi už dlouho rezonuje v hlavě. Ukázalo se, že globalizovaný svět je velmi zranitelný, pokud přijde nebezpečí neviditelného charakteru – koronavirus, kybernetické útoky, rozhodování nepovolaných lidí, které zasahuje do osudů miliard dalších obyčejných smrtelníků. Lokálně vystavěná ekonomika, která je připravená nikoli na nekonečnou expanzi, ale na cyklicky se projevující dění ve světě, by mohla být zajímavou alternativou. Možná odolnější, protože s kapitálově omezenými možnostmi se bude muset poohlédnout po nadčasovosti, kterou lidé jednoduše bezprostředně pocítí. Možné je najít inspiraci i v historii, třeba zrovna v historii rodiny, která byla ve feudální minulosti soběstačnou jednotkou. Všichni její členové měli jasně rozdělené role, byli si vědomi toho, že musí přispívat k celku. Rodinu nyní nahrazuje komunita spjatá s místem nebo se specifickým trhem. Jednotlivými členy jsou pak subjekty v rámci dané lokální komunity, jež působí, nebo zaujímají významnou pozici v určité zákaznické skupině. Je to takové to zametení si před vlastním prahem. Komu prodávám, tomu taky dávám. Ale mělo by to fungovat i vůči dalším zainteresovaným stranám – zaměstnancům, dodavatelům apod. Protože když se na sinusoidě prosperity dotknete těch nejnižších míst křivky, kdo vás podrží? Reciprocita. Korektní vztahy.

Kateřina Šimková

Pohledem MB

77 masek od Havlíkovy přírodní apotéky - Ovesná maska a Noční růžová maskaTato česká značka se do povědomí domácí populace zapsala velmi dobře. Odhadla cestu preferencí zákazníků, kteří v čím dál větší míře stojí o to, aby jejich domácnost, včetně osobní péče, měl punc bio kvality. A myslela při tom na zejména na ženy. Protože právě o spotřebním chování domácnosti na poli kosmetickém ve více než 90 % případů rozhoduje právě žena. Jako zástupce něžného pohlaví musím pochválit nedávný a nevídaný tah této značky. Už roky je proslulá svými ranními pleťovými maskami. A nyní přišla nejen s nimi, ale také s těmi nočními a tělovými. Rovnou v počtu 77 druhů, z nichž si vybere ale opravdu úplně každý. Co mne však velmi příjemně potěšilo? Velmi dobře nastavila politiku hlavních ingrediencí a k tomu sladila cenu tak, aby byla krása dostupná každé české domácnosti. Já sama jsem neodolala a do své sbírky jsem si přikoupila dvě z těchto novinek – tu ovesnou pro citlivou pleť a tu noční s královnou květin, s růží. Soudě dle první letmé zkušenosti jsem intuitivně vybrala správně. Ale recenzi přidám na blog Intuitive Diary, až z obou tub vymáčknu poslední kapku vzácných emulzí.

Kateřina Šimková

Pohledem MB

 MG 1658 1 mbPoslední dobou se nám tu rozmohl takový trend, který popichuje lidského ducha. Jako by člověk bez krásné a stylizované kanceláře nemohl pracovat rád a šťastný. Natož, aby pracoval dobře. Řekla bych, že krásná kancelář není potřeba. Za to právě ono vědomí, motivace a dobrá nálada ano. Protože na nás útočí informace čtyřiadvacet hodin denně a pořád máme méně času, než je třeba, rozdáme všechnu vnitřní energii na to, abychom si své splnili a možná pro náš byznys udělali ještě něco navíc. Musíme mnohé dohnat, lépe předehnat, udržovat si náskok, sledovat. Doba už je taková. Vytrhává člověka zevnitř a směřuje jeho pozornost ven. Jsem ale zastáncem toho, že i zde musí pro šťastný profesní život panovat rovnováha. A tak bych naši pozornost zase ráda vrátila do lidského nitra, v němž má kořeny mnoho krásných myšlenek a vizí, jež přispěly ke zlepšení světa, každodennosti. Génia nenajdeme ve skále ani v designové desce stolu, natož pak ve váze nebo luxusní tapetě stěny. Ne. Génia si totiž každý nosí sám v sobě. Krása ho může na jedné straně probudit, na druhé utopit. Moudřejší je cvičit svou dokonalost zevnitř, nežli ji svazovat s věcmi.

Kateřina Šimková

Pohledem MB

 MG 1853 1 mbJasně červený plod. Symbol léta, který voní. Málokteré ovoce dokáže být symbolem s tolika rovinami významu, jako je jahoda. Přiložená k ženským rtům je svůdná a vyzývavá, v dětských rukou může být nástrojem barevného atentátu nejen na jejich oděv, ale celý interiér domova. Na stole v kanceláři je to zdravá osvěžující svačinka, která říká, že být fit vám není lhostejné. V zahradě je to doslova slaďoučký výsledek vlastní práce. Na nadýchané Pavlově nebo ve věnečku z odpalovaného těsta je jahoda právě tím, co nás zve k nakousnutí za vitrínouhříšně se vystavujících zákusků. Jahoda si zahrála v bezpočtu reklam. Vzpomeňte třeba reklamní katovnou kladně hodnoceným shotem na oblíbený domácí nanuk, na Mrože. Když ale ona jahoda doputuje k vašim ústům, měli byste si všímat všech smyslových požitků, které vám nabízí. Tvar, lesk na povrchu, hladkost i drsnost pod prsty, vůně, chuť, požitek. A právě po zevrubném smyslovém zkoumání zjistíte, že je velký rozdíl mezi zdánlivě podobnými plody. Jahody ze zahraničí jsou mnohdy jahodami určenými ke zpracování a nikoli přímé konzumaci. Co vše s nimi musí udělat při pěstování, přípravě, přepravě, aby se pěkné, nepomačkané a červené dostali k zákazníkovi, to je věda. Přesto bývám z chutě dovezených plodů zklamaná. Jsem zvyklá na jahodu ze zahrádky. Buketní, delikátní, dezertní. Na takovou, která voní jako dětství, je rudá, pevná, na jazyku sladká a pikantní. Právě proto, když už je na zahrádce úroda sklizená, ráda jezdím na samosběr k domácím producentům. Třeba do Vraňan nebo do Sedlčánek. Zvlášť ve Vraňanech si toto ovoce vlastně můžu dopřát až do listopadu. A to je jedinečné. Aby ne. Manželé Hančovi jahodám věnují v podstatě celý život. A je to znát nejen na pohled, ale také podle vůně a chuti, i když oficiálně sezona tohoto drobného ovoce už na zahrádkách skončila. Kouzlo tkví v pečlivě vybraných odrůdách a souladu s přírodou.

Kateřina Šimková

Pohledem MB

 MG 0959 1Doba ukázala, že v nouzi poznáme přítele. Odkryla také to, že nejen střetem poptávkové a nabídkové křivky je člověk živ. Ukázala, že tato křivka je do značné míry ovlivňována dalšími proměnnými, které bychom mohli nazvat hodnotami. Kouzelné na nich je, že jsou mnohdy trvalé, jindy dokáží mít jepičí životnost. Umí se projevit také jako určité módní trendy. Vezměme si třeba letošní comeback osmdesátkových lodiček s otevřenou patou a ostře řezanou špičkou. Doufám však, že podpora domácí ekonomiky nebude v nynějších dobách jen onou pomíjivou módou, nýbrž zůstane jakýmsi novým principem. Krize nám dává ochutnat, že bez svých lidí přežijeme jen těžko. Jsme ostrov v moři globalizace, přesto každá jednotlivá volba může být rozhodnutím, které našemu hospodářství dá něco nového. Na nás zůstává, zda to bude další rána do zad nebo naopak oživení přinášející trvale udržitelnou prosperitu.

P. S. Budu moc ráda, pokud české firmy budou jako oko v hlavě střežit některé trendy, které patří k těm nadčasově krásným. A právě v oblasti obuvnictví jsou osmedesátky trefa do černého. Nejen, že se vracíme k podpatkům nositelné výšky, ale také k tvarům, které dělají nárt, kotník i lýtko mnohem více sexy. Zkrátka umí dopřát nositelce harmoničtejší linie i jistější pocit, vykračuje-li si ve svém životě na vysoké noze. 

Kateřina Šimková

Aktuální vydání v PDF

Listopad 2024

Otevřít PDF | Prosperita | Fresh Time

Newsletter

Zaregistrujte se do našeho newsletteru a dostávejte nejnovější vydání Madam Business emailem. Na základě registrace navíc můžete využít 20 % slevu na první inzerci v Madam Business.

Registrací souhlasíte s Podmínkami zasílání a použití služby.

 

Hlavní partner:

manner84_84

Partneři:

logo-eternity_web_119 jaja_logo2_108design4net_119_119 nadeje_logo88_882018 yourchance rgb color120
smart press logologo klub manazerek 150lazne teplice v cechachnupreme SiMyCo

Tip Grady

Zeptej se vedce kniha mesice listopad 2024Zeptej se vědce

Institut pro komunikaci vědy, Dvořák Aleš

Projekt Zeptej se vědce odpovídá již několik let na jakékoliv vědecké i nevědecké otázky laické veřejnosti prostřednictvím sociálních sítí. Renomovaní vědci svoje odpovědi zpracovali vědeckou optikou, ale zároveň čtivě a hlavně srozumitelně širokému publiku. V knize najdete výběr 50 nejzajímavějších témat. Třeba jestli je káva opravdu tak nezdravá nebo kde se vzala sůl v moři…

 

Navštivte také

iprosperita RGB freshtimecz RGB