Mezinárodní den žen je v Česku výrazně oblíbenější než Svatý Valentýn, alespoň co se týče prodejů spodního prádla. Podle údajů největšího středoevropského e-shopu Astratex vede MDŽ v objemu prodejů k Valentýnu poměrově zhruba 70 ku 30.
Češi patří k největším milovníkům zvířat v Evropě. Jsme na třetím místě v pomyslném evropském žebříčku počtu domácích zvířat na obyvatele. Psa nebo kočku má skoro každá druhá domácnost, to je přes 4,7 milionů domácích zvířat. Mohlo by se zdát, že s nástupem velké inflace budou chovatelé na svých mazlíčcích šetřit. Opak je ale pravdou.
V závěru roku 2022 dokončilo PENNY modernizaci své prodejní sítě, do které investovalo více než 1,5 miliardy korun. Nyní mohou zákazníci ve všech více 400 prodejnách využívat výhod rychlého a pohodlného nakupování v přátelském a příjemném prostředí. Současně modernizace přinesla významné snížení energetické náročnosti prodejen.
Česká značka spodního prádla Styx ve spolupráci s e-shopem Trenýrkárna.cz v anketě ke sv. Valentýnu zjišťovala, jak lidé udržují romantiku v dlouhodobém vztahu. Z aktuální ankety vyšlo, že téměř 40 % žen i mužů, konkrétně 37,7 % a 38,2 % je toho názoru, že mají dlouhodobý vztah, který je pořád romantický jako na počátku. O 7 % více žen, než mužů si ale myslí, že se z jejich vztahu romantika již zmizela.
Loonoy, česká firma založená Adamem Rumlerem a investorem Petrem Vencálkem vstupuje na český trh se světově unikátním produktem. Jedná se o vůbec první chytrou dětskou kolébku svého druhu. Spojuje funkce postýlky, houpátka a video chůvičky v jednom jediném produktu, což odráží i slogan společnosti “Houpu, hraju, svítím, hlídám, bezpečí vám připomínám.".
Většina Čechů tráví až 90 % času v budovách, v současné chřipkové sezóně je to pro ně zdravotní riziko. Zaměstnavatelé i ředitelé škol každodenně řeší, jak zabezpečit společné prostory, aby omezili šíření virů a nemocí. Odborníci z OKIN FACILITY radí, že stačí pravidelně větrat a investovat do chytrých čidel, které monitorují nejen úroveň kyslíku, ale i další důležité faktory.
Institut pro komunikaci vědy, Dvořák Aleš
Projekt Zeptej se vědce odpovídá již několik let na jakékoliv vědecké i nevědecké otázky laické veřejnosti prostřednictvím sociálních sítí. Renomovaní vědci svoje odpovědi zpracovali vědeckou optikou, ale zároveň čtivě a hlavně srozumitelně širokému publiku. V knize najdete výběr 50 nejzajímavějších témat. Třeba jestli je káva opravdu tak nezdravá nebo kde se vzala sůl v moři…