Franz Christoph Janneck (1703-1761),
Bakchus a Ariadna na Naxu,
olej na mědi, 50x35,5 cm, nedatováno, nesignováno
Franz Christoph Janneck (1703-1761),
Bakchus a Ariadna na Naxu,
olej na mědi, 50x35,5 cm, nedatováno, nesignováno
Fakt, že i spotřebitelé v Česku si už na sezónní a posezónní výprodeje zvykají, dokazuje částka, kterou v obchodech za své nákupy nechávají. Jen v Hervisu se od zahájení výprodeje do poloviny ledna prodalo zboží za více jak 100 milionů korun.
Česká Telefónica O2 se rozhodla použít výlohy svých dvou pražských prodejen k posílení značky. Slouží jí k tomu zpětná projekce zajištěná technologií 3M v podobě vzduchových bublin, které jsou částí firemní identity. Projekci ve tvaru výřezu uvnitř písmene O nasadila Telefónica jako první mobilní operátor v Česku a hodlá ji použít v každé další nové značkové prodejně.
Tvarovanou zpětnou projekci nasadilo O2 na výlohách svých prodejen v obchodních centrech Paladium a Flora. Technickou realizaci zajistilo sdružení UGO!, které vytváří ucelená řešení z technologií firmy 3M. Od ní pochází fólie pro zpětnou projekci Vikuiti a projektor. Kromě výřezu projekční fólie bylo potřeba upravit i promítaný obsah, aby nebyla osvětlena plocha mimo projekční fólii. Podle Jana Maška, ředitele divize komerční grafiky 3M, použité řešení využívá výhody projekční fólie Vikuiti, kterou je možné upravit do téměř libovolného tvaru. Dobré parametry obrazu a potlačení vlivu okolního osvětlení poskytuje vrstva skleněných mikrokuliček, patentovaná technologie 3M. „Ve spojení s tvarovanou projekční plochou jde o řešení přitahující pozornost, jak ukazují realizace v zahraničí. Postupující digitalizace má v tomto oboru budoucnost a jsem rád, že je 3M jedním z průkopníků," dodal Mašek.
Společnost SuperSaaS uvedla na český a slovenský trh unikátní on-line rezervační systém pro malé podnikatele a živnostníky. Tento systém využívá v současné době několik tisíc společností na celém světě. Jeho nejdůležitější předností je úspora značných finančních prostředků a času. Systém například obsahuje automatické čekací listiny, upozorňování na rezervace přes SMS, možnost platby platebními kartami, to vše ve velmi jednoduše nastavitelné administraci. Základní verze rezervačního systému je zdarma, rozšířená za minimální měsíční poplatek.
Dětská soutěž DIGITAIZACE hravě byla vypsána v dalších územních oblastech, kde se blíží konec zemského analogového televizního vysílání. Soutěž je organizována spolu s Domy dětí a mládeže (DDM). Děti mají za úkol vytvořit a zaslat obrázky či fotografie na téma „digitalizace" a „televize budoucnosti". Vítěz z každé územní oblasti získá set-top-box, poštovní známky s kupónem, na kterém je jeho vlastní obrázek, a další drobné ceny. Drobnou cenou budou odměněni všichni účastníci soutěže.
Hospodářská komora ČR pořádala ve středu 19. ledna celorepublikovou konferenci „Daňové změny v roce 2011 aneb plánovaná reforma daňového systému“. V dopolední části konference prezident HK ČR Petr Kužel, viceprezident a předseda Daňové skupiny HK ČR Jan Wiesner, ředitel odboru strategie daňové politiky a správy MF ČR Martin Jareš, viceprezident Komory daňových poradců ČR Jiří Škampa a partner pro daně společnosti PwC ČR hovořili o plánované reformě daňového systému 2011–2013. Odpolední odborná část byla věnována změnám v legislativě přímých a nepřímých daní účinných od 1. ledna letošního roku.
Institut pro komunikaci vědy, Dvořák Aleš
Projekt Zeptej se vědce odpovídá již několik let na jakékoliv vědecké i nevědecké otázky laické veřejnosti prostřednictvím sociálních sítí. Renomovaní vědci svoje odpovědi zpracovali vědeckou optikou, ale zároveň čtivě a hlavně srozumitelně širokému publiku. V knize najdete výběr 50 nejzajímavějších témat. Třeba jestli je káva opravdu tak nezdravá nebo kde se vzala sůl v moři…