Čechům podle zjištění NN pojišťovny a penzijní společnosti v životě záleží především na rodině a vztazích. Matky si nejvíce cení zdraví svých nejbližších a o své děti se starají velmi zodpovědně i v rámci finančního zajištění. Na vše potřebné i nepotřebné pro děti vydají dle aktuálního průzkumu NN v průměru 5 700 korun měsíčně, tedy pětinu rodinného rozpočtu, a chtějí jim také spořit, často až do konce studií. Na základě znalosti potřeb a přání Čechů NN připravila celou řadu nových služeb, které umožňují žít život naplno a bez obav - třeba díky asistenčním službám nebo vylepšenému pojištění pro rodiny.
Nejdůležitější je pro matky zdraví jejich dětí, rodiny a přátel a dobré mezilidské vztahy v nejužším kruhu jejich blízkých. Kariéra a peníze zůstávají na druhé koleji. Ukazuje to exkluzivní průzkum NN pojišťovny a penzijní společnosti mezi třemi stovkami českých matek s dětmi do šesti let. Na stejnou otázku hledal odpověď loňský projekt Cena života, kterého se účastnil reprezentativní vzorek celé české populace. Výsledek byl velmi podobný - na prvních místech figurovaly rodina, zdraví, domov a přátelé; až pak následovala kariéra. Nový průzkum NN zároveň rozkrývá chuť rodin dětem dopřávat a často i spořit od narození až do dospělosti.
„České matky sice neskloňují lásku a štěstí ve spojitosti se svými dětmi při běžném hovoru, ale projevují ji v činech. Pečují nejen o zdraví a spokojenost svých dětí, ale dbají i na jejich finanční zajištění, ať už prostřednictvím pojištění nebo spoření," shrnuje výsledky průzkumu Kateřina Štěrbová, členka představenstva NN zodpovědná za marketing a produktový vývoj.
V průměru české matky vydají za své děti 5 700 korun za měsíc, což je pětina průměrného rodinného rozpočtu. Z toho jde přitom téměř 1 900 korun na dobrovolné výdaje, kde dominují dárky, vitamíny a potravinové doplňky nebo peníze na zábavu a dovolenou s dětmi. Už v kategorii dětí do 6 let patří mezi nejvyšší měsíční položky také náklady na mobilní komunikaci - u pětiny rodin převyšují 430 Kč měsíčně.
Dvě třetiny českých matek podle průzkumu také věří, že nepodceňují preventivní prohlídky, a téměř dvě pětiny také nezanedbávají pohyb dětí na čerstvém vzduchu. Pravidelnost sportovního vyžití svých dětí ale podle průzkumu NN považuje za dostatečnou už jen pětina matek a jen osm procent se hlásí k podpoře otužilosti dětí.
Nadstandardní péče nejen pro děti aneb jarní novinky NN
Jednou ze skupin, pro které NN připravila novinky na míru, jsou právě rodiny s dětmi. Od května nabízí vylepšené pojištění dětí nebo užitečné asistenční služby schopné pomoct například s hlídáním, nákupem nebo úklidem domácnosti v době nemoci. Dále pro nové i stávající klienty NN odstranila mnohé výluky, vylepšila pojištění pro případ invalidity a zkrátila čekací doby. NN chce zkrátka zbavit lidi starostí a dopřát svým klientům, aby si život užívali naplno.
„Život by si měli naši klienti užívat bez stresu. Proto jim chceme nabídnout nová atraktivní řešení s vysokou přidanou hodnotou," vysvětluje nový přístup Kateřina Štěrbová. „Chceme být vnímáni jako pojišťovna, která klientům nabízí víc než jen produkty pro zajištění finanční rezervy v případě nepříznivé životní situace," dodává.
Právě proto NN Životní pojišťovna ve svých jarních produktových novinkách reflektuje i nadstandardní služby, které mohou rodičům v péči o děti pomáhat. „Jde například o připojištění vybraných onemocnění dětí, asistenční služby, jako je třeba příspěvek na rehabilitační pomůcky, odvoz do nemocnice a zpět, či dětský klaun pro rozveselení, ale i nové připojištění závislosti dítěte na péči jiné osoby," přibližuje inovace ředitel produktového vývoje NN Vladimír Dvořák.
800 Kč měsíčně na spoření dětem a kapesné už před školou
Aktuální průzkum NN také ukazuje, že téměř dvě třetiny matek od narození dětem spoří - v průměru 800 korun měsíčně. Mezi nejčastější formy spoření dětem patří stavební spoření, na kterém dětem střádá čtvrtina matek. Následuje spoření do hrníčku nebo obálky, prostřednictvím spořicího účtu v bance nebo skrze investice do fondů. Ochota spořit svým dětem se láme u 18. narozenin, určitou finanční podporu ale dále plánují čtyři z pěti matek, a to až do konce studií dítěte.
„Zodpovědnost a možná i velkorysost českých matek ke svým dětem dokládá nezištnost jejich péče i finanční podpory. Ačkoliv kvůli dětem často odsouvají vlastní kariéru a finanční zaopatření na vedlejší kolej, nečekají finanční podporu od dětí ve stáří - nanejvýš osobní pomoc v nouzi," shrnuje Kateřina Štěrbová.
Nemalá část rodin také nechává děti rozhodovat o zlomku rodinného rozpočtu už v předškolním věku. Pěti a šestiletým dětem už kapesné pravidelně dává šestina rodin. „Může to sice skončit nákupem sladkostí, ale přesto je pravidelné kapesné dobrý základ finanční gramotnosti další generace. Rodiče tak vedou svoje děti k tomu, aby si uvědomovaly hodnotu peněz, rozuměly financím a uměly se samy o sebe v dospělosti postarat," vysvětluje Kateřina Štěrbová.
NN Penzijní společnost
NN Penzijní společnost začala nabízet soukromé spoření na penzi v roce 1995 jako jedna z prvních společností v České republice. Za víc než 20 let působení v ČR připsala klientům zhodnocení přes 5 miliard korun. Je průkopníkem inovativní řešení správy spoření na penzi a životního pojištění v podobě on-line portálu Moje NN. NN Penzijní společnost je nově držitelem ocenění Superbrands 2017. Bližší informace o NN Penzijní společnosti najdete na www.nnpenzijnispolecnost.cz.
NN Životní pojišťovna
NN Životní pojišťovna působí na českém trhu již od roku 1992, kdy pod názvem Nationale-Nederlanden začala jako první zahraniční pojišťovna nabízet životní pojištění. NN Životní pojišťovna je držitelem ocenění Superbrands 2016, její produkty se pravidelně umisťují na předních místech v oborových soutěžích. Více informací najdete na www.nn.cz.
NN Group
NN Group působí v 18 zemích, kde poskytuje služby 15 milionům klientů, o které pečuje 12 000 zaměstnanců. NN navazuje na 170letou tradici v oboru finančních služeb a její název je odkazem na pojišťovnu Nationale-Nederlanden. NN se celkově zaměřuje na životní pojištění, spoření na penzi a investice, v některých zemích ale poskytuje i další finanční služby.
(tz)