Marie Drenková patří do rodiny Gerneticienne. Svůj salón si otevřela na prestižní adrese, v Hotelu Salve v Karlových Varech. Aby o svých aktivitách dala vědět, nemusí mít agresivní marketing. Většina jejích klientů totiž přichází na doporučení. Svými profesními kvalitami a odborným vzděláním, sympatickou duší a humorem si je dokáže získat. A pak také tím, že má v regionu zcela unikátní zázemí přístrojových ošetření, která jdou s kosmetikou GERnétic skvěle dohromady.
Karlovy Vary jsou místem, kde má k sobě krása a zdraví blízko tak jako málokde v republice. Je to pro vaše podnikání přínosem?
Zajisté. Především v případě klientů, kteří přijeli do lázní a spojili léčebné procedury s kosmetickými. Program si sestavují tak, aby se mohli věnovat sami sobě, aby posílili zdraví a dopřáli si také procedury, kterými budou dbát o svůj vzhled. Během čtrnáctidenního pobytu absolvují několik kosmetických ošetření, mnou individuálně připravených dle stavu pleti a přání klienta. Pleti i tělu to prospívá. Kůže díky takové intenzivní terapii nastartuje svou fyziologii a omládne.
Svůj salón provozujete ve známém Hotelu Salve prakticky v centru vyhlášeného lázeňského města. Jaké výhody takové umístění skýtá? Jak to bylo dříve a jak je to nyní, když mají hotely nižší obsazenost?
Hotel Salve je sice na strategickém místě, okolní hotely však disponují beauty centry, vytváří v určitém směru konkurenci, snaží se prosazovat dravějším marketingem. Většina klientů doposud vyhledávala můj salón na doporučení. Velkou roli v tom také hraje kombinace mé dlouhodobé praxe, neustálé vzdělávání i fakt, že se nezaměřuji pouze na klasické kosmetické ošetření GERnétic, ale dokáži je efektivně kombinovat s přístrojovými metodami. Některé z nich mohu v Karlových Varech nabídnout jako jediná.
Nyní se situace zcela změnila oproti té, na niž jsem bývala zvyklá. Nižší obsazenost hotelů a uzavření hranic má samozřejmě negativní vliv i na mé podnikání v tomto oboru.
Mohla byste popsat strukturu klientely salónu?
Moje klientela byla zhruba z poloviny zahraniční, zejména z USA, Německa, Ruska či Ukrajiny. Další polovinu tvořili lidé z Česka. Na jedné straně jde o stálou klientelu, která je zvyklá ke mně chodit pravidelně, a na druhé straně jde o věrné návštěvníky lázní, kteří už jsou na mé služby zvyklí a do města zavítají jednou, dvakrát do roka. Svůj pobyt si chtějí užít i prostřednictvím kosmetických služeb. Cením si toho, že jsou mi tito klienti nakloněni i po deseti, dvaceti letech, co pravidelně navštěvují Karlovy Vary. Každé takové shledání mne velice těší.
A pak je zde skupina těch, kteří mne objeví na doporučení, chtějí si kosmetiku vyzkoušet. Z některých se stanou moji stálí zákazníci, z jiných se stanou stálí zákazníci GERnétic. Pokud jim totiž bydliště neumožňuje na kosmetiku chodit ke mně do Karlových Varů, ráda jim doporučím, kde by mohli v pravidelném ošetření GERnétic pokračovat, a mám radost, že valná většina z nich o svou pleť pečuje zodpovědně i nadále, i když bez mé asistence.
Co vás na podnikání nejvíce baví? A co pro vás v této oblasti představovalo největší výzvu?
Bezpochyby mě nejvíce uspokojují výsledky po ošetření pleti. Když je klient spokojený, když odchází ze salónu s chutí do života a už se těší na další návštěvu. Když je žena sama se sebou spokojená, snáze projde i náročnými situacemi a událostmi v životě. U mužů je to podobné. Největší výzvou pro mě je, když má klient problémy s pletí a neví si s ní rady, přestože vyzkoušel různé možnosti.
GERnétic je specifická značka, má unikátní filozofii a mnoho Gerneticienne považuje tým centrály za svou profesní rodinu. Vnímáte to také tak?
Ano, cítím to stejně.
Vzpomenete si na první setkání s GERnétic?
S kosmetikou GERnétic jsem se setkala před 18 lety na kosmetickém veletrhu v Praze. Kosmetika, která mi doposud prošla rukama, mne nenaplňovala a hledala jsem něco výjimečného. Značka GERnétic splnila má očekávání. Kombinuji produkty s kosmetickými přístroji, chemickými peelingy, mezoterapií, míchám koktejly přípravků GERnétic individuálně dle problému pokožky.
Změnila značka váš profesní život?
GERnétic mě změnil úplně vším. Jak názorem, tak i přístupem kosmetičky se zdravotnickým vzděláním ke klientovi. Příkladem může být diagnostika klienta jako celku, fungování kosmetiky do hloubky, využívání meridiánů či homeopatického dávkování přípravků. Je to spojení kosmetiky se zdravím, a především propojení krásy a zdraví.
Jaký typ ošetření je nejžádanější?
Absolutní jedničkou je omlazení pleti. Klientky a klienti chtějí vypadat dobře a nebojí se do svého vzhledu investovat. Mě těší, když ze salónu odcházejí o několik let mladší a jsou se sebou spokojení. V posledních třech letech se setkávám ve své profesi stále častěji s pokožkou, které chybí zdraví, je problematická a sužují ji neduhy od akné až po ekzémy. Vedle profesionálního ošetření je ale při řešení těchto výzev neméně důležitá důslednost, tedy když o sebe pečuje člověk doma. To vždy zdůrazňuji.
Pomalu přituhuje, roušky zřejmě ani v zimě nezmizí. Vzduch bude ale chladný a pokožka pod rouškou vlhká. Jak tedy předcházet jejímu podráždění a poškození?
Doporučuji kromě obvyklé pravidelné domácí péče aplikovat specifické přípravky, které vždy individuálně vyberu. Radím, aby si jednou až dvakrát týdně lidé dopřáli „domácí salón“, kdy mají za úkol pleť rozmazlit maskami na podporu imunity kůže, pro lepší výživu i regeneraci.
Čím si dovedete nejlépe odpočinout od každodenních starostí?
Pro mě je největším potěšením okamžik, kdy mi má dcera ošetří pokožku tak, jak jsem ji to naučila. Je to pro mne úžasný odpočinek, kdy doteky doslova léčí. Také ráda aktivně navštěvuji fitness.
ptala se Kateřina Šimková