Každý výjimečný produkt si hledá svou osobitou cestu na trh, k srdcím zákazníků. Automobilová značka DS zvolila směr designu a umění. Jak ve Francii, tak v České republice. A výsledky prodeje u nás potvrzují, že vznikl vztah, který má smysl. V emocích je síla. Je to zrcadlo radosti, touhy, vášně, pokušení. A když se vám něco líbí, těžko odoláte. Nebo je to jinak? Odpovídá Martina Bedrnová, DS Brand Director společnosti P Automobil Import:
Značka DS a design, to je už věrné spojení. Jak ho motoristé vnímají?
Styl exteriéru i interiéru vozů DS je velmi svébytný, ale zároveň elegantní a komfortní. Vzhledem k úspěchu značky DS je zřejmé, že tento atribut našich automobilů oslovuje nejen stávající zákazníky, ale i širokou veřejnost. Vidíme to z množství poptávek, které dostáváme, a také z různých předváděcích akcí, kdy jsou vozy DS doslova „v obležení“. Design přitáhne pozornost vždy jako první.
Vašimi klienty jsou ti, kteří si potrpí na komfort, potřebují se v autě cítit obklopeni dokonalostí, krásou, něčím, co je denně těší. Co všechno to může být?
Uživatel vozu musí cítit souznění se svým automobilem, musí mu vyhovovat po všech stránkách. Musí vyjadřovat jeho osobnost a u nás zároveň platí i nutnost ho hýčkat v absolutním pohodlí. Naše vozy nejsou sportovní, tvrdé, nejsou určeny na smýkání či řezání zatáček, ale myslí na pohodlí řidiče i všech spolucestujících. To je pro naše auta velmi určující. Nabízejí pohodlí luxusních jemných kožených sedaček, samozřejmostí je i odvětrávání, polohování, ticho na palubě a tepelný komfort, který je dopřán individuálně cestujícím vpředu i vzadu. A jako základ využívají naše modely samozřejmě komfortní podvozek se systémem DS Active Scan Suspension, který umožňuje monitorování nerovností vozovky a úpravu každého jednotlivého hydraulického tlumiče zvlášť tak, aby celkový dojem z jízdy byl maximálně klidný.
V České republice se snažíte jít cestou velké přidané hodnoty – spolupracujete s umělci a designéry a výsledky jsou k potěšení i užitku zákazníků. Můžete připomenout filozofii takové cesty?
Ano, spojujeme se s osobnostmi a akcemi, kde hraje prim umění a design, abychom podtrhli silné stránky našich automobilů a dostali je blíže zákaznickým skupinám, které mohou oslovit. Aktuálně spolupracujeme například s velmi úspěšným sklářským designérem a umělcem Františkem Jungvirtem, jehož díla můžete vidět i v našem pražském DS Store, nebo letos budeme také partnery kongresu interiérových designérů Interiér roku, který se bude odehrávat v květnu v galerii DOX. Dlouhodobě jsou našimi ambasadory i houslový virtuos Jaroslav Svěcený a módní návrhářka Natali Ruden.
Jak vaše úsilí příznivci DS vnímají?
Díky našemu spojení se světem designu a umění se dostaneme blíže k zákazníkům, které tyto oblasti zajímají, a mohou je tak oslovit i naše vozy, které doposud třeba neznali. Francouzská značka DS je na poměry automobilového světa velmi mladá, vznikla teprve v roce 2014, a proto je stále třeba pracovat na jejím přiblížení veřejnosti. Velmi často se stává, že než se potenciální zájemce dostane k nám na showroom, tak se se značkou seznámí právě díky některému našemu partnerství.
Znáte některá přání fandů značky DS v tomto směru? Dostáváte od zákazníků návrhy, s kým se propojit, jaký další umělecký obor s auty sladit?
Je vidět, že tato aktivita naše zákazníky zajímá a občas nějaké další doporučení dostaneme. Nicméně my se zaměřujeme na dlouhodobější propojení, takže není možné všechny nápady vždy hned využít. Také musíme zvážit veškeré aspekty nové spolupráce, máme na výběr velmi přesná kritéria.
Nápadů je ale i tak určitě mnoho. Třeba hedvábné šátky, originální záložky do knih, malované kameny pro věrnou klientelu?
Vidíte, právě hedvábné šátky jsou letošním novým směrem, kterým jsme se vydali. V tvorbě je speciální kolekce inspirovaná značkou DS. Více nemohu nyní prozradit. Brzy uvidíte.
Zmínila jste uměleckého skláře Františka Jungvirta. Před časem jste zahájili velmi originální spolupráci. A toto souznění se opravdu vyvinulo v trvalejší vztah...
František je úžasná, skromná osobnost s velkým uměleckým potenciálem, která má úspěch nejen v ČR, ale i ve světě. Ne náhodou byl letos zařazen do výběru časopisu Forbes 30 pod 30. Myslím, že o něm ještě mnoho uslyšíme a uvidíme. Společně jsme připravili fotografování jeho váz v prostoru našeho jedinečného showroomu nebo limitovanou kolekci difuzérů z uranového skla přímo pro DS.
Co se jmenovanou osobností chystáte nyní?
Letos se určitě podíváme s Františkem Jungvirtem přímo do sklárny, kde jeho krásná díla vznikají, a pojedeme samozřejmě Déeskem! Naše příznivce potěšíme zajímavým pohledem do zákulisí a také máme v plánu připravit DS podcast, kde se dozvíte více jak o sklářské tvorbě, tak rovněž o DS.
Mohou si příznivci skleněné krásy z limitované edice uranového skla pro DS, již pro vás vytvořil, koupit ještě nějaký kousek?
DS edice uranových váziček/difuzérů představuje 15 unikátních kousků, které jsou buď v čistě zelenkavé barvě uranu, nebo v kombinaci s červenou či modrou barvou, a dobrá zpráva je, že jich ještě pár zbývá!
Vyšly loňské výsledky prodeje podle představ? A jaký by měl být rok 2024?
Značka DS zaznamenala výborné výsledky a s uvedením nových modelů DS 7 a DS 3 v loňském roce opět zabodovala. Nejoblíbenějším modelem v ČR je právě model DS 7, středně velké SUV, které si může zákazník pořídit buď v dieselové variantě, nebo s plug in hybridním pohonem, který kombinuje benzínový a elektrický motor. Letos budeme uvádět novou speciální kolekci našich vozů, která bude mít jedinečný design a bude vyráběna jen v limitovaném počtu kusů. Měla by na trh přijít v květnu, půjde o luxusní provedení. Koncem léta pak přibyde do naší řady stoprocentně elektrická DS 4. Doplní tak stávající paletu tohoto modelu, který nyní nabízíme v plug in hybridní verzi, mildhybridní verzi a také s dieselovým agregátem. Zájemce o modely DS tak máme opět čím potěšit.
za odpovědi poděkovala Eva Brixi