Některá z nás pravidelně, některá jen občas zajde do kosmetického salónu, aby po hodince nebo dvou zjistila, že svět je stále krásný a ona v této charakteristice hraje podstatnou roli. Péče kosmetičky a správně vybraná značka přípravků společně s důvěrou v celou proceduru, prostředí i samotnou službu pak tvoří výjimečný celek, který ženám posiluje sebevědomí i dobrou náladu. Značka GERnétic tyto atributy vnímá citlivě a propojeně. S kosmetičkami-podnikatelkami spolupracuje velmi úzce a poskytuje jim mimořádný servis. Jeho součástí je průběžné vzdělávání, které se odehrává na půdě Akademie GERnétic. O něm je také následující rozhovor s Ing. Andreou Trčkovou, výkonnou ředitelkou společnosti Mgr. Ladislav Kavan – LK SERVIS, generální zastoupení GERnétic pro ČR a SR:
Spolupráce s profesionálními kosmetičkami tvoří osu působení značky GERnétic na českém a slovenském trhu. Na čem se zakládá?
Základem spolupráce je distribuce produktů GERnétic kosmetičkám a masérům do salónů, wellness nebo do lázní, kde jsou pro své jedinečné účinky využívány k obličejovým a tělovým procedurám. Naše firma poskytuje těmto pracovištím servis, spočívající v široké paletě služeb. Znamená to nejen rychlé vyřizování objednávek, ale poskytování odborných konzultací, marketingovou podporu salónů, propracovaný systém vzdělávání, přípravu společenských akcí a komunikaci vždy v přátelské atmosféře.
Kolik kosmetiček pracuje s vaší značkou a kolik salónů v Česku a na Slovensku se specializuje na ošetření pod křídly GERnétic?
Celosvětově spolupracuje GERnétic s více než 25 000 kosmetickými salóny. Počty proškolených kosmetiček u nás od začátku působení GERnétic v ČR v roce 1996 už jdou také do tisíců, ale pro naši práci není toto číslo podstatné. Důležitější je aktuální počet spolupracujících salónů, kterých je v současnosti po celém Česku i na Slovensku přes 400.
Už před mnoha lety jste zřídili Akademii GERnétic, což je vzdělávací platforma, jež poskytuje vašim kosmetičkám významný servis. Co si však pod tím představit?
Akademie GERnétic je ucelený systém vzdělávání. Prvním krokem ke spolupráci je absolvování Vstupního odborného semináře, kde se nově příchozí zájemci seznamují s filozofií GERnétic, složením a účinky produktů a s metodikou ošetření. Na seminář navazují ateliéry GERnétic, což jsou praktická cvičení, zaměřená vždy na určité odborné téma. Zahrnují úvodní teoretickou část, a hlavně pak praktické vyzkoušení daného ošetření pod vedením školitelky. Ateliéry probíhají většinou ve firemních salónech v Kosmetickém studiu GERnétic v Praze, ale také v Brně, Ostravě, Bratislavě, a pak podle individuální dohody i na jiných místech České a Slovenské republiky. Školení se obecně odehrává prezenční formou nebo též jako webinář online.
Kromě odborných kosmetických záležitostí se na školeních věnujeme i díky spolupráci s externími lektory také tématům, která souvisejí s činností kosmetiček, jako jsou otázky správné výživy, zařízení pracovního prostoru z pohledu feng šuej, záležitosti týkající se ekonomiky salónu, psychologie, komunikace a mnoho dalších.
Kdo z kosmetiček-podnikatelek se může do Akademie přihlásit? A mohou se některého programu zúčastnit i další odbornice, které s vámi zatím nespolupracují? Jaké jsou podmínky?
Školení je základem pro budoucí spolupráci s odborníky, jako jsou kosmetičky, maséři/masérky, vizážisté, pracovníci wellness center, lázní, a také kliniky. Neboli profesionálové, zabývající se kosmetickým ošetřením obličeje a tělovými procedurami. Do Akademie GERnétic se mohou přihlásit absolventi kosmetických, vizážistických a masérských škol a kurzů, dále zdravotníci, resp. lékaři z oboru dermatologie, plastické chirurgie a další.
Akademie GERnétic je určená především pro vzdělávání profesionálů z oboru. Širokou veřejnost edukujeme prostřednictvím beauty poraden, v podcastech, na blogu a na sociálních sítích.
Kde všude se lze o činnosti Akademie dovědět?
O Akademii GERnétic, jejím obsahu a termínech seminářů informujeme na našich webech www.gernetic.cz a www.gernetic.sk. Pro již proškolené kosmetičky máme vytvořenou uzavřenou facebookovou skupinu, kde informujeme a diskutujeme na různá témata. Dále rozesíláme newslettery a komunikujeme na sociálních sítích, přičemž klíčové a nejefektivnější je pro nás stále předávání informací osobním sdělením.
Co se chystá pro nadcházející měsíce?
Pravidelně každý měsíc se konají Vstupní odborné semináře. Jejich nadstavbou jsou už zmíněné ateliéry, v nejbližší době koncipované na téma Ošetření očního okolí produkty GERnétic spojené s procvičením oční jógy, Inovativní ošetření citlivé pleti nebo speciální workshop o využití Instagramu. Všichni se již těšíme na společenské a zároveň zážitkové setkání s našimi obchodními partnery v Medical Spa v Lázních Bohdaneč.
Získají absolventky školení či účastnice jiných aktivit nějaké osvědčení, certifikát?
Absolventi Akademie GERnétic získávají certifikáty GERnétic s dobou platnosti tři roky a svojí účastí na vzdělávacích akcích, které pořádáme, si platnost prodlužují. Pořádáním školení zabezpečujeme kosmetičkám a dalším odborníkům profesní i osobní růst.
Absolventky vstupního školení nazýváme Gerneticienne. Tento název jsme převzali od Laboratoires GERnétic ve Francii a jsou v něm obsaženy atributy odborné kvality kosmetičky, respekt ke značce GERnétic a její osobní přístup ke každé klientce.
Když se například zdravotní sestra rozhodne, že by se ráda vydala na dráhu profesionální kosmetičky a že se jí zamlouvá GERnétic, co musí kromě založení živnosti nebo firmy udělat?
Profese zdravotní sestry je často původním zaměřením našich spolupracujících kosmetiček. Kosmetičkami se stanou nejčastěji absolvováním rekvalifikačních kurzů nebo kosmetických škol. Pak nastane ideální čas k přihlášení se na Vstupní odborný seminář GERnétic. Dále svou práci nová kosmetička může vylepšit a posunout na vyšší úroveň využíváním všech ateliérů a příležitostí k procvičování různých typů ošetření. Velmi také pomáhá a motivuje zapojení do komunity Gerneticienne.
Mohl by se na vás obrátit investor, který hledá příležitost k založení velkého kosmetického studia v centru Prahy, Brna, Ostravy a rád by nabízel ošetření přípravky vaší značky? Co by bylo třeba podniknout k takové spolupráci? A v čem by ho případně mohla Akademie podpořit?
Zájem samozřejmě vítáme. Takové subjekty patří mezi naše obchodní partnery a máme radost ze vzájemné spolupráce. Zájemci nás můžou kontaktovat prostřednictvím našich webových stránek nebo se spojit s obchodní manažerkou. Často se na nás obracejí prostřednictvím kosmetiček, díky nimž skvělou kosmetickou péči GERnétic poznali.
Seznámení s filozofií a produkty GERnétic pak proběhne většinou v jejich „domácím prostředí“. Tzn. že ještě před samotným školením manažerka s odbornou firemní kosmetičkou navštíví lázně, centrum krásy, hotelové wellness, relaxační rezort nebo kliniku apod. a předvedou kompetentním osobám ukázkové ošetření. Proběhne vysvětlení obchodních pravidel obou stran.
Odborné školení zaměstnanců nebo spolupracovníků investora se pak uskuteční klasicky v dohodnutém termínu. Během naší spolupráce tato školení obnovujeme, osvěžujeme, někdy z iniciativy spolupracujícího partnera, například při nastoupení nového personálu.
Po obchodní stránce přistupujeme k velkým subjektům podobně jako ke kosmetičkám, které pracují samy v salónu. Při spolupráci s nimi totiž nedochází k nějakým propastným rozdílům. Všechny obchodní partnery propagujeme a doporučujeme jejich služby a motivujeme je systémem odměňování.
Jaké jsou dosavadní ohlasy na podporu vzdělávání kosmetiček? Dokážou zákaznice ocenit jejich znalosti? Přispívá to k důvěře mezi kosmetičkou a klientkou?
Velmi si vážíme Gerneticienne, které si vybudovaly široké spektrum spokojených žen a mužů. O klientele obecně hovořit nemůžeme, jde o jednotlivce s jedinečnými vlastnostmi, názory a potřebami. Avšak odborné znalosti kosmetiček považují klienti za základ k poskytování péče o obličej i celé tělo. Když kosmetička předává klientům odborné informace, dotváří tak jejich celkový dojem z ošetření. V souladu s emocionální inteligencí a kvalitní kosmetickou značkou přispívá nejen k vyřešení kosmetických záležitostí, ale ke hlubokému relaxačnímu zážitku a harmonizaci organizmu ošetřované osoby.
Dovolte mi, abych závěrem poděkovala všem našim interním školitelkám v čele s hlavní firemní kosmetičkou Alenou Kimlovou, za to, že pomáhají našim kosmetičkám a dalším obchodním partnerům lépe porozumět produktům GERnétic, se kterými pracují. Kvalitní vzdělávání je klíčem k profesionálnímu růstu, což přispívá k dlouhodobé spolupráci i osobnímu rozvoji. Zvláštní poděkování patří Ing. Martě Záveské, obchodní manažerce GERnétic, která již 19 let jako vedoucí Akademie GERnétic pomáhá semináře a ateliéry organizovat, a přispívá tak významně k jejich úspěchu.
za odpovědi poděkovala Eva Brixi