„Udělejme ze světa kolem nás lepší místo pro život", tak zní motto narozeninové iniciativy {SPOLEČNĚ}, kterou společnost dm odstartovala začátkem letošního roku. V průběhu ledna a února se do kampaně přihlásilo přes 300 projektů, z nichž veřejnost a následně odborná porota vybrali 25 vítězů. Vítězné projekty získají finanční a materiální podporu či přímou fyzickou pomoc dobrovolníků z řad spolupracovníků dm.
Vybrat vítěze nebylo jednoduché
„Z množství přihlášených projektů bylo s ohledem na stanovená kritéria velmi těžké vybrat vítěze, volili jsme s rozumem, s citem a zejména srdcem. Podpory se od nás dostane organizacím a spolkům, které se věnují dětem, seniorům, handicapovaným spoluobčanům nebo podporují zvířata či přírodu," sděluje Martina Horká, vedoucí resortu marketingu a nákupu společnosti dm.
Pomoc pro hezčí okolí i společně strávený čas
V květnu dm podpořila první projekt s názvem „Zamést si před vlastním prahem" spolku IQ Roma servis z Břeclavi. Tento projekt, jehož cílem bylo nejen posílení sousedských vztahů, získal od dm finanční
a materiální podporu na úklid veřejných prostor vnitrobloku v Břeclavi a dále na nákup her a potřeb pro děti pro společné trávení volného času (křídy, balonky, venkovní společenské hry, apod.).
Monika Menšíková, odborný projektový asistent organizace IQ Roma, vyzdvihuje význam podobných aktivit: „Do úklidu se zapojilo celkem 36 osob, kladnou odezvu tato aktivita zaznamenala zejména u velkého počtu dětí. Společnost dm drogerie markt poskytla úklidové prostředky a finančně podpořila i nákup malého občerstvení, her a potřeb pro děti, za což velmi děkujeme. Díky této podpoře mohli obyvatelé vnitrobloku v Břeclavi nejen uklidit okolí svého bydliště, ale také společně strávit volný čas, což posiluje dobré mezilidské vztahy." Součástí celodenního programu byla také debata s účastníky úklidu na téma: „Co by se tu mohlo změnit, aby se tu dobře žilo." Na závěr paní Menšíková dodává: „Potenciál úklidových akcí vidíme především ve zvýšení participace komunity, která se učí aktivně řešit vlastní potřeby a přebírat odpovědnost za svoji životní realitu. Realizace podobných projektů přispívá ke zlepšení životního prostoru komunity a k navázání přirozených sousedských vztahů."
Sledujte online platformu a vždy se dozvíte, co je nového
Podpora všech vybraných projektů bude postupně realizována od května až do září letošního roku. Bližší informace o vítězích i o konkrétní formě podpory jednotlivých projektů a organizací se dozvíte
na platformě www.dm-spolecne.cz.
O společnosti dm drogerie markt
dm drogerie markt s.r.o. v České republice zahájila činnost v roce 1992 jako 100% dceřiná společnost dm drogerie markt GmbH Rakousko. V roce 1993 otevřela svou první prodejnu v Českých Budějovicích. Společnost sídlí v Českých Budějovicích. Svých 223 prodejen zásobuje po celé České republice ze svého logistického centra v Jihlavě. Jednateli společnosti jsou Gerhard Fischer a Pavel Kadečka. Celkem v dm pracuje 2.476 spolupracovníků. V obchodním roce 2015/2016 vykázala dm v České republice obrat ve výši 7,849 mld. CZK a upevnila tak své postavení jedničky na trhu specializovaných drogerií. Na trh uvádí mimo jiné dm značky Balea, alverde přírodní kosmetika, babylove, DAS gesunde PLUS, Denkmit, SUNDANCE, Visiomax, dmBio či nejnovější dm značku trend IT UP.
(tz)