Dobré jídlo potřebuje dobrého kuchaře a ten zase dobré vybavení. I proto PENNY ve své první letošní věrnostní kampani nabízí zákazníkům nádobí a spotřebiče do kuchyně značky Berlinger Haus se slevou až 66 %.
Vlk, který byl v září nalezen sražený v silničním příkopu poblíž Horní Blatné v Krušných horách, byl po rekonvalescenci vypuštěn do přírody. Tomuto rozhodnutí předcházelo detailní zhodnocení zdravotního stavu veterináři, konzultace jeho chování s experty na obdobné případy ze zahraničí a analýza DNA k určení příslušnosti ke konkrétní krušnohorské smečce. Vlkovi byl nasazen telemetrický obojek, který umožňuje sledování jeho pohybu. Před vypuštěním zvířete byl informován uživatel honitby a orgán státní správy myslivosti. Celá akce proběhla v úzké součinnosti Národní sítě záchranných stanic, Mendelovy univerzity v Brně a státní Agentury ochrany přírody a krajiny ČR, která koordinuje Program péče o vlka obecného v ČR.
S koncem loňského roku nastal definitivní konec elektronické evidence služeb (EET). Nastane hromadný exodus restaurací zpátky k hotovosti? Podle expertů je právě menší ochota podnikatelů přijímat platební karty na dohled. A pokud je budou přijímat, karetní poplatky přejdou na zákazníka – dosud je totiž převážně platí banka nebo obchodník, u kterého člověk nakupuje.
Mladí a talentovaní kuchaři mají možnost se ucházet se o titul BernardChef. Novou soutěž pro studenty gastronomických škol i nadšené amatéry vyhlásil Rodinný pivovar Bernard. „Našim cílem je vyhledat a podpořit fortel, originalitu a kreativitu talentovaných kuchařů. A také podpořit výuku tohoto oboru. Poptávka po kvalitní gastronomii roste a dobře připravený kuchař je pro restauraci pokladem,“ popisuje motivy pro uspořádání soutěže spolumajitel pivovaru Stanislav Bernard.
Zejména v rozvinutější části světa je stále větším problémem plýtvání potravinami. Z velké části za to může špatná informovanost o vlastní spotřebě. Lidé si plýtvání často neuvědomují a ani netuší, kolik jídla a peněz měsíčně vyhodí. Takovéto chování se stává čím dál větším problémem, a kromě jiného zatěžuje ekonomicky i zajištění odpadového hospodářství. To pak dopadá na rozpočty a rozvoj měst, obcí i celých regionů. Experti v Brně si proto na tuto problematiku posvítili a snažili se najít řešení, jež by pomohlo plýtvání zamezit. Projekt podpořila Technologická agentura ČR (TA ČR) v Programu ÉTA.
Společnost dm od 1. ledna 2023 zvýšila mzdy všem svým spolupracovníkům. Nejvíce si polepší lidé na nižších pracovních pozicích, kterým bude mzda zvýšena o 12 procent. Společnost dm tak chce zamezit rozevírání nůžek mezi jednotlivými pozicemi. V dm drogerii se jedná již o třetí zvýšení mezd za uplynulých 13 měsíců.
Češi mají saunování stále ve větší oblibě. Mnoho lidí se ale obává, zda je sauna vhodná i ty, kteří mají problémy s vysokým tlakem, cholesterolem či dalšími kardiovaskulárními problémy. Jak je tomu doopravdy? „Důležité je říct, že saunování má pro lidský organismus velmi pozitivní účinky. Kromě příjemného zážitku pomáhá i s uvolňováním dýchacích cest a má pozitivní účinky při lupénce či astmatu. Zároveň snižuje rizika cévních a kardiovaskulárních onemocnění, ale také neurokognitivních onemocnění (demence) či plicních onemocnění,“ říká internistka MUDr. Eva Kociánová, garantka projektu Srdce v hlavě.
O cenové akce a letáky se zajímá 9 z 10 dospělých Čechů. Téměř tři čtvrtiny z nich chodí do obchodů cíleně kvůli zboží v akci. Polovina respondentů tvrdí, že podle letáků nakupuje nyní více než před rokem. 64 % preferuje papírové letáky, 36 % digitální (na internetu či v aplikaci). Nový výzkum „Leaflet Insight“ agentury Incomind se detailně zaměřil na akční letáky v segmentech FMCG, drogerií / parfumerií, lékáren, elektra, DIY a nábytku.
O tom, že Češi milují slevové akce, není pochyb. Potvrzují to výsledky právě dokončeného výzkumu „Leaflet Insight” výzkumné agentury Incomind. Ten cílil jen na lidi zajímající se o akce a současně i o akční letáky, nicméně takových je mezi dospělými Čechy 91 %.
Porucha, která pomáhá k úspěchu
Anders Hansen
Máte vy nebo někdo ve vašem okolí diagnózu ADHD? Možná ji vnímáte jako překážku, ale co kdyby to byla vaše tajná zbraň? Lidé s ADHD často září kreativitou, odvahou, flexibilitou a podnikavostí. Umí se dívat na svět jinýma očima, přinášet neotřelá řešení a rychle se postavit na nohy i po neúspěchu. Tato kniha od renomovaného švédského lékaře vás provede cestou, jak z ADHD udělat svou výhodu.