Velkým trendem kosmetického průmyslu se stávají neinvazivní metody omlazení pleti, ale i odstraňování vrásek nebo akné. A to všechno umí kosmetické tejpy, které jsou v Česku teprve na začátku, ale už nyní si je můžete zakoupit na e-shopu Beautytape.cz, který založila Markéta Ježková. Jak se dostala od práce moderátorky k žádané beauty novince? A díky čemu už po dvou měsících vyprodala sklady?
Pohybovala jste se vždycky v kosmetickém průmyslu? Jaká byla vaše cesta k beauty tejpům?
Nikdy jsem v kosmetice nepracovala, dělala jsem moderátorku v Ranní show Evropy 2, tiskovou mluvčí ministra Mariana Jurečky, pár let jsem strávila v marketingu národního pivovaru Budějovický Budvar a měla jsem i nějaké menší projekty. Vždy jsem ale chtěla podnikat, ta touha ve mně byla odjakživa. Moderování se věnuji pořád, ale mojí hlavní pracovní náplní, která mě neskutečně baví, jsou nyní tejpy. O kosmetických tejpech jsem se dozvěděla od fyzioterapeuta Richarda Jisla, se kterým jsem spolupracovala. Právě on mi poprvé představil holandskou značku CureTape, od které už přes 20 let odebírá kineziologické tejpy. Slovo dalo slovo a od března letošního roku jsem na českém a slovenském trhu výhradní distributorkou této značky. Co se kosmetických tejpů týká, jde o velký světový trend, který přesahuje hranice beauty segmentu. V Čechách se objevil v loňském
roce a myslím, že právě letos zažije obrovský boom. Například ve Spojených státech se těší velké popularitě už zhruba dva roky, a v Japonsku nebo Koreji je to ještě déle.
Většina čtenářů zná asi tejpování jen jako fyzioterapeutickou metodu. Ale opravdu působí i proti vráskám?
Oba typy tejpů vlastně fungují na podobném principu. Nejdůležitější je to, že jde o neinvazivní metodu, která pracuje s podkožím. Kromě vyhlazování vrásek pomáhají kosmetické tejpy také hojit jizvy, což se hodí například po estetických zákrocích, jako je třeba vypalování znamének nebo operace víček. Princip je takový, že tejp místo, kam si ho nalepíte, prokrví, a díky tomu se tam začne dostávat více okysličené krve a živin. Jizva se postupně krásně zahojí a vyhladí, stejně tak jemné vrásky zmizí a hluboké se stanou méně viditelné, protože svaly v obličeji se uvolní a zrelaxují. Tejpy nepůsobí jen na povrchu, ale řeší problém uvnitř. A právě to jsou důvody, proč si je pořizují ženy i muži po celém světě.
Zvládnu tejpování i bez vašeho kurzu? Nebo je lepší si za něj připlatit?
Když si objednáte kosmetický tejp, přijde vám s ním i návod, jak ho aplikovat. Dámám, které s tejpováním úplně začínají, ale doporučuji, aby si zároveň objednaly i webinář. Tam se dozví další tipy a triky a naučí se beauty tejpy i mé oblíbené náplasti CrossLinq používat v běžném životě – třeba na dovolené při poštípání komárem nebo při bolestech zad.
Můžete si vybrat základní webinář nebo celodenní kurz kosmetického tejpování, který je určen hlavně pro kosmetičky a firmy z estetického průmyslu, ale i nadšence, kteří se chtějí naučit třeba tejpování při bolestivé menstruaci. Kurzy pořádám po celé republice a také na Slovensku. Termíny máme do konce roku vypsané.
Kdo CureTape Beauty vyrábí? A jsou tyto kosmetické tejpy vhodné i pro citlivou pokožku?
Výrobcem těchto tejpů je holandská firma Thysol, která jako jedna z prvních na světě začala vyrábět klasické kineziologické tejpy, známé většině z nás. Vyrobit kosmetický tejp na obličej, který je vhodný pro všechny typy pleti, jde snadno odlepit a dobře drží na pleťovém krému, trvalo několik let. CureTape Beauty je totiž jediný kosmetický tejp na světě vyrobený a certifikovaný pro účely kosmetického tejpování obličeje. Tejpy od ostatních značek mohou být vhodné pro citlivou nebo alergickou pokožku, ale nejsou vyloženě určené na obličej.
Doporučujete kosmetické tejpy i na akné nebo jizvy. V těchto případech fungují jak?
Mým velmi oblíbeným produktem jsou už zmiňované náplasti CrossLinq. Primárně se používají na tejpování spoušťových neboli akupunkturních bodů a na jizvy, ale skvěle fungují i na akutní akné a hluboké vrásky na obličeji. Já jsem si s nimi například vyhladila mračivku, vrásku mezi obočím. CrossLinq nebo zkráceně cross tejpy, jsou vyrobeny z ultratenkého materiálu. Při aplikaci na kůži stimulují různé tlakové body, čímž pomáhají zlepšovat krevní oběh a průtok lymfy v místě aplikace.
Mám s nimi i nekosmetický příběh. Asi před 14 lety jsem byla na operaci slepého střeva a Richard Jisl mi doporučil tejpovat jizvu právě těmito náplastmi. Jizva byla taková zvláštně zapadlá, ale já jsem to nijak neřešila. Po půl roce pravidelného tejpování mě najednou začala jizva šíleně svědit, a následně jsem si z ní pinzetou, naprosto šokovaná, vytáhla asi 4 cm dlouhý nylon. Opravdu, po takové době. To mě absolutně přesvědčilo, že tejpování dává smysl a dokáže tělu pomoci k regeneraci. Velký smysl má i tejpování starých jizev, které jsou často vystouplé a nepěkně zhojené. Ty výsledky jsou prostě fascinující.
Kdy vznikl e-shop a jak se mu daří? Prodáváte i prostřednictvím jiných kanálů?
E-shop Beautytape.cz funguje od března letošního roku. Ten obrovský zájem o naše produkty mě zaskočil. Za pouhé dva měsíce jsme prodali více než 2000 kosmetických tejpů a minulý týden jsme skladově úplně vybouchli. Čekala bych různé problémy, ale určitě ne to, že se už takto v začátcích budeme na e-shopu zákazníkům omlouvat, že se jim balíčky opozdí z důvodu nedostatku zásob. Tímto se omlouvám ještě jednou.
Někdy máme i sto objednávek denně, což už je poměrně vysoké číslo. Bez externího skladu, tedy kompletního fulfill-mentového řešení, bychom to vůbec nezvládli. Před rozjezdem e-shopu jsem si říkala, že budu ze začátku balíčky balit sama, protože externí sklad je zbytečný náklad. Když jsem si ale vytvořila podnikatelský plán, bylo mi jasné, že právě to bude naopak základ. Mohu se lépe soustředit na marketing, sociální sítě, konzultace se zákazníky, kurzy a celkové šíření povědomí o kosmetických tejpech, což mě neskutečně baví. A myslím, že je to vidět.
Nejen v životě, ale i v businessu totiž věřím, že co vysíláte navenek, to ostatní vnímají. Je to jednoduchý zákon energie.
Primární je nyní e-shop a online prodej, ale do budoucna plánujeme portfolio firmy Thysol nabízet i v kamenných prodejnách. Uvidíme, kam se celý projekt posune, ale už nyní nějaké tipy mám. Businessově první oblastí, kam bych ráda vkročila, budou lékárny. Na ty se totiž zákazníci ptají nejvíce.
Jak se o vás zákazník může dozvědět? A kdo u vás nejčastěji nakupuje?
My se teď soustředíme na to, aby si nás trh všiml a dostali jsme se do zákaznického povědomí. Jak už jsem zmiňovala, trend kosmetického tejpování do Česka dorazil už v loňském roce a letos je na nás, abychom si zákazníky získali a přesvědčili je na základě našich vlastních zkušeností, že kosmetické tejpy skutečně fungují. Naší nadšenou ambasadorkou je například Marta Dřímal Ondráčková, která se primárně věnuje obličejové józe, ale kosmetické tejpování si zamilovala tak jako já. Tejpy CureTape Beauty dokonce představila i v Show Jana Krause, to byl můj splněný sen.
Chystáte v blízké době rozšíření sortimentu nebo jiné novinky?
Cíle na aktuální rok jsou jasné, jeden z nich bych ráda naplnila nyní – jde o spuštění webu Fyziotape.cz, kde budeme nabízet prémiové kineziologické tejpy právě z portfolia značky CureTape. V Česku je už pár let používá například naše ambasadorka sportovních tejpů olympionička Eva Vrabcová Nývltová, která je českou rekordmankou v půlmaratonu. A když si je pochvaluje profesionální sportovec, je to ta nejlepší vizitka.
Tím, že jsme na začátku a za necelý čtvrtrok provozu e-shopu Beautytape.cz jsme předčili všechna moje očekávání, na letošek už si žádné velké cíle nedávám, pár menších ale mám. Jsem nesmírně ráda, že co se kosmetických tejpů týká, jde o produkt, který český trh zajímá a rozhodně tu pro něj je místo.
A co bych si moc přála? Aby kouzlo tejpů objevilo co nejvíce žen, protože botoxu už podle mě pomalu odzvonilo.
ptala se Dana Halušková