Hned dvě krásné kulturní události byly v letošním předvánočním čase spojovány se společností yourchance. Naplnila se tak snaha zastavit se, a kromě vánočního cukroví vychutnat i nevšední kulturní zážitky.
Spolupráce s firmami má různé formy, od dodávky služeb a zboží až po naplňování CSR aktivit. Právě unikátní data Bisnode pohánějí CSR aktivity mnoha českých firem. Ty tak měly možnost nahlédnout i pod pokličku činnosti organizace Zdravotní klaun. Jak? „Informace o českých společnostech svěřené Zdravotnímu klaunovi proměňují srdcaři z této dobročinné organizace ve smích a radost v dětských nemocnicích a specializovaných zařízeních,“ říká ředitelka PR Bisnode Petra Štěpánová.
Vánoce se blíží mílovými kroky. Většina z nás si bere v této době dovolenou. Aktivit, jak aktivně strávit Vánoce, a přitom si odpočinout, je totiž mnoho. Bude dostatek času na odpočinek u dobré knížky či televize, ale také při sportu či u dalších činností. A my vám přinášíme pár tipů, jak si Vánoce užít i s dětmi.
Trojici nejprodávanějšího vánočního sortimentu tradičně představuje móda, dům & zahrada a elektronika. Dohromady tvoří více než třetinový (34 %) podíl na veškerém online prodeji. Podle analýzy společnosti Shoptet je ale ze spodních míst rychle dohání nové kategorie zboží. Jedná se o ekologické a české rukodělné produkty. Jejich prodej vzrostl přibližně o 31 %, což je dvojnásobné tempo oproti první trojici.
Už vás pohltila vánoční atmosféra? Už máte v hlavě kromě firemního uzavírání roku jen a jen sváteční přípravy? I ve vaší kanceláři se na stole objevila vánoční hvězda, ochutnávka prvního cukroví? V recepcích business budov září nazdobené stromečky, pod nimi symbolické krabičky převázané mašličkami, a všichni přítomní se tváří tak trochu jinak, povzneseně. Doma se věnujeme úklidu a zkrášlování interiéru s nebývalou péčí, je to v nás zakořeněno, máme rádi všechny ty přípravy na den D. Každý rok přemýšlíme o tom, jak vše pojmout, co udělat jinak než v letech minulých, jaké barvy zvolit, jaké vánoční ozdoby dokoupit. Chystáme se vyrábět nejrůznější dekorace, balit dárky, užít si dny volna a slavnostních okamžiků.
Popíjím voňavý čaj z hrnečku, který je součástí setu, jejž uvedla na trh loni před vánočními svátky společnost Český porcelán a.s. z Dubí. Firma, která si podmanila svět tradičním cibulákem, dělá radost lidem už 155 let. Avšak nejen milovníci cibulového vzoru chtějí snídat pouze z modro-bílého potěšení. Znám to z vlastní zkušenosti. Abyste mohli zažít pohodu a vstřebávat to pěkné kolem sebe, musíte dát prostor i jiným tvarům, barvám, jiné síle střepu. Velmi intenzivně to vnímá právě severočeská porcelánka. Proto se v roce 2018 rozhodla nabídnout zákazníkům před Vánoci úplně jiný design konvičky na čaj, šálku, hrnečku s podšálkem, svícnem, než to bývalo zvykem, zkrátka upoutat pozornost naruby obráceným pojetím krásy než nabízí cibulák. A podařilo se.
V rámci dalšího ročníku konference Dell Technologies Forum se uskutečnilo setkání zaměřující se na ženy v technologických oborech. Hlavním tématem bylo jejich zastoupení a role v IT firmách. Z diskuze vyplynulo, že nejde jen o mezigenderovou spravedlnost a vyváženost, ale v sázce je i prosperita a úspěch firem. Genderová rozmanitost totiž přináší o 21 % vyšší zisky a lepší schopnost přizpůsobovat se. Ačkoliv na světě žije 51 % mužů a 49 % žen, poměr zastoupení mužů a žen v IT je 75 % ku 25 %.
Institut pro komunikaci vědy, Dvořák Aleš
Projekt Zeptej se vědce odpovídá již několik let na jakékoliv vědecké i nevědecké otázky laické veřejnosti prostřednictvím sociálních sítí. Renomovaní vědci svoje odpovědi zpracovali vědeckou optikou, ale zároveň čtivě a hlavně srozumitelně širokému publiku. V knize najdete výběr 50 nejzajímavějších témat. Třeba jestli je káva opravdu tak nezdravá nebo kde se vzala sůl v moři…