WEB Facetune 05 01 2024 19 03 46 copySylvia Šulíková otevřela své kosmetické studio v Bratislavě v roce 2020. Od té doby buduje úspěšný brand. Loni se přestěhovala do nových prostor, a rozšířila i nabídku kosmetických služeb. Reprezentuje generaci podnikatelek, která dokáže využít sílu sociálních sítí. Zakládá si na individuálním přístupu v péči, v čemž jí pomáhá i francouzská kosmetická značka GERnétic. V roce 2024 získala rovněž titul Česko-Slovenské Hvězdy Partnerských salonů GERnétic. A nás zajímal její recept na úspěch.

Myslíte si, že je na trhu v oblasti kosmetických služeb stále prostor pro inovace a unikátní služby, nebo je už zcela saturovaný?

Přestože konkurence není vůbec zanedbatelná, stále existují způsoby, jak se odlišit a zákazníkům přinést něco nového. Klienti v dnešní době mají rostoucí očekávání a jejich nároky se zvyšují. Vyhledávají služby, které jsou personalizované, přinášejí deklarované účinky a respektují jejich individuální potřeby. Trh tedy dává stále prostor pro jedinečné přístupy a inovace.

IMG 0492Sylvia Sulik Studio patří k Partnerským salonům GERnétic. Podělila byste se o své zkušenosti, které vedly k vynikajícím výsledkům?

Držím se několika principů, na nich můj úspěch stojí. Prvním z nich je kvalita a odbornost. Klientům ve studiu vždy poskytuji nejvyšší kvalitu služeb a dbám na to, abych se neustále vzdělávala v nejnovějších trendech a technikách. Neméně důležitý je individuální přístup, jak už jsem zmínila. Vnímám, že každý klient je jedinečný, jak jeho pokožka, tak přání, tak osobnost. Naslouchám tedy pečlivě potřebám každého z nich, důsledně analyzuji stav pleti a procedury přizpůsobuji na míru. Tento přístup mi pomáhá budovat důvěru a dlouhodobé vztahy.

Když se řekne úspěch, je to pro mě i konti­nuální práce na sobě samé, ať už jde o odborné vzdělávání, sledování trendů, zlepšování služeb, vždy hledám nové možnosti, jak salon posunout dál. V neposlední řadě je ale ingrediencí úspěchu i láska k práci. Jsem přesvědčená, že klienti cítí, když svou práci děláte s vášní a radostí. Svou profesi vnímám nikoli jen jako povolání, ale také jako poslání – pomáhám lidem cítit se krásně a sebevědomě.

V roce 2024 jste získala titul absolutní vítězky soutěže Česko-Slovenská Hvězda Partnerských salonů GERnétic. Co to pro vás znamená?

Získání titulu je pro mne obrovskou poctou a zároveň potvrzením, že úsilí, které vkládám do svého salonu a klientů, má smysl. Tuto metu vnímám jako odměnu za roky odhodlání, učení se a neustálého posouvání hranic kvality. Je to rovněž závazek vůči mně samé, značce GERnétic, a hlavně mým zákazníkům, abych nepolevila a stále se snažila být lepší. Stejně tak je to důkaz, že pokud svou práci děláte srdcem a dáváte do ní maximum, úspěch vás nemine.

Váš salon nedávno změnil adresu. Jak dlouho jste nové prostory připravovala?

Přestěhovat se a připravit nové prostory bylo velkou výzvou, ale zároveň také příležitostí zvýšit kvalitu služeb. Zabralo to několik
měsíců, protože jsem chtěla, aby změna prostředí dokonale odrážela filozofii mého salonu – tedy spojení komfortu, estetiky a profesionality.

IMG 0275Rozšiřovala jste společně s tím také rozsah služeb?

Přesně tak. Zaměřila jsem se na zavedení inovativních a komplexnějších služeb, které ještě lépe pokrývají potřeby mých klientů. Jedním z příkladů jsou mezoterapie neboli biomikrojehličkování či nový unikátní přístroj Hydrafa­cial. A mimo to jsem rozšířila i nabídku wellness procedur, aby si návštěvníci mohli užít ucelenou péči o tělo i mysl. Díky nové adrese jsem mohla nové prostory přizpůsobit tak, aby měl každý klient maximální pohodlí a soukromí.

Jak se od roku 2020, kdy jste své pracoviště zakládala, změnila vaše role v něm?

Za tu dobu se moje role výrazně změnila a vyvinula. Zpočátku jsem byla vlastně děvče pro všechno. Od kosmetičky přes manažerku až po člověka, který řešil marketing, administrativu a organizaci. V tomto období jsem se vše musela naučit zvládat sama. Bylo to velmi náročné, ale zároveň mě to posílilo a dalo mi to pevné základy. Jak salon rostl, naučila jsem se některé úkoly delegovat, abych se mohla víc soustředit na to, co mě baví nejvíc – péče o klienty, odborný rozvoj. Dnes se zase víc zaměřuji na budování značky salonu, plánování strategie a udržování vysoké kvality služeb.

Daří se vám získávat nové zákazníky?

Ano. Velmi důležitá je pro to spokojenost současných klientů, kteří nás doporučují dále. Osobní reference jsou v tomto oboru stále jedním z nejsilnějších nástrojů, jak oslovit nové zájemce. Dalším důležitým prvkem je komunikace na sociálních sítích a pravidelná propagace služeb. Snažím se, aby byl náš obsah ve stejné míře informativní jako inspirativní. Před nedávnem jsem zavedla možnost online rezervace, což je pro klienty příjemné a oceňuje to především mladší generace.

2024 08 27 hvezda gerneticHodně tedy sázíte na sociální sítě. Kolik času jim dnes věnujete?

Investuji do nich poměrně velké množství času, považuji je za důležitý nástroj pro komunikaci a budování povědomí o salonu. Průměrně jim věnuji několik hodin týdně – vyžaduje to plánování i vlastní tvorbu obsahu, nápady. Každý týden se snažím vyhradit si čas na přípravu příspěvků. Ačkoli je to náročné, výsledky v podobě přílivu nových zákazníků, většího dosahu a posilování důvěryhodné značky stojí za to.

Myslíte si, že pro malé podnikatele jsou sociální sítě nástroj, kterému by se měli věnovat pravidelně? Na kterou se zaměřit?

Pro malé podnikatele jsou sociální sítě velmi silným nástrojem, který by měli využívat pravidelně. Umožňují jim komunikovat se zákazníky přímo, budovat povědomí o značce a přilákat nové klienty, aniž by museli vynaložit velké finanční prostředky.

A plány pro letošní rok?

Posílit značku Sylvia Sulik Studio jako místo, kde se klienti cítí výjimečně, dále neustále inovovat a přizpůsobovat se potřebám moderního trhu.

ptala se Kateřina Šimková