A214057V říjnu jsme v redakci přivítali nového člena ze stáje značky Hyundai. Faceliftovanou i20. Poprvé v historii s automatickou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DCT. Máme rádi i menší auta, a tento kompaktní vůz nás překvapil, protože zevnitř nabídl nečekané možnosti.

Když se řekne i20, obyčejně si člověk představí vozidlo malých rozměrů. To ale není tak docela pravda, jakmile otevřete dveře. Do vínku faceliftovaná verze vozu dostala neobyčejnou prostornost. Náš standardní test velí na zadní sedadlo nacpat dvoumetrového kolegu s devadesáti kily živé váhy. A pak čekáme, kdy bude prskat, že je mu těsno. A ejhle – v případě i20 nenastalo žádné kyselé kritizování. Na tváři se tomuto muži nejprve objevil překvapený výraz, posléze spokojený úsměv. I pasažéra rozměrů pořádného Vikinga na zadní sedadla vměstnáte bez potíží, a ještě k tomu si bude užívat šikovné řešení prostoru. Tímhle u nás vozidlo zabodovalo. Dost místa nad hlavou i pro nohy. Malinkou výtku máme k předním sedadlům, kde bychom ocenili ještě o něco širší oporu pro horní polovinu zad. 

 A214077Exteriér je krásný, šťavnatý. Design se povedl na výbornou a je vidět, že v Hyundai dobře vědí, že oko bere. Přední maska je díky přepracování panelu s mlhovými světly poněkud robustnější. Světlomety dodávají vozu na plastičnosti. Záď má také své kouzlo a brnká na noty příznivcům tvarů se sportovním nádechem. Tohle auto vládne sexappealem a rozhodně osloví mladé a na estetiku náročné řidiče, kteří nechtějí dělat kompromis mezi cenou, designem a užitnou hodnotou. Věřím, že se bude líbit ženám i mužům všech věkových kategorií, kteří potřebují vozidlo s úspornými motory, dostatkem vnitřního prostoru a zároveň se nechtějí šidit na technologických možnostech, jež šetří čas a usnadňují život. Od listopadu přibyla možnost si vozidlo nakonfigurovat v dvoubarevném provedení, což je detail, který je posledních několik let velmi trendy a českým silnicím sluší.

Zážehový přeplňovaný motor s litrovým objemem je v případě i20 opravdu živá a hravá volba. V kombinaci s převodovkou DCT z automobilu dělá velice hbité a zábavné auto, kterému sedmý stupeň řazení výrazně pomáhá, abyste si s ním užili správně dynamickou jízdu. Získáte pocit, že motor má bohaté rezervy a zvládne i rychlé a náročnější manévry. Nejspíše si odnesete dojem, že řídíte suverénní malý městský živel, který na souboj může vyzvat bez ostudy i mnohem silnější vozy.

Jednu malou výhradu ale máme k řazení. Automat řadí dolů váhavě až loudavě. Z našeho pohledu to není katastrofa, ale není to ani úplně příjemné. Naštěstí se v těchto případech dá zasáhnout ručním ovládání voliče, a to pak umí tento Hyundai opravdu špičkově svézt. Podvozek je tvrdší, na což nejsme úplně zvyklí u tohoto typu vozů, ale na druhou stranu se drží i prudších zatáček jako klíště a je velmi precizní ve své odezvě.
Líbilo by se nám ještě o chloupek lepší odhlučnění kabiny, ale opět nejde o dramatický nedostatek. Bezvadné reproduktory při poslouchání muziky, kterou má člověk rád, si s tím hravě poradí, a vy vnímáte jen to, co vám sedí.
Ocenili jsme, že je zóna řidiče a spolujezdce přehledná a v úrovni výbavy Style zde člověk najde v podstatě vše, co k pohodovému cestování potřebuje. Zvlášť se nám zamlouvaly možnosti konektivity.

 A214119Kufr je poměrně kompaktní, a pokud si i20 pořizuje člověk jako druhé auto do rodiny, bude bohatě stačit. A nakonec mu budete vděční. Nákupní dny s dámskými magazíny, patříte-li mezi vášnivé shopaholiky, asi chvilkami budete proklínat. Má to však i své klady: alespoň ušetříte svou peněženku před impulzivními nájezdy na nové lodičky, kozačky, kabáty a další věci, které vlastně vůbec nepotřebujete.
Hyundai i20 nás celkově v této konfiguraci bavil, nebáli bychom se ho adoptovat do svého vozového parku. Ve městě jsou jeho rozměry darem, se kterým se vmanévrujete i díky parkovací kameře do té nejtěsnější mezírky. Zároveň ale na palubu naložíte všechny klíčové
členy týmu. Má předpoklady získat si srdce i firemních zákazníků.

Kateřina Šimková