Osobitost, kterou asi každý z nás vnímá jinak. Luxus ve stylu, o němž si přejeme, aby nás zaslouženě občas, anebo i častěji, provázel. Ne jako ukázka blahobytu, ale jako projev komfortu, který dokáže pozvednout náladu, přenést myšlenky do roviny klidu, naznačit, že v tom každodenním shonu máme právo na něco hodně příjemného. Třeba v souznění s automobilem. Český trh má novou značku. Její DNA je Francie, hlavní město Paříž. Jmenuje se DS Automobiles. Tým, který se o ni v České republice stará, vede Martina Bedrnová v roli ředitelky značky DS ve firmě C Automobil Import s.r.o.:
Francouzská značka koncernu PSA DS Automobiles vznikla v roce 2014. Její ambicí je ztělesnit know-how francouzského luxusu v automobilovém odvětví. Byla jste pověřena uvést koncept na český trh a řídit tým, který se o prezentaci, image, prodej a servis bude starat. Čím si vás nová značka získala? Novými příležitostmi, další výzvou, otazníky, které s neznámem přicházejí?
Je to nesmírně zajímavá příležitost. Vždyť kdo může ve svém kariérním životě zažít něco takového, jako je vznik nové automobilové značky? Moc nás není a taková výzva se určitě nebude opakovat. Je to krásná práce, stavět věci úplně od začátku, v podstatě na zelené louce. DS chce být menší prémiovou značkou svým objemem, ale velkou svými nároky sama na sebe. Budeme se věnovat i mnoha oblastem, na které větší značky často nemohou ani pomyslet. Navíc mne láká hlavní moto značky, které tkví v přenesení know-how francouzského luxusu a rafinovanosti do světa automobilů. Všichni ví, o čem je řeč, když si vybavíte francouzskou módu, smysl pro detail a styl, svět vůní nebo třeba francouzskou gastronomii. A DS modely přinášejí zákazníkům podobné pocity. Jsou inspirované světem šperkařství, ruční práce, pařížskými módními bulváry a ulicemi, ikonickými místy Paříže. Myslím, že právě v tom je silná stránka DS, to nyní nenabízí žádná jiná automobilová značka.
Co z toho pro vás vyplynulo?
Hodně práce, ale jsem za ni ráda. Navíc pronikám i do oblastí, které mi nebyly dříve až tak blízké. Jako je například servis, obchod, dokonalá péče o zákazníka. Znamená to pro mne i daleko větší napojení přímo na finálního klienta a jeho očekávání. Sleduji projekt zrození nové značky od úplného počátku, jako je například i stavba pražského DS showroomu, tzv. DS STORE. Prodej a servis modelů DS si vyžaduje naprosto samostatný prodejní prostor a taktéž vlastní velmi náročně vyškolený DS personál. To je jeden ze základních předpokladů úspěchu značky DS.
V prostředí automobilů se pohybujete už pěknou řádku let a odborníci vás znají jako tvář Citroënu nebo z marketingového vedení značek PSA. Určitě své zkušenosti využijete pro DS Automobiles...
Ano, marketing a PR je pořád velmi milou oblastí mého zájmu, a proto si tyto činnosti i v rámci vedení značky DS ponechávám já sama. Osobní přístup je pro značku DS jedním z klíčových momentů, a proto zejména vztahy s veřejností budu opečovávat já, jako ředitelka značky. Jinak mám k ruce skvělý tým kolegů, se kterými společně tvoříme všechny další linky.
Řekla bych, že jste tak trochu profesně univerzální a multifunkční, protože se věnujete v DS i komunikaci a zmíněné práci public relations a máte na starost také půjčování vozů novinářům, takže získáváte povědomí a čerstvé informace o tom, jak právě média značku hodnotí. Jaké to má další výhody?
Je to první zpětná vazba, jak na produkty, tak na naše služby. A to mě samozřejmě zajímá velice, protože novináři jsou také svým způsobem naši zákazníci a jejich postřehy pak často můžeme promítnout i do vztahů se zákazníky, kteří mají zájem o naše modely. Novináři, ať už motorističtí, nebo lifestyloví, jsou profesionálové se širokým rozhledem na automobilovém trhu, jsou velmi nároční a přísní ve svých soudech. Jsem ráda, že tuto vazbu mám. Každá pochvala i kritika člověka posunuje vpřed.
Kolik modelů DS jste na český trh již přivedla? Co je jim vlastní?
V současné době uvádíme první model 2. generace vozů DS, DS 7 Crossback, který patří do kategorie SUV segmentu C. Tento vůz předznamenává novou prodejní strategii v rámci samostatné sítě prodejen DS. Jeho prodej a prodej všech následujících modelů DS, každý rok přibyde jeden model, je již možný jen v prodejnách typu DS STORE. Ten bude v ČR zatím jeden, a to na Černém mostě v Praze, kde ho otevírá náš zkušený partner společnost Domanský. Pro modely DS je typický avantgardní design, pokrokové technologie, dynamický komfort a jistota při řízení, rafinovanost a smysl pro detail.
A jakou exkluzivitu mohou klienti očekávat od servisu těchto vozů?
K vozům DS nabízíme program služeb Only You šitých na míru každému zákazníkovi. Součástí je např. služba Pick up servis (tzv. DS Valet), kdy si zákazník může vybrat, zda na servis s autem pojede sám, nebo využije službu našeho řidiče, který pravidelnou údržbu vozu DS zajistí. Vůz si vyzvedne přímo u zákazníka a zase ho tamtéž po servisu vrátí. Dalším souborem služeb jsou prémiové DS asistenční služby 24 hodin denně a 7 dní v týdnu, které pokrývají např. i ztrátu klíče, píchnutí pneumatiky či načerpání špatného paliva. Svým zákazníkům vždy zaručujeme plnou mobilitu. S tím souvisí i poskytnutí náhradního automobilu v případě potřeby. Máme k dispozici i zelenou bezplatnou linku DS k Vašim službám, kde náš operátor vždy odpoví na případné dotazy, pomůže se zajištěním servisu nebo např. s objednáním testovací jízdy. A je toho mnohem více...
Vstoupili jste na pole čisté mobility. Jistě to nabízí mnohé benefity nejen pro životní prostředí.
Značka DS plní všechny ekologické limity dle protokolu WLTP již dnes. V příštím roce plánujeme uvedení plně elektrického modelu a také aktuální nový model DS 7 Crossback přijde i v hybridní variantě, kdy bude kombinovat benzinový motor s elektromotorem. Výhody jsou nasnadě: čistší a levnější provoz, bezplatné parkování v Praze, zvukový komfort...
Máte jednoznačně vymezenou cílovou skupinu zákazníků? Jakou roli v ní jste přisoudili ženám, podnikatelské a manažerské veřejnosti?
Máme sice nějaké představy o cílové skupině, ale myslím, že až realita nám ukáže, kdo bude ve skutečnosti naše auta kupovat. Jsme velmi otevření a troufám si tvrdit, že možná budeme překvapeni. A priori bychom mohli zaujmout lidi citlivé na design a styl, zákazníky, kteří nejdou vždy s davem, ale mají rádi odlišení, chtějí komfort a chtějí servis, nejen samotný produkt. V řadách zákazníků DS 7 možná budou určitě jak muži, tak i ženy. Pokud jde o podnikatele a manažery, věříme, že oslovíme i je. Máme speciální fleetový program i velmi zajímavou nabídku operativního leasingu. Ten je určen jak soukromým osobám, tak i podnikatelům.
Ostatně dnešní ženy by si luxus víc než kdy jindy zasloužily. Podávají úžasné kariérní výkony, srší nápady, zastanou rodinu, vzdělávají se, vydávají nezměrné množství energie, aby vše bylo tak, jak má být...
To mi povídejte! Ano, ženy si nakládají na svá bedra opravdu neskutečné množství úkolů a já sama vím, co pro mne znamená čas. Někdy si říkám, že by den měl mít 48 hodin, abych vše stihla tak, jak si představuji. Vidina, že za mne třeba někdo vyřídí vše kolem auta, nebudu se muset trmácet přes celou Prahu na servis, pak MHD do práce a večer zase zpátky pro auto, je něco, co mi naprosto padá do noty. Všichni se cítíme čím dál více uhonění a stresovaní, a vše, co nám ulehčí každodenní život, je jako balzám. Vidíme to např. i na nárůstu zákazníků e-shopů, nákupu potravin přes internet atd. Dělejme jen to, co je opravdu nutné nebo co nás skutečně těší, a na vše ostatní využijme pomoc, když se nabízí. To je podle mne cesta, abychom si zachovaly zdraví a vlastní optimizmus a spokojenost.
V jedné tiskové zprávě jste uvedla, že z odvahy se rodí dokonalost. Je to úžasná myšlenka. Dnešní svět však stále více sází i na úlohu emocí, vášně, touhy, radosti. Jak se tyto atributy promítají do DNA značky DS?
Všechny úžasné věci, objevy, nádherná díla vznikají díky odvaze pustit se do něčeho neznámého, jít vlastní cestou, dívat se na věci nově. Když děláte jen to, co již existuje, co znáte, tak si možná nerozbijete nos, ale nezůstane po vás žádná zvláštní stopa. Vezměte si třeba stavbu skleněné pyramidy před pařížským Louvrem. Ve své době prokázal Francois Mitterand velkou odvahu, že prosadil tuto realizaci, která zcela rozdělila francouzskou společnost. Dnes je to považováno za nesmírně citlivé propojení historie a současnosti a moderní pyramida před Louvrem je jedním z míst, kterými se Paříž hrdě pyšní. Nebo Eiffelova věž! Víte, že ji někteří kdysi chtěli zbourat? Považovali ji za lešení, nehodné takového města, jako je Paříž.
Emoce hrají velkou roli i u značky DS. Máme mnoho příběhů, které můžeme vyprávět. Značka nevznikla jen tak z ničeho nic. Má svůj předobraz ve slavném modelu DS 19 z roku 1955. Když byl tento model představen veřejnosti na pařížském autosalonu na Champs-Elysées v Grand Palais, tak šlo o naprosté „automobilové zjevení“ jak z hlediska nevídaného stylu, tak i technologií (otáčecí světlomety, maxi komfortní hydropneumatické odpružení). Bylo okamžitě prodáno vše, co továrna vyrobila, během jednoho dne. Tento model byl dlouho nedostižnou modlou. Písmenka DS při jejich vyslovení ve francouštině, Déesse, znamenají v překladu Bohyně. Dnes jde o skvělé sběratelské kousky.
DS má prostě Francii, s její historií i současností, pod kůží. Příkladem z nejnovějších je i vytvoření speciální nové zlaté barvy karoserie
DS 7 Crossback s názvem Or Byzantin, jež je inspirována barvou světel, kterými září Paříž, když do ní přilétáte v noci. Schválně, zkuste si všimnout, až budete mít příležitost. Je to skoro až magické, skutečně září velmi specifickým teplým, zlatě oranžovým odstínem.
za odpovědi poděkovala Eva Brixi