Rádi se obklopujeme lidmi a věcmi, v jejichž přítomnosti je nám příjemně, s nimiž sdílíme společné hodnoty, názory, tu správnou energii. Když si kupujeme auto, vybíráme z těch modelů, které se nám líbí, nikoli to, které nás ničím nezaujme. Automobilová značka DS na českém trhu není dlouho. Přesto si právě řadou atributů, jež vložila do hry o své místo na slunci, srdce mnohých již získala. Při tvorbě automobilů se inspiruje světem módy haute couture, prostředím pařížských butiků a avantgardních pokrokových technologií. Vrací se ke známým charakteristickým místům Paříže a obdivuje odvahu průkopníků, kteří na svět přivedli taková díla, jako je Eiffelova věž nebo skleněná pyramida před galerií Louvre. Sama chce být v automobilovém světě ztělesněním těchto hodnot, proto klade nesmírný důraz na výrazný a jedinečný styl svých modelů, které musí budit emoce a na silnicích zaujmout na první pohled. Jakou cestou o sobě v každodenní praxi dává vědět? Na to odpovídala Martina Bedrnová, DS Brand Director společnosti P Automobil Import s.r.o.:
Značka DS, móda a celebrity. To je jedna spojitá nádoba, jedna DNA. Z čeho vychází tato filozofie?
Francouzská značka DS, která si ještě stále buduje svoji image a známost na automobilovém poli, využívá ráda v komunikaci i práci s ambasadory značky, které reprezentují podobné hodnoty, jako vyznává sama. Tedy avantgardní přístup, důraz na design a styl, touhu po jedinečnosti, originalitě, smysl pro detail, řemeslný um, vysokou kvalitu, dlouhodobou hodnotu. Přes ambasadory značky se s našimi DS vozy může blíže seznámit i náš potenciální klient, který danou osobnost sleduje, obdivuje, a pravděpodobně je tedy i shodně naladěn a náš vůz by mu mohl padnout do noty. Ve Francii značka spolupracuje s módními návrháři, jsme partnerem Pařížského Fashion weeku. Ale máme třeba partnerství i v oblasti gastronomie s několika věhlasnými šéfkuchaři.
Svět designérů, módních návrhářů, fotografů, hudebníků, přidaná hodnota, kterou nemá žádná jiná automobilová značka. Jak tyto benefity vnímají zákazníci?
Bezpochyby je to svět, který naše zákazníky zajímá a baví. K origi módě a designu mají velmi blízko a je to jeden z hlavních nákupních motivů vozů DS. Styl a avantgardní exteriér i interiér vozů DS je to, co osloví naše zákazníky v první řadě. Pokročilé technologie, spolehlivost vozu a výkon motorů, to je pak již samozřejmost, kterou od DS očekávají.
Také v ČR spolupracujete s jednou ikonou módy. Kdo to je? A co je cílem?
V ČR dlouhodobě spolupracujeme s televizní moderátorkou Lucií Borhyovou, která je bezesporu ikonou stylu. Lucka chtěla vůz, který se jí bude líbit a bude jiný, než je běžná „konfekce“, a v tom jí zlatý DS 7 CROSSBACK, inspirovaný barvou světel noční Paříže, stoprocentně vyhověl. Spojení s úspěšnou a známou ženou nám bezesporu pomáhá ukázat modely DS širší veřejnosti a zvýšit povědomí o značce.
Automobily DS u nás pojí i přátelství s houslovým virtuosem Jaroslavem Svěceným. Proč zrovna s touto osobností?
S Jaroslavem jsme spolu již několik let. Je to respektovaná osobnost, která přiblížila vážnou hudbu i širšímu publiku. Vzpomeňme na jeho odvážný počin, multižánrovou show Vivaldianno, kterou spolu s Michalem Dvořákem s ohromným úspěchem uvedli do života a bylo to jako zjevení. Jaroslav na našich vozech oceňuje kromě designu i příkladný komfort a špičkovou audio techniku Focal, protože najezdí přes 70 000 km ročně, a tak stráví v DS voze opravdu pořádnou porci času! Každý rok pořádá několik hudebních festivalů, spolupracuje s dalšími osobnostmi a vymýšlí stále nové projekty. A DS je mu stále po boku.
Nechystáte se ke kooperaci například s nějakým butikem, který by propagoval vaši značku a automobily DS by si všímaly jeho kolekcí oblečení?
Nedávno jsme navázali nové partnerství i s módní návrhářkou Natali Ruden, která mimochodem obléká i Lucii Borhyovou. Natali Ruden je velice osobitá a úspěšná návrhářka s nezaměnitelným stylem a zajímavou klientelou. Vybrala si DS a model DS 7 CROSSBACK právě pro jedinečný a neotřelý styl, který ji oslovil, a top kvalitu a zpracování materiálů použitých ve voze. A není bez zajímavosti, že Natali jezdí materiál pro svoji tvorbu nakupovat právě do Francie, která je na tomto poli skutečnou referencí. Vybrala si vůz ve zlaté barvě s bílým interiérem, který skvěle ladí k jejím kolekcím. Navíc v hybridní verzi díky nízkoemisnímu provozu bez problémů může parkovat v centru Prahy u svého butiku. Aktuálně navrhla Natali i krásnou roušku ve stylu masky vozu DS.
Jakému módnímu stylu dáváte vy osobně přednost a čeho si na oblečení „do práce“ nebo do společnosti nejvíce ceníte?
Já mám ráda elegantní oblečení se špetkou originality. Preferuji „slow módu“, tedy kvalitní kousky, které vydrží léta, dají se spolu kombinovat a při využití nových detailů či doplňků působí vždy zase neokoukaně. A v každém případě musí být oblečení i boty pohodlné na nošení, a to zejména v případě pracovního dne. Přes to nejede vlak. Na večerní příležitosti si dovolím více popustit uzdu fantazii, nebojím se výraznějšího outfitu, ale vždy záleží na charakteru společenské události. Obecně mám v poslední době čím dál radši šaty. Je to velice praktický kousek, nemusíte tolik řešit kombinování s dalšími částmi garderoby, a navíc jsou velice lichotivé, elegantní a ženské. Mám ráda barvy, nejvíce pastelové odstíny, které velmi ráda nosím, a dalšími mými favoritkami jsou i tmavě modrá a bílá.
A jaké umění našlo cestu do vaší duše? Kubistické obrazy, současná poezie, filmová tvorba?
Nemám vyhraněný oblíbený styl umění. V poslední době se mi moc líbila třeba výstava fotografií Helmuta Newtona v Praze nebo mám ráda zajímavou architekturu. Nedávno jsem objevila krásu ne příliš známé funkcionalistické Winternitzovy vily v Praze 5, která byla postavena ve 30. letech minulého století dle plánů Adolfa Loose a Karla Lhoty. A poezie? Mám ráda milou, pozitivní, snovou – třeba od Evy Brixi.
otázky připravila Eva Brixi