image001(1).jpgSvátek zamilovaných si za téměř tři desetiletí své tradice u nás získal své místo nejen v srdcích zamilovaných párů, ale také na pultech obchodů. Nejčastěji se obdarováváme květinami, šperky a sladkostmi. V patnácti pekárnách hypermarketů Globus tak letos vyrobí cukrářky desítky tisíc dortů a šlehačkových pohárů. Na valentýnské sladkosti spotřebují 1,5 tuny jahod, tunu malin a tunu dalšího ovoce, jako jsou borůvky. To vše bude zahaleno do 25 tisíc litrů pravé šlehačky a pěti tun dortových korpusů či plátů. Novinkou bude Cheesecake s jahodami pro dva.

Svátek svatého Valentýna je pro muže ideální příležitostí potěšit svou partnerku krásným šperkem. Podle International Diamond Exchange patří Valentýn spolu s Vánocemi a Dnem matek mezi svátky, během kterých mají klenotnictví nejvyšší tržby. Podle průzkumu, který pro největší české klenotnictví ALO diamonds vypracovala agentura Simply 5, by při vhodné příležitosti, jakou Valentýn rozhodně je, koupilo luxusní šperk 17 % Čechů a 23 % Slováků. Zajímavostí je, že na splátky by bylo takovýto šperk ochotno koupit jen 14 % Čechů, ale až 24 % Slováků.

Více než dvě miliardy korun vydala v roce 2015 Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra ČR (ZP MV ČR) za léčbu přibližně 28 000 klientů, trpících některým druhem rakoviny. Rok před tím činily celkové náklady na léčbu rakoviny 1,9 mld. korun. Náklady na léčbu této zákeřné nemoci meziročně stoupají přibližně o desetinu. Ukazují to data aktuální analýzy Zdravotní pojišťovny ministerstva vnitra ČR (ZP MV ČR), vypracované u příležitosti Světového dne boje proti rakovině.

Objem nákupů na internetu každoročně stoupá. V roce 2016 podle Asociace pro elektronickou komerci činil 98 miliard korun. E-shopy jsou oblíbeným místem i k nákupu valentýnských dárků. Na internetu ho plánuje pořídit každý čtvrtý Čech. Vhodný valentýnský dárek bude na e-shopech hledat více žen než mužů. Vyplynulo to z lednového průzkumu.

„Kup si nos a pomáhej s humorem!" Tak zní slogan projektu Konta bariéry, který v závěru loňského roku opětovně podpořila také společnost dm drogerie markt. Zákazníci měli možnost koupit si během prosince a ledna v prodejnách dm klaunský nos v hodnotě 50 Kč a přispět tak touto částkou na Konto bariéry. Díky těm, kteří přišli a klaunský nos si koupili, získala dm pro Konto bariéry finanční prostředky ve výši 881.200 Kč. Prodalo se již celkem 17.624 klaunských nosů. Peníze budou následně použity tam, kde jsou potřeba, zejména pak na zkvalitnění života lidí s handicapem.

Jak uvádí nová zpráva, koncept „kanceláře bez papíru" se nedaří proměnit ve skutečnost navzdory rostoucí digitalizaci pracovišť a obavám o ochranu životního prostředí. Od okamžiku, kdy britsko-americký vědec Frederick Wilfrid zabývající se vědou o informacích v roce 1978 poprvé předpověděl „kanceláře bez papíru", uplynulo již 38 let. Realita současnosti je ale taková, že se i nadále tiskárny používají každodenně. Podle nezávislého průzkumu provedeného mezi více než 2 400 zaměstnanci v regionu EMEA (Evropa, Střední východ, Afrika), který zadala společnost Epson Europe, považuje 76% respondentů tisk za důležitý, protože jim pomáhá pracovat efektivně, a převážná většina (75%) považuje „kancelář bez papíru za nereálnou".

Aktuální vydání v PDF

Listopad 2024

Otevřít PDF | Prosperita | Fresh Time

Newsletter

Zaregistrujte se do našeho newsletteru a dostávejte nejnovější vydání Madam Business emailem. Na základě registrace navíc můžete využít 20 % slevu na první inzerci v Madam Business.

Registrací souhlasíte s Podmínkami zasílání a použití služby.

 

Hlavní partner:

manner84_84

Partneři:

logo-eternity_web_119 jaja_logo2_108design4net_119_119 nadeje_logo88_882018 yourchance rgb color120
smart press logologo klub manazerek 150lazne teplice v cechachnupreme SiMyCo

Tip Grady

Zeptej se vedce kniha mesice listopad 2024Zeptej se vědce

Institut pro komunikaci vědy, Dvořák Aleš

Projekt Zeptej se vědce odpovídá již několik let na jakékoliv vědecké i nevědecké otázky laické veřejnosti prostřednictvím sociálních sítí. Renomovaní vědci svoje odpovědi zpracovali vědeckou optikou, ale zároveň čtivě a hlavně srozumitelně širokému publiku. V knize najdete výběr 50 nejzajímavějších témat. Třeba jestli je káva opravdu tak nezdravá nebo kde se vzala sůl v moři…

 

Navštivte také

iprosperita RGB freshtimecz RGB