Pečujme o sebe a nelitujme času! Mějme se rády, važme si samy svých vlastních hodnot. Vybírejme kvalitu. Vrátí se nám to. Bude to na nás vidět. Možná i tak by se dala charakterizovat prvotřídní kosmetika GERnétic. Jméno vzniklo propojením slov gerontologie a genetika. Dnes označuje světovou značku, s níž se na českém trhu setkáváte již rovných dvacet let. Ani jeden z více než 80 přípravků, jimiž lze naši pokožku udržovat v kondici, však nekoupíte ani v lékárně, natož drogerii či parfumerii. Přesto vám mohou dobře a věrně sloužit.
A to poté, co se s nimi a jejich správným používáním seznámíte v některém z více než 300 salonů po celém Česku a na Slovensku. Pak teprve s vámi mohou tuby a kelímky do tak zvané domácí péče. Jde totiž o kosmetiku sofistikovanou, vázanou na nezbytné znalosti, jež je vhodné získat, protože jednotlivé přípravky se mohou nejrozmanitějším způsobem také kombinovat, aby efekt byl optimální. Používají se šetrně, tedy v malém množství, pak je účinek nejlepší. Co všechno GERnétic dnes u nás znamená, jsem se ze-ptala tří protagonistů firmy LK SERVIS, jež značku exkluzivně zastupuje na českém i slovenském trhu. Majitele firmy Mgr. Ladislava Kavana, hlavní kosmetičky a školitelky Aleny Kimlové a výkonné ředitelky GERnétic Ing. Andrey Trčkové:
Otázky pro Ladislava Kavana
Nejsou už vzpomínky na úplné začátky spíš nostalgií?
Možná trochu ano, ale krásnou, spojenou s mým osobním příběhem a obrovským charizma profesora Alberta Laporta, lékaře a biologa, který dal kosmetice a medicíně obrovské know-how, neboť se stal průkopníkem ve využívání vlastností rostlin naprosto geniálním způsobem, tzv. buněčnou terapií. Propojil své zkušenosti a znalosti západní i východní medicíny. Mnoho let své profesní dráhy zasvětil léčbě popálenin, takže pokožka byla v centru jeho zájmu. Ověřil si, že kůže je úžasný orgán, jehož prostřednictvím máme jasný signál o tom, co se děje v našem těle, i to, že jejím prostřednictvím lze do něj dopravit určité vitaminy a minerály, které mu schází. Jistou informací tohoto typu lze ovlivnit buňky, tedy donutit je správně fungovat, obnovovat se. A celý svůj život se tento génius zabýval tím, jak lidem pomoci. Uměl člověka přečíst na základě jediného pohledu, jeho znalosti i schopnosti byly ojedinělé. Pokožka o vás vypovídala zcela jasně. To mne při osobním setkání v ro-ce 1996 natolik nadchlo, že jsem se přihlásil do náročného konkurzu na výhradního dovozce značky a ten jsem vyhrál. A pravda je, že na tyto okamžiky se zapomenout nedá.
Ti, kteří tuto kosmetiku znají, vědí, že je stále něčím napřed. Platí to stále?
Ano, o tom vás mohu ujistit. Když jsme v ČR začínali spolupracovat s kosmetickými salony, byli jsme první, kdo nabízel ucelený systém péče o tělo. Teprve poté nás ostatní následovali. Vycházelo to z učení profesora Laporta, který tvrdil, že obličej ženy začíná vlastně v dekoltu, ale je potřeba pečovat o celé tělo. Ostatně byl to velký ctitel žen, nesmírně si jich vážil, a proto si přál, aby o sebe pečovaly a byly stále krásné. Avšak krásné i vnitřně, zdravé, spokojené, a toužil po tom, aby žily harmonicky. Což je pak na jejich vzhledu znát. K celkové rovnováze organizmu také přípravky z jeho laboratoře vedou. Základní poučka totiž zní: aby byla žena krásná a dobře se cítila, měla by být zdravá.
Otázky pro Alenu Kimlovou
Jak nejlépe popsat GERnétic?
Mnohé čtenářky, a věřím, že i čtenáři, Madam Business, naši kosmetiku znají, pravidelně je již několik let informujeme o novinkách i možnostech našich přípravků a ošetření v salonech. GERnétic oslovuje klientelu nejrozmanitějšího spektra, počínaje dívkami a konče zralými ženami, také muže v nejlepších letech, kteří si uvědomují důležitost image, lidi, kterým zdánlivě nic nechybí, ale chtějí dobře vypadat, stejně tak jako ty, které trápí potíže s pokožkou. Jsou to vesměs osobnosti, které touží působit pěstěně, pohodově a uvědomují si, že sami sobě musí věnovat trochu času a proč. A toho času nelitují, neboť vědí, že se to vyplácí. Naši klientelu tvoří stále více i podnikatelky a manažerky, ženy, jimž profesní dráha přináší do života hodně napětí, stresu, a ne vždy ten nejvhodnější životní styl.
Společnost GERnétic vyvíjí a produkuje kosmetiku určenou především pro profesionální práci kosmetiček a následně pro každodenní domácí péči o pleť. Filozofie značky je založena na předpokladu, že pokožka odráží vnitřní stav organizmu. Kosmetická péče neřeší pouze následky, ale snaží se odstranit i vnitřní příčiny problémů. Zamezuje předčasnému stárnutí pokožky, ošetřuje tukové polštáře, celulitidu, zpevňuje a modeluje poprsí. Zároveň dokáže účinně pomoci při zvládání akné, vrásek, strií, jizev, ekzémů, popálenin či lupénky.
Čím se lišíte od konkurence?
Už svojí podstatou. Buněčná teorie je založena na principu, že vitaminy, minerály, stopové prvky, aminokyseliny lze získat nejen z potravy, ale i z kosmetických přípravků. Pokud tělo tuto výživu upotřebí ze stravy nedostatečně, GERnétic ji doplňuje přes pokožku. Zlepšuje se tak funkce buněk a kosmetika je nutí chovat se tak, jako by byly mladší. Přípravky obsahují výtažky ze 192 druhů rostlin a 15 druhů mořských řas. Získávají se nikoli louhováním nebo destilací, ale prostřednictvím biotechnologií. Jednotlivé přípravky jsou vyvinuty tak šikovně, aby se daly propojovat, vrstvit, a tím umocňovaly účinek.
Zásadní odlišnost od konkurence pak ještě spočívá v tom, že po zmapování zdravotního stavu klientky (nebo i klienta-muže, jichž nám velmi přibývá) kosmetičky doporučí, jaké přípravky používat posléze v domácí péči. Díky tomu dokážeme nepřeberné množství ošetření a umíme vyřešit široké spektrum nedostatků pleti. Ať jde o zjizvenou pokožku, nerovnoměrně pigmentovanou, na které je znát duševní rozpoložení, poradíme si s poškozeným očním okolím stejně jako s neopatrností při slunění.
Otázkypro Andreu Trčkovou
Slyšela jsem, že přibližně polovina zákaznic zůstala věrná od samých začátků GERnétic v České republice až do současnosti. To je úctyhodné...
Nesmírně si toho vážíme. Patrně je to proto, že k našim zákazníkům přistupujeme s velkou úctou. Nelitujeme času, abychom rozlouskli často i nelehkou otázku, která souvisí se stravováním, pracovním nasazením, citovými peripetiemi, což se všechno na pleti projevuje. Vždy od nás musí žena odcházet spokojená a s viditelnými výsledky. Určitě k tomu přispívá kvalita výrobků, za jejichž účinnost ručíme. Nejde tedy jen o „nějaký“ marketing, jímž bychom spotřebitele navnadili, přilákali. Naše produkty prostě fungují, a to je pro kosmetičky i jejich zákaznice obrovská jistota. Kosmetičky také pravidelně a pečlivě školíme, pořádáme přednášky a mnohá odborná setkání.
Poskytujeme jim plnohodnotný informační servis, jednotlivé salony osobně navštěvujeme. Jsme profesionálové, kteří jsou ochotni a schopni poradit, o tom ostatně svědčí výpovědi mnohých spokojených žen. Byla bych nerada, aby to vyznělo jako chlouba, ale jsou to fakta, která dotvářejí naši dvacetiletou historii. A ta nelže.
Na druhé straně se snažíte zviditelnit na trhu ne klasickou reklamou, ale spíše jinými formami komunikace. Co všechno si pod tím můžeme představit?
Neobvyklé formy spolupráce široké veřejnosti nám asi byly dány do vínku. Rozvíjíme součinnost s lázněmi, například v Jeseníku to jsou Priessnitzovy léčebné lázně, v Karlových Varech Alžbětiny Lázně a v Lednici Lázeňský dům Perla. Návštěvníci těchto úchvatných míst se tedy mohou nechat hýčkat tělovými procedurami GERnétic. Podporujeme rovněž Nadační fond Rozum a cit, jehož posláním je rozvoj náhradní rodinné péče. Velmi úspěšně komunikujeme s Divadlem Metro v Praze, Mezinárodním klubem Slovenka, Divadlem Rokoko a dalšími partnery. Začátkem roku jsme vydali originální produktový katalog proložený verši, a musím říci, že je to vlastně první takový katalog na českém trhu. Všemi těmito kroky posilujeme znalost naší značky, její vnímání i oblibu. A funguje to. Stejně jako naše výrobky.
ptala se Eva Brixi