Člověk potřebuje k životu radost. A to nejen prostřednictvím okamžiků, kdy ho někdo pochválí, kdy se mu něco podaří, ale i na základě toho, že může udělat radost on někomu jinému nebo si vychutnávat službu či výrobek, které se mu líbí. Podoby radosti jsou tedy rozmanité a nekonečné. Příznivcům značky Hyundai se dostalo radosti hned několikrát 23. ledna, kdy byl na tiskové konferenci v Praze odhalen nový model i10. Proč? Protože Hyundai spojila prezentaci technologických a technických novinek s mnoha emocemi. Automobil se totiž nestává jen dopravním prostředkem, ale nositelem mnoha důležitých hodnot, kterých si lidé váží.
Právě proto se v komunikaci nového modelu s kampaní Mějte velké cíle objevuje odkaz na to, že automobilka se svými vozy a inovacemi snaží lidstvu přinést pokrok, který mu ulehčí život. Příkladem se stala právě i10. Ale pozor, nejde jen o zmíněné technologické vychytávky, jimiž lze činit svět lepším. Je to také schopnost a ochota rozdat kousek radosti z úspěšného businessu tam, kde je toho potřeba nejvíce. Velký předěl v komunikaci značky během prezentace představila marketingová ředitelka HMCZ Jana Sekeráková: „Pro spolupráci s Nadačním fondem Radost dětem jsme se rozhodli, protože je na první pohled zdánlivě malý, jeho velikost však spočívá v tom, že své aktivity realizuje zcela nezištně. Z darovaných prostředků nekryje ani své platy, ani honoráře pro osobnosti, které se s ním spojují. Veškeré prostředky opravdu putují tam, kam mají. K dětem a rodičům, které zasáhla těžká zdravotní situace. Právě tady spatřujeme paralelu k našemu modelu i10. Na první pohled je malý, ve svém segmentu ale objektivně velký, a to jak prostorem, tak technologickou výbavou.“
V souvislosti s tím činnost nadačního fondu popsala jeho zakladatelka Kateřina Wich. Původně v roce 2011 Radost dětem spatřila světlo světa jako charitativní projekt. Po celou dobu je jeho posláním vytvořit organizaci, která bude pomáhat napříč celou Českou republikou dětem, které postihlo závažné onemocnění, nebo těm, jež vyrůstají v dětských domovech. Zaměřuje se především na financování léčby a léčebných pomůcek, snaží se zlepšovat kvalitu života dlouhodobě nemocných dětí a jejich rodin. Tím nejtěžším, čemu lidé v těchto situacích čelí, je obrovská psychická zátěž. Právě proto se snaží Radost dětem na tváři malým pacientům a jejich blízkým nebo mládeži z dětských domovů vykouzlit úsměv prostřednictvím různých sportovních, zábavných a dalších akcí. V roce 2019 se Radost dětem díky společné iniciativě zakladatelky, sportovců Tomáše Plekance a Lucie Šafářové, Radovanu Ježovičovi a Michalu Fintovi přetransformoval v nadační fond. Radost dětem podporují také manželé Denise a Michal Bragagnolo, muzikáloví a operní umělci, kteří se rovněž stali tvářemi nového vozu i10 v České republice.
Ale pozor – i10 má také bavit. Originální designové zpracování se stalo velkým lákadlem pro generaci mladých řidičů, kteří si přejí prostřednictvím vozu vyjádřit svou osobnost. Chtějí nekonvenčnost a být v kontaktu se vším, co je obklopuje tak, aby si život usnadňovali o poznání více než generace jejich rodičů. Výrobce na to reagoval v případě i10 zcela adekvátně. Odhadl trend: dostat víc. Proto novinářům design představila zástupkyně generace Z, sympatická Klára Vavrušková, Česko-Slovenská Miss 2019 a Miss Earth Water 2019.
Obdobné nároky mají i mnohé řidičky, které si pořizují auto jako druhé do rodiny, idesítka dobře poslouží i manažerkám ve městech, zkrátka všem, které si přejí užívat dynamiky života a potřebují malé auto s velkými ambicemi. Hyundai i10 svou formulací zákaznických potřeb udělal radost nejen svým věrným.