Čas od času může člověk zhřešit. I ve svém jídelníčku. Odborníci na výživu doporučují si to pak nevyčítat, natož si dělat vrásky na čele při samotné konzumaci. Psychika pracuje silně a dokáže ovlivnit způsob, pohodu, s jakou ten hříšný tanec provádíte, jak mlsáte. Nahlédněte společně s námi do výkladní skříně novinek proslulé vídeňské firmy Manner.
Ta uvádí jako inspiraci pro naše pokušení v letošním roce několik novinek. Manner Milch Haselnuss Vollkornflakes jsou křupavé Manner oplatky v praktickém balení na cesty s jemným mléčným krémem v náplni a vrstvou lísko-oříškového krému. Oplatky obsahují křupavé celozrnné vločky. Milch-Schoko-Cocos je zase složen z jemného čokoládového krému a kokosových hoblin, třech vrstev křupavých vaflí a dvou vrstev jemného krému. Oba výrobky mohou být svým praktickým pětadvacetigramovým formátem ideální svačinou. Další novinkou je Manner Orangen Herzen, třívrstvé křehké vafle ve tvaru srdce, spojené dvěma vrstvami jemného pomerančového krému, zalité hořkou čokoládou nejvyšší jakosti. Pro mnohé zákazníky to znamená ideální kombinaci chutí. Do řady nových výrobků z produkce firmy Manner se přidává Manner Wiener Gruß - Manner pozdrav z Vídně. Jde o křehké originál Manner oplatky plněné jemným lískooříškovým krémem s jedinečnou chutí Manner Neapolitaner. Jde o novinku v praktickém balení po tři sta kusech, která je vhodná do hotelů a kaváren. Novinka reaguje na poptávku oboru gastro.
„Přestože je Manner tradiční rodinnou firmou s výrobky vyráběnými osvědčenými recepturami přes
125 let, přináší každý rok svým zákazníkům nové chutě, tvary nebo balení," uvedl Aleš Aldo Koláček, obchodní a marketingový ředitel společnosti Josef Manner s.r.o. „Podobně je tomu také v letošním roce. Všechny naše novinky reagují na poptávku ze strany našich zákazníků a na aktuální trendy na trhu. Toto vše je bráno v potaz a následně převedeno do křupavých výrobků, při jejichž přípravě dbáme na používání ingrediencí té nejvyšší kvality. Kakaové boby máme například z vlastní pražírny a na chuti je to znát," dodal Aleš Aldo Koláček.
Udržitelnost je pro světoznámou rodinnou firmu Manner již 125 let více než módní slovo. Přes padesát procent použitého kakaa pochází dnes z obnovitelných zdrojů. Do roku 2020 je plánováno převést celou poptávku pro značkové výrobky z domu Manner na udržitelné kakao. Casali banánky v čokoládě jsou k dostání jako Fair výrobek. Kakao, cukr a stejně tak trh s banány jsou převedeny na Fair Trade a označeny Fair Trade pečetí. Tento krok se stal významným také pro výrobce v producentských zemích. Fair obchod zlepšuje značně jejich životní podmínky a Fair Trade prémie umožňuje udržitelný rozvoj celé společnosti a sociální oblasti, infrastruktury a vzdělávání.
„Tímto partnerstvím jsme potěšeni. Férovost v podnikání je pro firmu Manner, tedy pro ty, kteří si uvědomují odpovědnost rodinného podniku, velmi důležité téma," vysvětlil Aleš Aldo Koláček. „Díky spolupráci s Fair Trade můžeme podpořit fair obchod, a také plnit přání svých zákazníků. Jsme hrdí, že můžeme použít velkou Fair Trade pečeť na výrobcích, protože všechny suroviny, které můžeme fair získat, také fair nakupujeme," sdělil Aleš Aldo Koláček.
V roce 2011 byla odstartována v Manner iniciativa CSR (Corporate Social Responsibility) - společenská odpovědnost firem s důrazem na udržitelnost zdrojů, a to nejen kakaa. Od února 2015 je sortiment Casali Schoko-Bananen vyráběn z Fairtrade certifikované čokolády, banánů a cukru. Díky Fairtrade obchodním podmínkám mohou drobní zemědělci a pracovníci vývojových zemí investovat do své budoucnosti. Po aktivitách firmy v rámci UTZ - neziskové organizace založené v roce 2002, která celosvětově zastřešuje dodržování udržitelného hospodaření s kávou, kakaem a čajem (včetně Rooibos) a udržitelnosti ostatních zdrojů je toto dalším krokem k odpovědnosti, kterou Manner nastavil.
(red, tz)