Odvětví péče o vlasy přináší první udržitelný obchodní model propagující kruhovou ekonomiku. Do roku 2018 bude každý rok půl miliardy lahví produktů péče o vlasy Procter & Gamble vyráběno z recyklovaného plastu.
Společnost Procter & Gamble oznámila, že značka Head & Shoulders (H&S), světová jednička na trhu se šampony, uvede první recyklovatelnou šamponovou lahev na světě, která bude až z 25 % vyrobena z recyklovaného odpadního plastu z pláží.
Ve spolupráci se společnostmi TerraCycle a SUEZ, které se zabývají recyklací, bude tato inovace letos v létě uvedena ve Francii jako limitovaná edice lahví H&S v Carrefouru, jednom z předních světových maloobchodních řetězců. Tyto lahve budou představovat největší světovou výrobní sérii recyklovatelných lahví vyrobených částečně z recyklovaného plážového plastu od konečného spotřebitele (tzv. PCR) a půjde o vůbec první významný krok při tvorbě jedinečného dodavatelského řetězce s podporou tisíců dobrovolníků a stovek neziskových organizací sbírajících plastový odpad, který se nachází na plážích.
„Cítili jsme, že nejprodávanější šamponová značka by měla udávat směr také u inovací v oblasti udržitelnosti, a víme také, že naše iniciativa bude ke stejnému kroku motivovat celé odvětví," uvedla Lisa Jennings, která ve společnosti Procter & Gamble zastává pozici Vice President, Head & Shoulders and Global Hair Care Sustainability Leader. „Máme štěstí, že díky vynikajícímu partnerství se subjekty TerraCycle a SUEZ můžeme tuto vizi také realizovat."
Společnost Procter & Gamble dále oznámila, že v Evropě bude do konce roku 2018 víc než půl miliardy ročního objemu lahví obsahovat až 25 % recyklovaného plastu od konečného spotřebitele. To představuje více než 90 % všech lahví v oblasti péče o vlasy prodávaných v Evropě v rámci portfolia vlajkových značek společnosti Procter & Gamble v kategorii péče o vlasy, např. Pantene či Head & Shoulders.
Tento projekt bude každoročně potřebovat 2600 tun recyklovaného plastu, tedy stejnou hmotnost jako osm plně naložených letounů Boeing 747. Procter & Gamble v obalech využívá recyklovaný plast od konečného spotřebitele již více než 25 let a dnešní oznámení je důležitým krokem na cestě společnosti dosáhnout firemního cíle do roku 2020, a to zdvojnásobit využití recyklovaného plastu od konečného spotřebitele v obalech.
Podle nadace Ellen MacArthur Foundation (EMF) ekonomika ročně přichází o 95 % hodnoty plastového obalového materiálu v ceně 80-120 miliard dolarů. Nadace upozorňuje, že pokud bude současné tempo pokračovat, bude do roku 2050 v moři (z hlediska hmotnosti) více plastů než ryb.
„V Procter & Gamble věříme, že hlavní jsou činy, ne slova. Zvýšená míra využití recyklovaného plastu od konečného spotřebitele v rámci našeho portfolia značek v oblasti péče o vlasy poukazuje na naše stálé úsilí o skutečnou změnu," dodala Virginie Helias, působící ve společnosti Procter & Gamble na pozici Vice President of Global Sustainability. „Recyklovatelná šamponová lahev produktu Head & Shoulders vyrobená částečně z plážového plastu představuje vůbec první podobný počin v kategorii péče o vlasy. Vyšší míra využití recyklovaných plastů v obalech našich vlajkových značek, jako jsou Pantene či Head & Shoulders, spotřebitelům usnadňuje výběr udržitelnějších produktů, a to bez jakýchkoli kompromisů. Sami jsme sice hrdi na to, čeho jsme již dosáhli a na čem pracujeme, víme ale, že mnohem víc práce je ještě před námi."
„Toto partnerství představuje pro TerraCycle důležitý krok. Jsme hrdi, že na tomto průlomovém produktu můžeme spolupracovat s jednou z největších světových značek. Tvorba první recyklovatelné šamponové lahve z plážového plastu na světě představuje počátek důležité cesty. Vzhledem k tomu, že kruhová ekonomika získává více podpory, doufáme, že s ekologickými dodavateli budou spolupracovat i další globální značky a že využijí svého vlivu a budou ke změně ve prospěch životního prostředí motivovat i ostatní," domnívá se generální ředitel společnosti TerraCycle Tom Szaky.
„Toto partnerství mezi subjekty SUEZ, TerraCycle a Procter & Gamble představuje podnětný krok k vytvoření vůbec první recyklovatelné šamponové lahve na světě vyrobené z plážového plastu. Věříme, že další organizace budou spolupracovat s jinými poskytovateli, a dosáhnou tak zásadních změn v oblasti životního prostředí, a to nejen v tomto odvětví, ale také v jiných sektorech. V devíti specializovaných zařízeních na zpracování plastů po celé Evropě společnost SUEZ již nyní produkuje 170 000 tun vysoce kvalitních recyklovaných polymerů," řekl Jean-Marc Boursier, Group Senior Executive VP odpovědný ve společnosti SUEZ za oblast Recycling & Recovery Europe.
O společnosti Procter & Gamble
P&G se svými prověřenými, kvalitními a předními značkami slouží spotřebitelům po celém světě. Jeho portfolio zahrnuje značky Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks®, a Whisper®. P&G působí v přibližně 70 zemích světa. Pro novinky a informace o společnosti P&G a jejích značkách navštivte stránku http://www.pg.com.
TerraCycle
Společnost TerraCycle, Inc., byla založena v roce 2001 a je světovým lídrem v oblasti sběru a opětovného využití obtížně recyklovatelných odpadů od konečného spotřebitele, od použitých sáčků od brambůrek přes kávové kapsle až po nedopalky cigaret. Odpad je shromažďován prostřednictvím otevřených celostátních recyklačních programů sponzorovaných značkami a dále prostřednictvím různých spotřebitelských modelů financovaných státem. Shromážděný odpad je opětovně použit, upcyklován nebo recyklován na různé cenově dostupné, udržitelné spotřební výrobky a průmyslové aplikace. V rámci 21 zemí společnost TerraCycle každoročně shromažďuje a opětovně využívá miliardy kusů odpadu a v rámci své činnosti také poskytuje miliony dolarů školám a charitativním organizacím. Více informací o společnosti TerraCycle nebo o možnostech zapojení do jejích recyklačních programů naleznete na adrese www.terracycle.com.
SUEZ
Jsme na počátku revoluce zdrojů. Ve světě čelícím vysokému demografickému růstu, nekontrolovatelné urbanizaci a nedostatku přírodních zdrojů má pro naši budoucnost zásadní význam právě zabezpečení, optimalizace a obnova zdrojů. SUEZ (Paříž: SEV, Brusel: SEVB) dodává 92 milionům lidem pitnou vodu, 65 milionům lidem poskytuje služby v oblasti čištění odpadních vod, sbírá odpad vyprodukovaný téměř 34 miliony lidí, každoročně recykluje 16 milionů tun odpadu a produkuje 7 TWh lokální a obnovitelné energie. Se svými 82 530 zaměstnanci představuje společnost SUEZ, působící na všech pěti kontinentech, jednoho z klíčových hráčů v oblasti udržitelného řízení zdrojů. V roce 2015 dosáhla společnost celkového objemu tržeb ve výši 15,1 miliardy eur.
(tz)