Dne 26. února 2011 se bude v pražském hotelu Ambassador konat 1. česko-polský ples. Záštitu nad plesem převzala předsedkyně Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky paní Miroslava Němcová a velvyslanec Polské republiky v ČR pan Jan Pastwa. Organizátorem plesu je Velvyslanectví Polské republiky v Praze a Klub polského kapitálu v České republice.

„Tato významná společenská událost se bezpochyby stane místem setkání osobností českého a polského veřejného a obchodního života a také poskytne prostor k navázání osobních kontaktů mezi česko-polskými obchodními partnery. Věřím, že první ročník česko-polského plesu bude úspěšný a stane se novou tradicí," řekl Dariusz Marcinkowski, předseda Klubu polského kapitálu v ČR.

Během plesu proběhne charitativní sbírka, jejíž výtěžek bude věnován povodněmi postnie Základní a mateřské škole s polským jazykem vyučovacím v Dolní Lutyni.

„Vedle toho, že ples je dobrou příležitostí k neformálnímu setkání zástupců polských a českých firem a institucí, má také významný charitativní rozměr, a proto jsem jej rozhodl podpořit," sdělil Jan Pastwa, velvyslanec Polské republiky v ČR.

„Velmi si cením každé podobné akce či projektu, které napomohou udržovat a rozvíjet výborné přátelské vztahy mezi Českou repoblikou a Polskem," uvedla Miroslava Němcová, předsedkyně Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky, v dopise, ve kterém převzala záštitu nad plesem.

Hlavním partnerem 1. česko-polského plesu je energetická společnost TAURON Polska Energia S.A. Mezi další partnery patří firmy UNIPETROL a.s., Metrostav a.s. a PREFA PRAHA a. s. Mediálním partnerem plesu je magazín Polish Market.

***
O Klubu polského kapitálu
Klub polského kapitálu v České republice je nezisková organizace, sdružující polské společnosti fungující na českém trhu. Hlavním cílem Klubu polského kapitálu v České republice je vybudování společného zastoupení polských firem na českém trhu za účelem jednodušší výměny informací a zkušeností mezi partnery a optimálního využití jejich potenciálu. Důležitým posláním Klubu je podpora rozvoje česko - polských obchodních vztahů, vytvoření pozitivního obrazu polských firem v České republice a posílení jejich pozice na českém trhu. Členy Klubu jsou malé, střední i velké firmy, které působí v mnoha různých oborech. Zájmy všech členů, bez ohledu na jejich velikost, jsou zohledněny stejně.

(tz)