Oborová zdravotní pojišťovna, jako první ze zdravotních pojišťoven v České republice, nabízí možnost konzultace zdravotního stavu s lékařem bez osobní návštěvy ordinace z pohodlí domova prostřednictvím online medicínské poradny, a to ve spolupráci se společností uLékaře.cz.
„Žijeme v uspěchané době, kdy volný čas je pro nás stále vzácnější. Všechno řešíme v poklusu, nemáme čas na své blízké, koníčky ani sami na sebe. My ženy pracujeme na celý úvazek, staráme se o domácnost, zvládáme plejádu dalších neviditelných povinností. A také pečujeme o zdraví celé rodiny. A to se v OZP snažíme našim klientkám ulehčit,“ vysvětlila PhDr. Miloslava Lukešová, obchodní ředitelka Oborové zdravotní pojišťovny. S ní je i následující rozhovor:
Jste druhým rokem obchodní ředitelkou OZP. Jak byste svůj první rok zhodnotila?
V OZP nejsem nováčkem, působím zde téměř sedm let. Na pozici obchodní ředitelky jsem přestoupila z postu ředitele pobočky Praha. Což mi velmi usnadnilo začátek, neboť jsem problematiku detailně znala. Obchodní úsek má primárně na starosti péči o naše pojištěnce a komunikaci s nimi, ať již prostřednictvím našich klientských pracovišť, callcenter, nebo marketingové komunikace. Mým záměrem bylo, je a bude nastavovat naše služby a benefity tak, abychom se potkávali s přáním našich pojištěnců.
Daří se vám to?
Pevně v to věřím. Z pozice obchodní ředitelky se výsledky posuzují z velké části, i když ne výlučně, podle vývoje počtu klientů. Loni jsme v přestupním termínu k 1. 1. 2020 v konečném saldu, tedy v rozdílu mezi odchody a příchody, získali nejvíc nových klientů ze všech zdravotních pojišťoven, což považujeme za ohromný úspěch. Potvrzuje se nám, že jdeme správným směrem.
Máte na úspěch svůj recept?
Věřím na týmovou spolupráci. Podařilo se mi dát dohromady nadšence, kteří se snaží, abychom vybočili ze stereotypu konzervativních zdravotních pojišťoven, které jsou často považovány jen za další předpotopní úřady. Nastartovali jsme zcela nový komunikační styl, v šibeničních termínech sestavili reklamní kampaně. Zároveň jsme připravili zcela nové benefity pro své pojištěnce, zapracovali na zatraktivnění preventivních programů. Právě to je to hlavní, čím se v přísně regulovaném prostředí českého zdravotnictví můžou zdravotní pojišťovny od sebe odlišovat.
Na koho se zaměřujete?
Snažíme se, aby si to své v naší nabídce našel každý, i když otázky zdraví a prevence v rodině řeší především ženy. Starají se o děti, partnera i rodiče. Snažíme se jim proto ulehčovat život a zaměřujeme se na moderní technologie. Máme zcela unikátní elektronickou aplikaci VITAKARTA, ve které naši pojištěnci najdou, nebojím se říci, takřka vše, co by řešili na přepážce. Na druhou stranu nezapomínáme ani na ty, kteří stále preferují osobní přístup, a proto jsme v únoru letošního roku otevřeli 16 nových pracovišť napříč celou republikou, čímž jsme celkový počet kontaktních míst navýšili na 40.
Jaké další zajímavosti máte připravené pro letošek?
Aktuálně jsme rozšířili asistenční služby, které jsme dosud poskytovali telefonicky ve formátu 24/7, tedy nepřetržitě o víkendech, svátcích, o formu elektronickou. Jako první zdravotní pojišťovna v ČR umožňujeme klientům řešit s lékařem svůj zdravotní stav přes internet prostřednictvím aplikace VITAKARTA, ve které máme zaregistrováno půl milionu našich pojištěnců, a pravidelně ji používá čtvrt milionu klientů. To jsou skvělá čísla, která nám v rámci zdravotních pojišťoven dávají mimořádně silné postavení v možnostech digitalizace klientského servisu, zdravotní péče a poskytování telemedicínských služeb. V neposlední řadě je součástí služby možnost objednání k příslušnému specialistovi, neboť dostupnost zdravotních služeb se zejména v určitých odbornostech stává celospolečenským problémem. Obě služby, jak medicínská poradna, tak objednání k lékaři, jsou pro naše pojištěnce samozřejmě zdarma.
A novinky v oblasti příspěvků na prevenci?
Našim pojištěncům opět nabízíme příspěvek 2000 Kč na dentální hygienu, tentokrát ve dvou termínech. Prvních 1000 Kč v březnu, dalších 1000 Kč ve druhém pololetí. Přispíváme také 500 Kč na zdravé aktivity a produkty. Vedle toho mohou pojištěnci po celý rok využívat příspěvky z kreditů ve VITAKARTĚ. Ty nemají pevně danou výši, mohou se sčítat a teoreticky nemají horní hranici.
Doporučila byste pozornosti čtenářů nějaké?
Přispíváme například na pořízení chytrých hodinek schopných zaznamenat křivku EKG. Záznam EKG z hodinek mohou klienti přes VITAKARTU zdarma poslat k vyhodnocení atestovanému kardiologovi. Nově také klasifikujeme předplatné na sdílená jízdní kola jako sportovní aktivitu, a tím pádem na ně klientům přispějeme. A v neposlední řadě přispíváme na preventivní vyšetření záchytu celé škály civilizačních chorob, v prvé řadě rakoviny a srdečních chorob. Máme ale i program zaměřený na brzký záchyt osteoporózy nebo Alzheimerovy choroby. Vyšetření navíc proplácíme přímo lékařům, takže klient na místě nic neplatí. A to je výhoda, kterou mohou využívat právě jen pojištěnci Oborové zdravotní pojišťovny. U všech ostatních pojišťoven je nutné nejprve preventivní vyšetření zaplatit ze svého, a až pak podstoupit administrativní proces s žádostí o příspěvek. To u nás odpadá.
Je složité změnit zdravotní pojišťovnu?
Změnit zdravotní pojišťovnu je snadnější, než třeba změnit mobilního operátora. Stačí vyplnit online přihlášku na www.chcidoozp.cz, a to je vše. Administrativu s odhlášením od stávající pojišťovny vyřídíme za každého zájemce již sami.
za rozhovor poděkovala Eva Brixi