Až třetinu veškerého odpadu, který vyprodukuje průměrná česká domácnost, tvoří bioodpad. Pokud se tento odpad netřídí, končí obvykle v popelnicích a následně na komunálních skládkách, které zbytečně zatěžuje. Jeho využití je přitom tak jednoduché. Kompostovat bioodpad a přispět tím k ochraně životního prostředí může každý. Právě na téma kompostování se zaměřuje třetí ročník kampaně společnosti dm „Už dnes myslíme na zítřek", která se snaží probudit v zákaznících zodpovědné spotřebitele.

„Otázka odpadů, které postupně zaplňují naši planetu, je dlouhodobě velmi diskutované téma, a proto jsme hledali i letos cestu, po které přivést zákazníky zase o krůček blíže k zodpovědnému chování. Pro letošní vzdělávací kampaň jsme zvolili téma kompostování. Seznamujeme zákazníky formou tištěné brožury i dalšími reklamními kanály s informacemi, proč je dobré bioodpad kompostovat, a že lze tímto způsobem zužitkovat např. i vybrané výrobky dm značek nebo jejich části," vysvětluje Martina Horká, jednatelka společnosti dm a dodává, že kromě kompostování přibližuje kampaň zákazníkům také výhody používání přírodní kosmetiky.

„O produkty přírodní kosmetiky je stále větší zájem, což dokazuje, že zákazníci chtějí pečovat o svůj vzhled v souladu s přírodou," uzavírá Martina Horká. V dm najdou nyní zákazníci přes 560 produktů přírodní kosmetiky značek alverde, lavera, Weleda, Purity Vision, Saloos a Havlíkova přírodní apoteka.

Kampaň vzdělává již třetím rokem

Zodpovědnost k životnímu prostředí jé téma, které zákazníky dm dlouhodobě zajímá, což dokazuje jejich neklesající zájem o tuto kampaň. V předloňském roce uspěl první ročník kampaně s tématy ekologického praní a certifikátů, které jsou udělovány produktům v bio kvalitě a výrobkům fair trade. V loňském roce oslovilo veřejnost pro změnu téma správného třídění odpadu vzniklého zejména po použití drogistických výrobků.
Společnost dm se kromě užitečných informací snaží přijít i s výhodami pro samotné zákazníky. Letos si tak zákazníci zaregistrovaní ve věrnostním programu dm active beauty svět výhod mohli za 50 bodů pořídit jednu z více než 45.000 ks skládacích, opakovaně použitelných nákupních tašek nebo se mohou výměnou za 120 bodů těšit na vlastní kompostovací nádobu na bioodpad. Tu si lze jednoduše umístit kamkoliv do domácnosti, nejlépe do kuchyně, a udělat tak první pomyslný krok k lepšímu životnímu prostředí. Tlením vzniklou organickou hmotu nejen z kuchyňského odpadu či kompostovatelných obalových materiálů lze poté využít v domácnosti jako přírodní hnojivo.

O dm drogerie markt s.r.o.

V České republice zahájila činnost v roce 1992 jako 100% dceřiná společnost dm drogerie markt GmbH Rakousko. V roce 1993 otevřela svou první prodejnu v Českých Budějovicích. Společnost sídlí v Českých Budějovicích. Svých 223 prodejen zásobuje po celé České republice ze svého logistického centra v Jihlavě. Jednateli společnosti jsou Gerhard Fischer, Martina Horká a Markéta Kajabová. Celkem v dm pracuje 2.476 spolupracovníků. V obchodním roce 2015/2016 vykázala dm v České republice obrat ve výši 7,849 mld. CZK a upevnila tak své postavení jedničky na trhu specializovaných drogerií. Na trh uvádí mimo jiné dm značky Balea, alverde přírodní kosmetika, babylove, DAS gesunde PLUS, Denkmit, SUNDANCE, Visiomax, dmBio či nejnovější dm značku trend IT UP.

(tz)