Chůze „na boso“ není jen výstřelek pro milovníky alternativy, ale významný směr v obuvnickém odvětví. Vzrůstající oblibu barefoot obuvi potvrzují výsledky společnosti Be Lenka, která v každém roce své pětileté existence zaznamenala růst minimálně o sto procent a dodává zboží do více než 60 zemí světa. V letošním roce představuje dvě nové značky – na jaře Barebarics a na podzim Nuton. Be Lenka podporuje myšlenku slow fashion, udržitelnost módy a lokální výrobu.
Cílem Be Lenka je změnit obouvací návyky lidí po celém světě. Flexibilní podrážka a dostatek prostoru pro prsty u barefoot bot umožňuje při chůzi přirozené rozložení váhy, posílení svalů v chodidle a zlepšení stability a držení celého těla.
Be Lenka se od svého počátku snaží být značkou pro celou rodinu a vyrábět boty pro ženy, děti i muže. „Tento rok rozšiřujeme naše portfolio o dvě nové značky. Barebarics jsou stylové barefoot tenisky do města a první kolekce je vyrobená z recyklovatelných a veganských materiálů. Těsně před spuštěním je aktuálně řada Nuton zaměřená na milovníky horské turistiky a aktivního životního stylu. Všimli jsme si slušného zájmu také o obuv vhodnou do kancelářského prostředí, proto budeme v budoucnu vytvářet další modely i pro tento typ zákazníků,“ popsal zakladatel a CEO Be Lenka Juraj Fehervari.
Klientský servis pro Severní Ameriku je výzvou
Dominantními trhy jsou pro Be Lenka stále Česká republika a Slovensko a v loňském roce se podařilo dosáhnout významného podílu rovněž na německém trhu. Silnou pozici má značka i ve Skandinávii nebo v Severní Americe. V roce 2021 putovalo do celého světa více než sto tisíc kusů bot a dětských nosítek Be Lenka.
„Letos spouštíme silnou podporu prodeje na americkém trhu. Chceme zákazníkům nabídnout možnost vrácení a výměny zboží nebo expresní doručení. Je to pro nás složitý krok, ale zatím se nám daří naplnit náš plán,“ komentoval Juraj Fehervari.
Barefootové boty Be Lenka jsou šité v dílnách v Česku a na Slovensku, kde stále přetrvává obuvnická tradice, a nově i v Portugalsku. Používané materiály jsou lokálního původu a při výrobě i distribuci se Be Lenka snaží o co nejmenší uhlíkovou stopu. V současnosti vyvíjí boty, které se po donošení dají prostě odhodit na kompost.
O značce Be Lenka
• Značka Be Lenka vznikla na Slovensku v roce 2017, kdy začala s výrobou ergonomických dětských nosítek a barefoot bot.
• V roce 2021 dosáhla obratu 8 milionů eur a zisk přesáhl milion eur.
• Své produkty dodává do 60 zemí světa.
• Letos plánuje rozšířit svoji retailovou síť pod značkou PLAN BE, která zastřeší produkty Be Lenka i nové řady Barebarics a Nuton.
(tz)