Kolem Centra Černý Most jezdím den co den. Občas mi to nedá a vejdu, jen tak, abych rozptýlila myšlenky, koupila nějakou drobnost, nakoukla do butiku, zauvažovala, čím zpestřit šatník nebo uchlácholit chladničku. Považuji toto místo za ráj, kde se zbavuji pracovního stresu a dopřávám si představy o tom, že až shodím nějaké to kilo, koupím si ještě to a ono, a ještě tamto a... Inu, mám motivaci, a věřím, že nejsem sama.
Rozšířené, nádherné a důstojné prostory pro nakupování, zábavu a plnění si snů v Praze 9 mne přesvědčují o tom, že utrácet peníze v nové dimenzi se dají srdcem i rozumem a bez lítosti. O tom, co je přidanou hodnotou ve vztahu prodávajícího a kupujícího, o tom, co zákazníky dokáže okouzlit a získat si jejich věrnost, jsem si povídala s ředitelkou Centra Černý Most, Zdeňkou Jakšić:
Na otevření přestavěného a zkrášleného Centra Černý Most se velmi dobře pamatuji. Byla to velkolepá událost, a navíc výborně zorganizovaná. Neměla jste obavy z tak složité akce?
Slavnostní otevření našeho nového Centra Černý Most jsme plánovali s dostatečným předstihem. U akcí takovéhoto rozsahu a důležitosti je třeba vše důkladně promyslet a přípravnou fázi nepodcenit. Nervózní byl před otevřením asi každý. Zároveň jsem ale věděla, že máme vše pod kontrolou. Celý realizační tým i management Centra Černý Most udělal maximum proto, aby se slavnostní otevření vydařilo, a tak náležitě odstartovalo novou éru nakupování v České republice. Myslím, že se nám to povedlo, a mám z toho velkou radost.
Dost dobře nechápu, že jste v den D dokázala být svěží, usměvavá a laskavá a novinářům ochotně vysvětlovat vše, co potřebovali vědět. A ještě k tomu jste byla celý den až do noci ve vysokých podpatcích a stále v pohybu...
Děkuji za poklonu! Slavnostní otevření centra bylo velice důležitou akcí a také zásadním okamžikem pro přestavení nového konceptu nakupování u nás, které Centrum Černý Most reprezentuje, proto šla veškerá únava stranou.
Zásadní informace tehdy zněla: Centrum Černý most chce být jiné než ostatní nákupní centra, stavíme na nových službách. Daří se to? Jak zákazníci reagují?
Ano, slib jsme dodrželi. Představili jsme nákupní centrum nové generace, a odstartovali jsme tak i novou éru nakupování v ČR. Každý návštěvník centra je pro nás nejen zákazníkem, ale především hostem, kterého si velmi vážíme a zabezpečujeme jeho maximální komfort. Lidé mohou například využívat sofistikovaný parkovací systém, relaxační zóny s tiskovinami, přebalovací místnosti, koutek pro muže a internetové připojení či aplikace pro chytré telefony zdarma. O nadstandardní služby, jako jsou například profesionální módní stylistka nebo chůva, je opravdu veliký zájem.
Ujala se iniciativa mít v určité dny „poslíčky“, kteří pomohou dámám s nákupem k autu?
Naši galantní shopping asistenti se stali velmi oblíbenými. Nejen, že ulehčí návštěvníkům od tašek plných nákupů, ale také jim rádi poskytnou informace ohledně centra i jeho jednotlivých prodejen. Dámy si tuto službu s nadšením chválí.
A jak se plní prostory určené k odpočinku mužů, kteří doprovázejí své partnerky? Jak známo, muži nákupy, zejména oblečení, doplňků, kosmetiky, moc nemusí, takže se patrně s chutí uchýlí do křesílka a budou sledovat třeba televizi, jen aby se nemuseli účastnit vybírání, zkoušení, rozmýšlení...
Tuto novinku jsme v Centru Černý Most zavedli právě z popsaného důvodu. Nakupování s partnerkou tak pro muže nemusí být nutné utrpení. V naší relaxační zóně si mohou v klidu odpočinout, sledovat sportovní přenosy či si vyřídit pracovní emaily. Myslím, že v průběhu minulých dní velmi ocenili, že zde mohli sledovat hokejová utkání v rámci mistrovství.
Společně s otevřením dostavěného obchodního centra jste přivedli do České republiky nové značky. Které to jsou a jak se jim po pár měsících u nás daří?
Bohaté portfolio značek přineslo zájemcům atraktivní nabídku prodejen a patnáct značek zde dokonce oslavilo svou pražskou či celorepublikovou premiéru. V červnu jsme u nás přivítali první prodejnu SiNSAY v České republice. Originální móda pro mladé rebelky se tak konečně představila také českým zákaznicím. Svou první pražskou pobočku se širokou nabídkou sportovního zboží, jejíž rozloha je srovnatelná s hypermarketem, v našem centru otevřel v Evropě populární Decathlon. Vůbec první obchody uvedl na český trh největší polský řetězec s hračkami a dětskými či kojeneckými potřebami SMYK a hravá portugalská móda pro nejmenší RINDO SQUID KIDS s logem veselé chobotnice. Svou vlajkovou loď v síti českých poboček v našem centru otevřela italská Aeronautica Militare a nechybí ani samostatná značková prodejna Mohito s pestrou kolekcí oděvů. Centrum Černý Most představilo pro Českou republiku nové či výjimečné koncepty také v oblasti gastronomie. Zákazníci mohou například nakoupit tradiční britský čaj, kávu či stylové nádobí ve Whittard of Chelsea nebo vyzkoušet skvělou pikantní mexickou kuchyni v první provozovně fast foodu Rancheros. Návštěvníci mají příležitost ochutnat zmrzlinu z výhradně přírodních surovin rodinné firmy Grycan s více než 65letou tradicí. Žhavou novinkou potěšil zákazníky největší český Marks & Spencer, který na trh uvedl supermarket s čerstvými potravinami velikostí i sortimentem porovnatelný s britským originálem. Zákazníci našeho centra naplno využívají možnosti nakupovat ve zmíněných prodejnách právě z důvodu jejich unikátnosti a široké nabídky.
Největší prodejní plochu má kromě Globusu Marks & Spencer. Čím ještě na Černém Mostě vyniká, jak s vámi spolupracuje?
Marks & Spencer je jednou z unikátních prodejen centra, které se těší velké oblibě a návštěvnosti. Nejen že se jedná o nejrozlehlejší prodejnu M&S v České republice, ale jde také o pobočku s největším supermarketem s čerstvými britskými lahůdkami. S Marks & Spencer se centrum snaží spolupracovat, stejně jako s dalšími nájemci, v rámci akcí pro naše zákazníky.
Další prodejnou obrovské rozlohy, téměř totožné s velikostí hypermarketu, je francouzský Decathlon. Prostorná prodejna nabízí vybavení pro klasické i méně tradiční disciplíny, jako je například lukostřelba nebo jízda na koni. V pobočce Decathlon v Centru Černý Most nakoupíte vybavení pro neuvěřitelných 70 druhů sportu.
Zavedli jste unikátní věrnostní program – jaké zkušenosti jste dosud získali?
Počet členů věrnostního programu roste každým dnem. Jde o jeden z nejmodernějších programů u nás a zákazníkům přináší řadu benefitů. Mohou využívat nadstandardní služby, jako je poradenství stylistky, pomoc shopping asistentů, kteří odnesou zákazníkům nákupy do vozu, šatnu zdarma, zvýhodněný vstup do dětského koutku, pomoc chůvy či extra péče v průběhu akcí centra. Jedinečnost našeho věrnostního programu spočívá také ve špičkové technické propracovanosti. Kromě zmíněných benefitů umožnuje program také sbírat věrnostní body, a to jak za nákup, tak i samotnou návštěvu centra. Naši věrní zákazníci s nejvyšším počtem bodů se mohou každý měsíc těšit na slosování o lákavou cenu. Žhavou novinkou našeho věrnostního programu jsou i samoobslužné terminály, které jsou umístěny na třech stanovištích přímo v pasáži centra. Tyto terminály věrným nakupujícím umožní věrnostní body načítat, sledovat jejich aktuální počet nebo zobrazit seznam aktuálních slev.
Do věrnostního programu se lze jednoduše přihlásit přes náš facebookový profil www.facebook.com/centrumcernymost, přes internetové stránky centra www.centrumcernymost.cz nebo přímo na Infostánku v Centru Černý Most.
Stále více obchodníků se snaží uvést do života myšlenku, že nakupování by měla být radost, nikoli povinnost a starost. Jak to prožíváte vy sama?
Nakupování mě samozřejmě velmi baví – asi jako většinu žen. Ráda nakupuji nejen módu a kosmetiku, ale také například sportovní vybavení a oblečení, protože se ve volném čase věnuji golfu. Velkou radost mi dělá i nakupování pro mé blízké.
Léto začíná. Co bude patřit k hitům tohoto období, čím se budete snažit příchozí příjemně naladit?
Připravujeme lákavý doprovodný program, který přinese kromě skvělých nákupů i zajímavé aktivity plné zábavy. Do centra se v červnu vrací oblíbený Kolotoč štěstí se spoustou lákavých cen. K jejich získání návštěvníkům stačí pouze nákup v určité hodnotě. Termíny, ve kterých se roztáčí Kolotoč štěstí, jsou zveřejňovány na našem facebookovém profilu a internetových stránkách. V průběhu celého léta se pak na naše návštěvníky chystají „barevné dny“, v rámci nichž bude každému pondělku až čtvrtku přidělena určitá barva. Každý z těchto dní bude věnován specifickým aktivitám a tématům – pondělky sportu, úterky chutím, středy kráse a čtvrtky módě. Na své si v našem centru v letním období přijdou i vyznavači aktivního odpočinku.
Jaký je to pocit, vědět o všem, co se v nákupním centru děje? Vlastně – řídit takový kolos? Je to o systému a organizaci práce, nebo také o emocích? O běžné rutinní činnosti, nebo více o reprezentaci?
Je to povolání, které obsahuje vlastně vše. Velkou zodpovědnost, organizování práce, emoce, reprezentaci, rutinní činnosti, ale i výzvy. Samozřejmě, že je to pozice, která je náročná, ale také mě velmi motivuje k dalšímu osobnímu rozvoji. Výzvy a nové příležitosti ke zdokonalování považuji za důležitý aspekt každého povolání. Zásadní je také mít kolem sebe dobrý tým. Jsem obklopena kolegy, kteří jsou profesionálové ve svém oboru a odvádějí skvělou práci. Týmový duch v našem centru funguje skvěle. Jsem v Centru Černý Most velmi spokojená.
ptala se Eva Brixi