Karlínské náměstí, Praha 8, okolí kostela sv.Cyrila a Metoděje,
sobota 7:30 - 14h.
Metro B /Křižíkova/, metro C,B /Florenc/, tram 8, 24, tunel pro pěší v Thámově ulici mezi Karlínem a Žižkovem, dostatek parkovacích míst (bez modré zóny)

Sobota,18.9. (minulé trhy)
Nádherný návrat babího léta. Slunce svítilo filtrem barevných listů (foto) a dýně zářily všemi barvami (foto). Dospělí i děti si to v Karlíně užívali (foto).
Lidé ochutnávali pečené kapří hranolky, jelení i domácí klobásy, popíjeli ovocné šťávy a vínečko, škvarky z candáta došly už v půl jedenácté. Nakupovalo se hodně ale bez front, v poklidu a pokoji.
Úspěch slavila cibule z Račetic, nádherné maliny z Lounské farmy, nakupovala se zelenina, cukrová kukuřice, modrý česnek, jablka, vinné hrozny, k mání bylo několik druhů brambor, kozí sýry a kozí sirovátka, pažitka a kudrnka, lísky s horou nádherných chlebů, pečiva, rohlíčků, dortíčků a koláčků. A maso vepřové (se selenem, který prý podporuje tělesné funkce a mozkovou činnost), maso hovězí z mladého býka, maso jelení, srnčí, pšstrosí a klobásy všech druhů a velikostí, salámky, uzené bůčky, sýry, a také koření, houby, zavařeniny, zeleninové šťávy, ovocné šťávy a spousta dalšího. Uf.
Jediný opravdový mrak na obloze nám všem způsobil mlékomat. Nedojel. A všechny to mrzelo ale nedalo se nic dělat, protože firma, která automat přistavovala se ztratila jak pára nad hrncem i se svým mlékomatem. Ale čerstvé kravské mléko bude, bude ho dost už příště a přespříště doufáme bude už zase mlékomat :-)
Květinový stánek Andrea je trh od trhu barevnější a promyšlenější, dýně od Berouna jsou krásné pro oči i pro chuť a káva s malým panáčkem z Bohdanče nebo od Žufánka Vám prohřeje vnitřnosti a rozjasní mozek.
Bylo to pěkné, bylo to fajn, a na chvíli jsme zadoufali, že teplé a zářivé léto se k nám vrátí ještě aspoň na měsíc.

Stejně jako v loňském roce prováděla Státní zemědělská a potravinářská inspekce v letních měsících rozsáhlou kontrolu prodeje balených plněných baget, housek, bulek, sendvičů, obložených chlebů apod.  Inspektoři se při těchto kontrolách cíleně zaměřovali na stánky a obchody s občerstvením u autobusových či vlakových nádraží, na čerpací stanice a prodejní automaty. Celkem bylo provedeno 173 kontrol u 111 subjektů. Zhodnoceno bylo 274 vzorků, nedostatky byly zjištěny u 30 z nich.

Přímo v místě prodeje inspektoři kontrolovali podmínky uchování plněných baget; jako výrobky studené kuchyně musí být tyto výrobky uloženy v chladicích zařízeních. Nevyhovující podmínky uchování byly zjištěny v devíti případech; buď byly výrobky uloženy zcela mimo chladicí zařízení anebo chladicí zařízení nebylo funkční. Dále inspektoři prověřovali jakost vzorků, tj. zda výrobky neobsahují například zkažené suroviny jako například zeleninu či salám, a označování vzorků. Zkažené suroviny byly odhaleny jen v jednom případě, zato nedostatky v označení v devatenácti případech. Na některých výrobcích například chyběly údaje o teplotách uchování, složky výrobku nebyly seřazeny sestupně, někde chyběl údaj o hmotnosti či údaj o výrobci, u složek zdůrazněných v názvu výrobku chyběl údaj o konkrétním podílu složky ve výrobku atd. Jeden vzorek byl špatně skladován a zároveň byl také chybně označen.

Třicet vzorků z celkového množství bylo rovněž odebráno na mikrobiologické analýzy v laboratoři.  Předpisy v obdobných výrobcích stanovují limit pro výskyt bakterie Listeria monocytogenes a v případě, že výrobek obsahuje i vejce, pak také limit pro bakterie Salmonella. Laboratorní analýzy neodhalily porušení těchto limitů ani u jednoho ze vzorků. Všechny analyzované vzorky tak byly hodnoceny jako bezpečné.

Potraviny, které měly jakostní nedostatky, byly špatně označené nebo nesprávně skladované, byly zakázány. Se všemi prodejci, u kterých bylo zjištěno porušení právních předpisů, bude zahájeno správní řízení.

(tz)



Originály oděvních značek za výhodné ceny nakoupíte v outletu ještě v sezóně.
V minulém týdnu otevřel BRAND NEW PRODUCTS svou již druhou franšízovou prodejnu v ČR - v Mladé Boleslavi. Firma se objevila v ČR někdy na konci května a již má první výsledky, v srpnu otevřela prodejnu v Třinci, nyní v Mladé Boleslavi. V nejbližších týdnech otevřou provozovny další čtyři franšízanti. Postupně má firma v plánu obsadit všechna města ČR nad 25 000 obyvatel.

cena Damska pivni volba pro pivovar Bernard.jpg
I když je pivo u křehčí části naší populace čím dál oblíbenější, stále převládá přesvědčení, že zlatavý mok je spíše „mužskou záležitostí". Tomuto tvrzení se rozhodl postavit První dámský pivní klub, který pod záštitou Českého svazu pivovarů a sladoven uspořádal anketu Dámská pivní volba. Historicky prvním vítězem se stal Rodinný pivovar Bernard.

O úsporu energií se v České republice zajímají překvapivě více ženy než muži. Dámy si totiž pořizují úsporné nabíječky pro notebooky iGo Green dvakrát častěji než pánové. Zájem o nabíječky s nízkou spotřebou energie mají především ženy z větších měst ve věku mezi 25 a 30 rokem. Statistiky poskytla společnost NTB CZ, která je oficiálním tuzemským distributorem značky iGo.
Na českém trhu se v květnu letošního roku představily úsporné nabíječky pro notebooky s technologií iGo Green, které jsou schopny ušetřit více než 85 % elektrické energie oproti běžným adaptérům. Statistiky za prvních pět měsíců prodeje ukazují, že 67 % všech zájemců o produkty šetrné k přírodě tvoří ženy. Nejprodávanější je napájecí adaptér k notebooku iGo Green v hodnotě 1850 korun.
„Zájem o nejnovější technologie v oblasti elektroniky je dlouhodobě výsadou mužů. Poptávku po úsporných nabíječkách na notebooky jsme však zaznamenali především ze strany žen, což nás mile překvapilo. Podobný trend sledujeme i v zahraničí,“ sdělil Radim Tlapák, ředitel společnosti NTB CZ, která je oficiálním dovozcem výrobků iGo do České republiky. „V současné době jsou našim nejčastějším zákazníkem ženy do třiceti let z ekonomicky silných regionů a měst,“ doplnil Tlapák.
Pod značkou iGo lze na českém trhu kromě adaptérů šetrných k životnímu prostředí pořídit i univerzální nabíječky, které je možné využít pro napájení různých mobilních zařízení. I v oblasti poptávky po praktických adaptérech vedou ženy, které jsou navíc ochotny za moderní technologii utratit o 30 % více než muži. Průměrná objednávka produktů značky iGo totiž u mužů činní 1000 korun, zatímco u žen je průměrná částka o 300 korun vyšší.
„Ženy na univerzálních adaptérech láká především praktičnost. Nemusí totiž zvláště na cestách sebou vozit množství nabíječek, ale stačí jim jediná, která se díky konektorům přizpůsobí notebooku i mobilu. Zájem ze strany žen si vysvětlujeme také atraktivním designem výrobků,“ uvedl Radim Tlapák ze společnosti NTB CZ, s tím, že nejprodávanějším produktem značky iGo je napájecí adaptér k notebooku SlimLine s cenou 1390 korun.

O značce iGo
Značka iGo představuje absolutní vrchol na světovém trhu s nabíječkami a napájecími adaptéry. Hlavními přednostmi této značky jsou inovativní designová řešení, uživatelsky přívětivé ovládání a šetrnost k životnímu prostředí. Díky patentované technologii výměnných konektorů stačí jediná nabíječka iGo pro nabíjení všech mobilních zařízení. Navíc se nabíječky iGo umí automaticky přizpůsobit velkému rozsahu vstupního napětí, jsou tak vhodné pro cesty do zahraničí.

Značka nabízí i produkty s převratnou technologií iGo Green™, které šetří nejen životní prostředí, ale i peníze za energie, jejichž cena neustále stoupá. Produkty iGo Green šetří více než 85% energie ve srovnání s běžnou nabíječkou v době, kdy je adaptér připojen ke zdroji, ale notebook není používán.
O společnosti NTB CZ, s.r.o.
Společnost NTB CZ je oficiálním dovozcem výrobků značky iGo do České republiky. NTB CZ se specializuje na prodej výrobků z oblasti výpočetní techniky a elektroniky, kterému se věnuje již od roku 1998. Obchodními partnery společnosti jsou světoznámé firmy z Asie a USA. Všechny prodávané baterie splňují přísné evropské normy a mají všechny certifikáty potřebné pro prodej v zemích Evropské unie.

Verbatim představil jednoduché a šikovné řešení, jak zkombinovat digitální nosič s papírem: Store ‘n' Go Clip-it USB Drive oceněný Red Dot ‘Best of the Best'. Kombinace flashového úložiště s jednoduchou funkcionalitou kancelářské sponky dělá z tohoto USB disku úžasně praktické řešení pro každodenní použití doma i v zaměstnání. Verbatim Clip-it USB Drive je k dostání v řadě pestrých barev s kapacitou 2 GB (doporučená cena 219 Kč) a 4 GB (299 Kč).

Aktuální vydání v PDF

Listopad 2024

Otevřít PDF | Prosperita | Fresh Time

Newsletter

Zaregistrujte se do našeho newsletteru a dostávejte nejnovější vydání Madam Business emailem. Na základě registrace navíc můžete využít 20 % slevu na první inzerci v Madam Business.

Registrací souhlasíte s Podmínkami zasílání a použití služby.

 

Hlavní partner:

manner84_84

Partneři:

logo-eternity_web_119 jaja_logo2_108design4net_119_119 nadeje_logo88_882018 yourchance rgb color120
smart press logologo klub manazerek 150lazne teplice v cechachnupreme SiMyCo

Tip Grady

Zeptej se vedce kniha mesice listopad 2024Zeptej se vědce

Institut pro komunikaci vědy, Dvořák Aleš

Projekt Zeptej se vědce odpovídá již několik let na jakékoliv vědecké i nevědecké otázky laické veřejnosti prostřednictvím sociálních sítí. Renomovaní vědci svoje odpovědi zpracovali vědeckou optikou, ale zároveň čtivě a hlavně srozumitelně širokému publiku. V knize najdete výběr 50 nejzajímavějších témat. Třeba jestli je káva opravdu tak nezdravá nebo kde se vzala sůl v moři…

 

Navštivte také

iprosperita RGB freshtimecz RGB