Naše redakce nedávno testovala modernizovaný Peugeot 208. Modelová řada s tímto číslem je vůbec tou nejprodávanější. A není divu. Kompaktní hatchback francouzské automobilky nabídne takové kvality, díky nimž je každodenní život menší stres a větší zábava. A ještě k tomu skvěle vypadá.
Ikonická 208 prošla modernizací. Nejvýraznější stopy zanechala na karoserii a na straně pohonů. Design je tradičně silnou stránkou značky Peugeot, která opět potvrdila, že malý vůz může mít šarm a vyzařovat zdravou dávku drzosti. Přepracovaná je přední maska s novým emblémem Peugeot. Samotná mřížka je nyní barevně stupňovaná a opticky přidává autu na robustnosti. Největší změnou je ale ztvárnění předních svítilen pro denní svícení. Motiv tří lvích drápů si vysloužil nové zpracování. Proměnu má za sebou i barevná paleta. Zaručeně rozzáří silnice. Mezi novými odstíny nejvíce vystupuje bezkonkurenčně slušivá limetová žlutá s názvem Agueda. Peugeot 208 s tímto lakem na sebe vždy strhne pozornost jako první.
Nové designové pojetí si vyžádala také kola. Aby ne, když značka vsadila výhradně na hybridní a plně elektrifikované pohony, kde se každý aerodynamický detail promítá do výsledné spotřeby a dojezdu. Malý vůz tak neskrývá, že chce být oporou pro všechny, komu záleží na snižování spotřeby fosilních zdrojů. V redakci se nám dostal do rukou model v úrovni výbavy GT v mild-hybridním provedení o výkonu 74 kW čili 100 koní s 48voltovou baterií. A překvapivě můžete v této motorizaci uhánět i čistě elektricky – třeba při rozjezdu nebo poklidnějším plutím uličkami. Udávané spotřeby 4,6 l/100 km se nám dosáhnout nepodařilo, většinu času jsme se pohybovali v rozmezí 4,9–5,2 litru, což je oproti našemu testování předchůdce s čistě spalovacím motorem téměř o litr až litr a půl méně.
Přestože šlo o výkonnostně nejskromnější motorizaci, nová 208 rozhodně nestrádá na straně živosti a hravosti. Jakmile sednete za volant, ucítíte to. Zejména v režimu sport budete vnímat, jak výkon s lehkostí postačuje na většinu jízdních situací, které potřebujete nejen v každodenním provozu řešit. Peugeot 208 je navíc hbitý a snaživý.
Má perfektní podvozek, se kterým si vychutnáte komfort z jízdy i jistotu při manévrování. Ostatně jeho kvality dokládají i výsledky losího testu, v němž si vedl velmi dobře. Řízení je citlivé a přesné. Stabilizační systémy fungují výborně. Trojkombinaci podvozek, naladění řízení a stabilizační prvky ovládá automobilka Peugeot bravurně. Objeví-li se před vámi náhle překážka, výtluk nebo cokoli jiného, snadno se jim vyhnete i ve vyšší rychlosti kolem 70 km/h.
I proto se nám v redakci vozy Peugeot trvale zapsaly do srdce. Jízdní vlastnosti tuhle šelmu dělají opravdovým králem městské džungle. Překonává s klidem veškeré nástrahy. To společně s vynikajícím výhledem z vozidla přináší pocit bezpečí a kontroly. Svět máte jako na dlani a Peugeot je ve svých reakcích předvídatelný. Pokud jde o výhled vzad, můžete se spolehnout i na kvality parkovací kamery, která dostala do vínku lepší rozlišení.
A uvnitř? Nový model 208 se příliš nezměnil. Avšak na volantu, který perfektně padne i do menších rukou, se usídlil nový emblém značky. Další novinkou je 10palcový displej infotainmentu nebo silnější bezdrátové nabíjení. Prostoru před řidičem dominuje už ikonický i-Cockpit. Tradičně chválíme sedadla ve vozech Peugeot. Jsou stále pohodlná a poskytují výborné boční vedení, ale tentokrát se nám zdají tvrdší. Vnitřní prostor pro řidiče i spolujezdce je příjemně velkorysý. A ideální cestující vzadu? Nejlépe dítko. Zde je prostoru méně. Zato kufr snese týdenní nákup stejně jako shopping terapii s kamarádkami nebo veškerý náklad pro dámský wellness víkend ve dvou.
Po pravdě, těžko hledat lepší auto, které dokáže nabídnout v nepřehledném městském prostředí tolik výhod a uspokojení z jízdy. Peugeot je malý dynamický vůz pro dynamického člověka. Rodinné auto to není, ale že vám dokáže usnadnit každodenní shon a snížit míru stresu při podnikání nebo vás podpoří při odpočinku, to jsme si ověřili.
Kateřina Šimková