Když před skupinu novinářů předstoupí na tiskové konferenci značky DS Automobiles produktová manažerka Kamila Amisová, auditorium ztichne. Naslouchá. A chce vědět víc. Není to nejvděčnější publikum, někdy dokáže přivést do rozpaků nebo naštvat nepříjemnými otázkami kdekoho. Ale to už k věci patří. V případě jmenované ženy jsem nezažila, že by si na pódiu nedokázala poradit. Ona totiž o autech ví úplně všechno. A navíc umí informace podat nejen přesvědčivě, ale formou, která zaujme, rozehřeje a vzbudí zvědavost. DS si takového protagonistu zaslouží. Člověk si jejího výkonu užívá jako divadelního představení Romea a Julie. Pro DS rozhodně záviděníhodný benefit. Bylo tomu tak i koncem minulého roku, kdy byl v Praze představen nový model DS 7:
Co inovovaného dostal do vínku právě tento model?
Jedna z inovací nového modelu je vidět již na první pohled, na přední části vozu. Přepracovaná přední maska má ostřejší linie, je robustnější, ale zároveň dynamičtější. Zasazeny jsou v ní nové přední matrixové světlomety DS Pixel LED Vision a dále denní světla DS Light Veil, která se představila ve světové premiéře a u nichž spočívá inovace ve výrobním procesu. Laserem gravírovaný polykarbonátový povrch je opatřen barvou pouze na vnitřní straně, takže se na něm střídá světlo a plochy v barvě karoserie. K dynamičtější přední části přispívá štíhlejší maska DS Wings a širší mřížka chladiče. Přepracována byla i zadní část, víko zavazadlového prostoru získalo výraznější, ostřejší linie, zadní LED světla s motivem šupin jsou taktéž zeštíhlena a jsou spojena protaženou lištou s nápisem DS Automobiles.
Další z hlavních novinek nového modelu DS 7 je systém infotainmentu, do kterého je zabudován DS Iris System. Nový 12” dotykový
displej zobrazuje nabídku widgetů (zkratek), které umožňují přístup ke všem funkcím jediným pohybem: je tak možné ovládat online navigaci, klimatizaci, digitální audio zdroje a všechny informace o jízdě. Je také plně konfigurovatelný, uživatelsky přívětivý a umožňuje dále například zobrazovat pohled zepředu a zezadu díky digitálním kamerám s vysokým rozlišením.
Nová grafika nabízí všechny důležité informace, jako je například tok energie u plug-in hybridních verzí nebo díky systému DS Night Vision zobrazuje silnici a krajnici infračervenou kamerou, která dokáže zjistit přítomnost cyklisty, chodce nebo zvířete až do vzdálenosti 100 metrů.
Je ve výbavě či technické specifikaci prvek, který ocení zejména ženy?
Myslím, že ženy ocení hlavně bezpečnost, kterou zajišťuje velká nabídka bezpečnostních technologií, a dále pak určitě i luxus, protože značka DS Automobiles věnuje podobně jako největší pařížské módní domy zvláštní péči výběru materiálů a práci s nimi. Zmíním například luxusní materiály, jako je kůže Nappa, její perleťové prošívání, chrom a techniku gilošování či křišťál. V neposlední řadě ženy ocení komfort sedadel a další komfortní prvky, jako je například hands-free přístup do vozu.
Automobil je charakterizován inteligentním pohonem všech kol...
Motory, které nabízí nový model DS 7, jsou mimořádně výkonné a účinné a kombinují benzínový agregát s elektromotorem. I přes jejich vysoký výkon jsou úsporné a značka DS Automobiles díky nim v posledních dvou letech vykazuje nejnižší emise CO2 v Evropě. Kromě nízké spotřeby paliva oceníme u motorů s výkony 300 a 360 koní pohon všech kol zejména ve složitějším terénu nebo v případě nepříznivého počasí. Motor pohání standardně jen přední nápravu, ale v případě potřeby lze připojit nápravu zadní.
Design je výrazným hráčem při rozhodování, jaké auto se člověku líbí, nebo ne. Jak bude bodovat v případě DS 7?
Nová DS 7 je elegantní, má dynamické a ostré linie přední i zadní části. K dynamickému charakteru profilu nové DS 7 přispívají i kola. Nová devatenáctipalcová kola s dekorativními vložkami optimalizují aerodynamickou účinnost a díky svému zpracování působí větším dojmem. U nové DS 7 E-Tense 4×4 360 jsou exkluzivně k dispozici nová jednadvacetipalcová kola Brooklyn s technickým designem.
Důležitý je taktéž design interiéru. Zákazník může vybírat z elegantního látkového čalounění s palubní deskou inspirovanou rybí kůží nebo z kombinace látkového čalounění s Alcantarou, které je sytě černé se zlatým a karmínovým prošíváním a je laděné ve sportovním stylu, anebo z několika typů prémiového koženého čalounění. Vrcholem nabídky je luxusní jemná kůže Nappa, která je k dispozici ve dvou odstínech.
Objeví se na českém trhu ve všech šesti barvách, v nichž se vyrábí?
Ano, určitě. Nový model DS 7 přináší dva nové metalické odstíny karoserie: tmavě modrou Saphir a šedou Lacquered. Nicméně zákazníci vybírají i z dalších, již známých odstínů, a tak se nám objednávky na nový model DS 7 objevují s perleťovým bílým odstínem nebo v odstínu perlové Cristal Pearl. Těm, co preferují tmavý odstín karoserie, nabízí nový model metalické barvy černou Perla Nera nebo tmavě šedou Platinium.
Už se z nového vozu těší první nadšenci? Ostatně kolik těchto nových DS 7 by se letos mělo u nás prodat?
Necelé dva měsíce po uvedení na trh vidíme mimořádný zájem o tento vůz a samozřejmě evidujeme již první zákaznické objednávky. Model DS 7 je stěžejním modelem pro znač-ku DS, protože v České republice je velmi oblíbená karoserie SUV. Rádi bychom v letošním roce umístili na český trh kolem 130 vozů, což představuje více než 40 % našeho ročního prodejního cíle.
Splníte zákazníkům i nějaká méně obvyklá přání?
Myslím, že ano. Mnozí zákazníci jsou velice překvapeni, když si naše vozy vyzkoušejí a zažijí je tzv. na vlastní kůži. Tvrdí, že ani netušili, co vše si mohou ve svém voze přát. Například se mohou nechat v našich autech hýčkat několika možnostmi masáží pro zpříjemnění cesty nebo si dopřát top hudební zážitek s audio systémem Focal se 14 reproduktory na palubě vozu. V DS se prostě cítíte jako v bavlnce a baví vás už i samotná cesta.
Vždy, když poslouchám váš výklad na tiskové konferenci, je to pro mne zážitek jako v divadle. Máte úžasné znalosti, které dokážete výborně prezentovat, takže vám rozumí jak odborník, tak laik. Kde jste získala vzdělání v automotive a jak vás přivedlo do čela značky DS?
Do automotive jsem se dostala náhodou, studovala jsem finance, ale zlákalo mě frankofonní prostředí, věnovala jsem se již několik let francouzštině, a to rozhodlo. No a 15 let jsem pracovala na několika pozicích pro značku Peugeot, poslední roky v produktové části marketingového oddělení. Po mateřské dovolené jsem pak velmi ráda přijala nabídku od značky DS Automobiles. Vracela jsem se mezi své kolegy, do známého prostředí a mohu se dál věnovat vášni, která se u mě rozvinula opravdu až během mojí kariéry u značky Peugeot, vášni ke krásným automobilům. Pokud něco milujete, dokážete o tom hovořit s nadšením, a to ze mě na tiskových konferencích či jiných prezentacích pak, myslím, sálá! A co se týká technických znalostí, za ně vděčím kolegům, kteří u nás mají na starosti technická školení, protože právě oni dokážou složité technické vybavení našich vozů vysvětlit i laikům.
Čemu vás působení v oboru, který je spíše mužskou doménou, naučilo?
V našem oboru pracuje spousta žen, myslím, že automobily už nejsou čistě mužskou doménou. Toto odvětví je velmi zajímavé, stále se něco děje, pořád je co nového se učit, poznávat, a to je to, co mě baví, nestát na jednom místě, ale stále se posouvat dál, vzdělávat se. Nyní se hodně mluví o elektromobilitě, ale ta zasahuje nejen do automobilového průmyslu, ale i do života domácností, fungování firem, ekonomiky. Díky své práci mám tak možnost se dozvědět víc, pochopit procesy, o kterých bych si jinak jen přečetla nějaký článek či vyslechla zkušenost někoho jiného. Se zájmem sleduji, jak se postupné zavádění elektromobility projevuje v našich každodenních životech.
A sedíte ráda za volantem, nebo jste přesycena svou vlastní specializací a auta nemůžete občas ani vidět a chodíte pěšky?
S chutí bych chodila pěšky, ale vzhledem k tomu, že bydlíme na okraji Prahy, potřebuji automobil denně. Řídím velmi ráda, protože každá jízda mi přinese něco nového. Nejenže mě vůz doveze na požadované místo, ale zároveň mám neustále možnost testovat a objevovat funkce, které ve vozech jsou, a sledovat chování auta v různých situacích. To mi pak dává možnost o vozech hovořit nejen z odborného hlediska a podle toho, co si nastuduji v materiálech, ale do prezentace přinést i vlastní zkušenost, a to si myslím, že je to důležité, aby prezentace byly zajímavé a srozumitelné. No a díky tomu, že pracuji v automotive, mám možnost otestovat širokou škálu nejen našich, ale i konkurenčních aut, a právě díky tomu získávám všechny cenné informace, které ve své práci bohatě využiji.
Jací jsou řidiči a řidičky značky DS? Pozorní, rozvážní, milovníci elegance a komfortu, lidé, kteří nespěchají? Co oceňují na svébytných automobilech, které jim vnášejí do života radost a pohodlí?
Souhlasím s tím, co jste zmínila. Řidiči a řidičky vozů DS milují eleganci, komfort, pohodovou jízdu. Ve vozech jsou přítomny luxusní materiály, velká péče je věnována sebemenším detailům, takže si majitelé každou jízdu užívají, nechávají se svým automobilem hýčkat, při dlouhé jízdě si zapnou masážní funkci sedadel a zároveň vědí, že jim pomáhá široká škála bezpečnostních prvků, které spolu s nimi hlídají jízdní podmínky, a v případě potřeby zasáhnou. Motory jsou úsporné a tiché, takže si řidiči vychutnají klidnou jízdu. Zároveň vědí, že vozy DS svým neotřelým designem upoutají pozornost, takže si mohou užít i obdivné pohledy kolemjdoucích.
otázky připravila Eva Brixi