Společnost dm drogerie markt s.r.o. přichází v měsících únor a březen již s druhým ročníkem dm preventivního programu „Veselé zoubky". Jak sám název napovídá, jeho tématem je správná péče o zuby a prevence vzniku zubního kazu. Cílem je zapojit až 34.000 žáků 1. tříd základních škol po celé České republice. K 20. 2. 2012 bylo do programu přihlášeno již bezmála 30.000 žáků z více než 700 základních škol.
„Prostřednictvím iniciativy „Veselé zoubky" chceme dětem a jejich rodičům pomoci v oblasti správné péče o zuby. A protože nejlepším řešením je prevence, snažíme se přispět k tomu, aby si děti utvořily co nejlepší návyky, které si ponesou do budoucího života," řekla Mgr. Martina Horká, prokuristka společnosti dm drogerie markt, a dodala: „Velmi si vážíme toho, že dm pro preventivní program „Veselé zoubky" získala od České stomatologické komory oprávnění používat Pečeť České stomatologické komory." Tuto pečeť propůjčuje ČSK vybraným výrobkům a projektům v oblasti prevence jako známku kvality.
Stejně jako v loňském roce oslovila i letos každá prodejna dm jednu základní školu ve svém okolí. Tyto školy v únoru a březnu navštěvují proškolení zástupci dm. „Návštěvy probíhají v příjemné atmosféře, děti s nadšením vítají zábavně-vzdělávací film s Hurvínkem a Máničkou, který jsme pro tyto účely natočili ve spolupráci s Mgr. Helenou Štáchovou v Divadle Spejbla a Hurvínka," přibližuje návštěvy ve školách Martina Horká. Hlavní postavy ve filmu „Jak se dostat Hurvínkovi na zoubek" dětem hravou formou vysvětlují, proč by si měly zoubky důkladně čistit, jak při čištění zoubků postupovat a proč je nutné pravidelně navštěvovat zubního lékaře.
„Z konzultací s odborníky na prevenci vzniku zubního kazu vyšlo najevo, že nejčastější chybou při čištění zoubků u dětí je nesprávná technika čištění. Proto jsme se rozhodli, že do programu „Veselé zoubky" v letošním roce zařadíme také názornou ukázku správné techniky čištění zubů," uvedla paní Horká. Dětem jsou zapůjčeny makety zoubků a zubní kartáčky a děti tak mají jedinečnou možnost nacvičit si techniku čištění zubů pod dohledem proškoleného zástupce dm. Každému žáku věnuje společnost dm preventivní balíček zaměřený na péči o dětský chrup, který rovněž obsahuje edukační brožuru pro rodiče. Tu dm připravila opět ve spolupráci s odborným garantem celého preventivního programu, prof. MUDr. Martinou Kukletovou, CSc. z Lékařské fakulty Masarykovy univerzity Brno a Stomatologické kliniky FN u sv. Anny v Brně.
Až o 10.000 více dětí
V letošním roce se společnost dm rozhodla zapojit do preventivního programu Veselé zoubky až o 10.000 více žáků než vloni. Proto oslovila i ostatní školy v České republice s možností přihlásit se do programu. „Jejich zájem předčil naše očekávání a celkem tak dm prostřednictvím preventivního programu „Veselé zoubky" může beze zbytku naplnit svůj vytyčený cíl a oslovit na 34.000 žáků prvních tříd," dodává na závěr Martina Horká.
Na dm preventivním programu Veselé zoubky se společností dm drogerie markt dále spolupracovali a výrobky do preventivních balíčků dodali distributoři značek Dontodent, Colgate, Elmex, Odol3dent, Odol, Vademecum, Signal, Orbit, Tepe a Aquafresh.
(tz)