Hollandia1Jogurt se dá použít v našem stravování na nespočet způsobů. Nejen jako samostatný pokrm, ale také do salátových dresingů, jako součást pečiva nebo mléčných dezertů. Co kuchtík, to nový recept. Sortiment na českém trhu neustále narůstá. Dokládají to nejen regály řetězců, ale také soutěž Mlékárenský výrobek roku, kterou pořádá Českomoravský svaz mlékárenský. Letos v příslušné kategorii na celé čáře zvítězil bílý jogurt bez laktózy firmy Hollandia Karlovy Vary s.r.o. A právě především o jogurtech jsem si povídala s Mgr. Kristinou Ottovou, asistent marketing jmenované společnosti:

Vaší specializací jsou jogurty. Souzněli jste se společenskou objednávkou, protože se zdá, že národ Čechů je už národ jogurtový. Proč jsme si tuto potravinu tak oblíbili?

O mléčných výrobcích obecně, ale především o jogurtech, je známo, že s naším organizmem dokážou téměř zázraky. Dát si denně jeden jogurt je snad to nejmenší, co můžeme pro své zdraví udělat. V případě jogurtů od značky Hollandia mluvíme o velmi kvalitních produktech, které jsou vyráběny z mléka výběrové kvality a jogurtových kultur. Jako jedny z mála neobsahují stabilizátory konzistence (želatinu, pektin, škroby apod.), ale zato mají zdraví prospěšné bakterie Bifidobacterium a Lactobacillus acidophilus, které pomáhají s lepším zažíváním. Zároveň si naši spotřebitelé mohou vybrat ze širokého spektra příchutí. Předpokládáme, že důvodem obliby jogurtů u českého národa je tedy především kvalitní mléko a jogurtové kultury.

O vašich dobrotách dáváte zákazníkům velmi razantně vědět. Máte vynikající web, jehož prostřednictvím komentujete nejen každou novinku, nešetříte na reklamě, jste špička v mlékárenském průmyslu, ale i marketingoví odborníci. Co od takové komunikace očekáváte především?

Cílem naší komunikace je zvýšení povědomí o značce Hollandia. Párkrát jsme se totiž setkali s tím, že si někteří spotřebitelé mysleli, že jde o holandskou mlékárnu. Přitom sídlíme v Krásném Údolí v západních Čechách v sousedství Slavkovského lesa. Z Holandska jsme si však v roce 1991 dovezli výrobní linku. Nicméně název Hollandia jsme vymysleli naprosto spontánně během jednoho pěkného večera. Dalšími prioritami je představení našich novinek a v neposlední řadě budování vztahu s našimi zákazníky. Snažíme se předat veškeré informace, které je zajímají, a to tím nejjednodušším způsobem. Protože se často řeší i problematika welfare, jak se chováme ke zvířatům, mohou spotřebitelé na našich stránkách najít i webkamery z našeho kravína, dojírny, porodny a pastviny.

Na webovou stránku jste umístili kontroverzní slogan: Naše máma byla kráva. Určitě upoutá pozornost, někdo se však může pohoršit... Jaké jsou ohlasy?

Zmrzka kompletOhlasy na reklamní kampaň, kde zazněl slogan „Moje máma byla kráva“, byly měřeny především prodejem. Po měsíční kampani byl zaznamenán jeho nárůst. Předpokládáme tedy, že kampaň byla přijata pozitivně. Navíc výsledky dat z GFK z posledních čtyř let potvrzují, že máme nejloajálnější skupinu zákazníků.

Kdo vymýšlí receptury na příchutě jogurtů? A podle čeho vybíráte, co půjde na trh?

Receptury jako takové se vymýšlejí v laboratoři. O nových produktech rozhoduje především poptávka na trhu. Vždy se snažíme vyjít vstříc svým zákazníkům a přinášet jim něco nového, zejména sezonní limitované edice. Letos šlo o poněkud odvážnější „limitku“, a to Selský jogurt rebarbora a máta. Někdy se dokonce přihodí, že si spotřebitelé novinku velmi oblíbí, proto se nebráníme zařadit ji do stálého sortimentu, což se stalo např. u Selského jogurtu švestky se skořicí.

Zákazníkům jste nabídli jogurtové mražené krémy. Budete jejich paletu rozšiřovat?

Naše portfolio nabízí v tuto chvílí hned 4 SKU. Naši zákazníci si mohou vybírat z čisté bílé jogurtové Zmrzky máčené v pravé belgické čokoládě (mléčné a bílé) nebo z ovocných variant (jahoda/borůvka) v hořké polevě. Zmrzky jsou vyrobeny ze Selského jogurtu a obsahují zdraví prospěšné kultury BiFi. Naši příznivci si tyto mražené pochoutky velmi oblíbili, ale jejich rozšíření je v této chvíli zatím v jednání. Co můžeme již nyní prozradit, je to, že i příští rok (stejně jako každý jiný rok) přijdeme s nějakou novinkou v našich produktových řadách.

Spolupracujete s Asociací kuchařů a cukrářů ČR. Proč zrovna s tímto profesním uskupením? A co vám zpětná vazba od odborníků s vařečkou přináší?

Spolupráce s Asociací kuchařů a cukrářů ČR nám napovídá mnohé. Jednou z nich je spolupráce s juniorským týmem AKC, který nám pomáhá vyvíjet a realizovat velmi chutné recepty. Cílem je ukázat našim spotřebitelům, jak mohou propojit svou běžnou kuchyni a Selské jogurty Hollandia. Na našem Facebooku se každý měsíc můžete těšit na dva nové recepty, kterými vás provede „pan jogurt“.
Celý přehled naleznete na našich webových stránkách: hollandia.cz/recepty. Jsme velmi hrdí na to, že můžeme podporovat tyto mladé talenty z juniorského týmu.

ptala se Eva Brixi