Ne vždy se nám v redakci stane, že podlehneme šarmu zevnějšku. Většinou si zachováváme trochu odstup, a občas i chladnou hlavu. U modelu DS 3 Crossback Grand Chic to však nešlo. Pro mladou osobnost, někoho nespoutaného předsudky, je prostě natolik jiný, že se jeho kouzlem nechá pohltit.
Exteriér tohoto vozu je velmi zdařilý. Na zrakové centrum pozorovatele působí plejáda detailů, která činí tohoto Evropana prostě velmi sexy: tvarování ledkových světel denního svícení, robustní, přesto harmonická maska, zapuštěné kliky, vystylovaná záď. Jde o nejmenšího člena rodiny DS, ale rozhodně jako mrňous nepůsobí. Je svalnatý a dobře vypracovaný. V provozu si svým zevnějškem, který je vymyšlen tak, že se jeví opticky větší, umí zjednat pořádek. Přestože nese označení Crossback, nepostrádá eleganci, spíše ji vyzařuje do okolí z každého centimetru čtverečního. V překrásné modré metalíze Millenium, která patří mezi příplatkové barvy, je stvořen k tomu, aby byl obdivován.
Stejné superlativy si zaslouží také interiér v provedení RIVOLI. Světlé barvy, mix kůže a textilie, matná úprava pochromovaných prvků, kubistické fasetování, v němž je hlavním prvkem propojení a rozdělení kosočtverec, na sebe strhávají pozornost. Opravdu si nepřipadáte jako v autě, ale jako ve velmi luxusním prostředí, které se může stát pracovnou, lobby barem, místem setkání s kolegy, obchodními partnery i rodinou. V takovém prostředí jste ochotni trávit čas, protože vás těší. Samostatnou kapitolou pohodlí jsou sedadla, v případě řidiče ta příplatková s masážní funkcí, která se hodí zejména do popojíždění v kolonách, protože mírně eliminují únavu.
Ženy ocení to, že čalounění sedáku je „skirt-friendly“. Ať už rády nosí šaty nebo sukně z veluru, kůže, či jejich imitací, materiál po nich hezky klouže, a tak je možné se bez potíží a přehnaného upravování uvelebit nebo posléze s noblesou z auta vystoupit. Pedály lze pohodlně ovládat i v obuvi s jehlovým podpatkem nebo platformou. Výtku máme k trochu vyššímu prahu dveří. Je třeba více zvedat nohy, a pokud bez cviku nastupujete právě s vysokými podpatky, občas se může stát, že lodičku nedopatřením zujete.
Také madlo dveří je v netypické poloze, a tak většinu času instinktivně při zavírání saháte po úložném dveřním prostoru. Zprvu trochu neobvyklé je umístění tlačítka start/stop a ovládání oken nebo zamčení dveří. Ale není to nic, nač by se nedalo zvyknout. A vlastně se nám to líbilo. Standardem je vynikající konektivita. A pochvalu si zaslouží rovněž víc než 10palcový displej a HiFi systém FOCAL Electra, s nímž si vychutnáte mluvené slovo i song Physical od Dua Lipa.
V benzinové motorizaci 1.2 PureTech se 155 koňmi pod kapotou je to nesmírně zábavné a dynamické auto. V kombinaci s osmistupňovým automatem má pěkné reakce a jede lehce. Pokud bych měla využít příměru ke koním, jde o vynikajícího francouzského jezdeckého koně středního rámce s podílem krve plnokrevníka. A k jeho charakteristice patří hbitost. Má silný temperament.
Přestože je kabina vozu výborně odhlučněná, při dráždění akcelerátoru jsme si užívali vzrušující předení tříválce. Při rozjezdech se ale malinko vzpíná, je třeba být jemní na plynu. Při podřazování je někdy užitečné si vypomoci páčkami pod volantem. Vozidlo má dobře naladěný podvozek, který se chová předvídatelně. Jen záď je na nerovnostech někdy mírně rozkolísanější. Celkový dojem to ale nekazí.
Déestrojce sedí městské prostředí i dlouhé cesty. Neprotestuje ani v méně příznivém terénu.
Řidiče potěší perfektní funkčnost parkovací kamery i v nepříznivých podmínkách, těžit bude z aktivního sledování mrtvého úhlu a rozpoznávání silničního značení. Vypnout však pravděpodobně bude muset velmi citlivý systém hlídající opuštění jízdního pruhu. DS 3 Crossback je ambiciózní chic auto, které umí svou silou překvapit a svým designem oslnit. Je pro ty, kteří znají svou hodnotu a váží svůj čas.
Na cenovce námi testovaného modelu byste našli sumu 952 000 korun. Zohledním-li záruku na dobu pěti let nebo najetí 60 000 km a servisní smlouvu FreeDrive, do níž spadá povinný servis, včetně práce a výměny běžně opotřebených dílů, pak dostává zákazník, ať už manažerka, či podnikatel, velmi atraktivní přidanou hodnotu. Vůz DS 3 Crossback přesvědčí o tom, že fyzická láska a vášeň mohou na motoristickou scénu vstoupit kultivovaně, a přitom být absolutně pohlcující.
Kateřina Šimková