Propojení módy a výtvarného umění aktuálně obdivují návštěvníci Nákupní galerie Myslbek. Tamější výjimečná výstava představuje originální kolekci osmi designových šátků, jejichž autorkami jsou ilustrátorky Barbora Balgová a Andrea Davalos. Výstava je přístupná zdarma v přízemí nákupní pasáže od 7. 10. do 3. 11. 2024.
Mezi vystavenými šátky vyniká jeden, který byl vytvořen exkluzivně pro Nákupní galerii Myslbek. Design šátku se snaží zachytit, že Myslbek tvoří pasáž spojující dvě části města, kterou denně oživí tisíce krásně oblečených lidí, a dynamiku skleněné instalace Vortex, již pro Lasvit navrhl Maxim Velčovský. Monumentální dílo Vortex znázorňuje energetický vír – setkávání živé energie ulice Na Příkopě s klidem Starého Města.
„Tvorba návrhu pro Myslbek mi zabrala přibližně dva týdny. Mým cílem bylo vystihnout atmosféru pasáže, která spojuje dvě části města, a zachytit každodenní ruch v centru Prahy, kde se lidé často objevují ve výjimečných outfitech,“ vysvětluje ilustrátorka Barbora Balgová.
Návštěvníci si mohou prohlédnout nejen osm šátků, ale také fotografie z módní série nafocené Benediktem Renčem. Výstava rovněž představuje tvůrkyně Barboru Balgovou a Andreu Davalos a zahrnuje ukázky jejich skic, které návštěvníkům přibližují samotný proces tvorby. Šátky, vyrobené ze 100% hedvábí, mají rozměry 80x80 cm a ručně začištěné lemy. Každý šátek byl ušit v dílně v České republice.
„Proces navrhování každého šátku byl jedinečný a odráží individuální identitu značky, pro kterou je určen. Mým cílem bylo vytvořit kolekci, která bude soudržná, ale zároveň každý design bude mít svůj vlastní charakter,“ říká ilustrátorka Andrea Davalos.
Celá výstava navazuje na tradici místa, kde dříve sídlilo Sdružení výtvarných umělců a přátel československého umění. „Spolupráce na Vogue Art Project je pro nás zcela přirozená. Dokonale odráží bohatou historií místa, kde umělci vždy hráli významnou roli, a současnou podobou prostoru, který je dnes moderní nákupní galerií propojující módu a umění. V Myslbeku tuto tradici ctíme a pravidelně pořádáme výstavy, které přibližují uměleckou tvorbu nejen našim zákazníkům, ale i všem návštěvníkům a turistům,“ vysvětluje Lenka Beldíková, marketingová manažerka Nákupní galerie Myslbek ze společnosti Cushman & Wakefield.
(tz)