Táňa Kuchařová ambasadorka Astratex v rámci valentýnské kampaněMezinárodní den žen je v Česku výrazně oblíbenější než Svatý Valentýn, alespoň co se týče prodejů spodního prádla. Podle údajů největšího středoevropského e-shopu Astratex vede MDŽ v objemu prodejů k Valentýnu poměrově zhruba 70 ku 30.

Táňa Kuchařová, ambassadorka Astratexu

MDŽ, které připadá na 8. března, je v ČR v rámci prodejů podle brand manažerky Astratexu Ivy Janouškové důležitější a úspěšnější svátek. Je to dáno jednak delší tradicí a ale i cílovou skupinou žen nad 45 let.

V té ženy často kupují prádlo samy sobě nebo je obdarovávají jejich partneři. Valentýn naopak část této cílové skupiny vůbec neslaví a pokud ano, tak si lidé spíše kupují květiny, šperky nebo erotický sortiment.

To je také důvodem, proč se letos Astratex v TV kampani i v onlinu opět zaměří právě na MDŽ. "Předloňská kampaň ke svátku žen zvýšila naše prodeje o 98 procent, Valentýn, na který jsme se zaměřili loni a kde byla tváří kampaně Táňa Kuchařová, zafungoval dobře zejména na sociálních sítích a výsledkem byl růst, ale ne tak výrazný. Prodeje se zvýšily zhruba o 20 procent," říká Janoušková.

Vedle kampaně v tuzemsku se letos Astratex vrací s televizní kampaní do Polska a rozjíždí také rozsáhlou televizní kampaň v Bulharsku.

(tz)