Lidský život se prodlužuje a mnoho lidí tak tráví podzim života v domovech pro seniory. Kvalita služeb v těchto zařízeních se neustále zlepšuje, i když do ideální podoby má život v domovech pro seniory jistě daleko. V první řadě chybí finance a vítána je doslova každá koruna, kterou přispěje seniorům veřejnost či různé firmy. Přispět se rozhodla také společnost Henkel Beauty Care ČR a pro letošní léto při-pravila ve spolupráci s Charitou ČR projekt Korunka na lavičku.

Finanční prostředky, kterými zařízení disponují, musí pokrýt v první řadě pečovatelské služby a zdravotnickou péči. To však samo o sobě ke šťastnému životu nestačí. Člověk potřebuje také společenské vyžití, které by mu přineslo tolik potřebnou radost a pocit sounáležitosti. Ke štěstí patří i maličkosti, jako je posezení na lavičce, kde si senioři, obklopeni přírodou, vychutnávají každý slunečný den. Napadlo by vás, že i o něco tak obyčejného a samozřejmého, jako je lavič-ka, může být nouze?

Lavičky pro seniory
Potěšit seniory teď může každý z vás, a to díky společnému projektu společností Henkel Česká republika a drogerie DM, které se dlouhodobě zavazují k trvale udržitelnému rozvoji. „Více než polovina našich produktů se prodává v plastových obalech, a proto nás zaujala možnost nechat vyrobit z recyklovaného plastu lavičky, které chceme věnovat do seniorských domovů a zařízení pro celé ČR. Partnerem se nám v našem projektu stala důvěryhodná organizace Charita Česká republika, od níž přišel požadavek dokonce na 200 laviček," říká Radka Šimánková, marketin-gová manažerka Henkel Beauty Care Česká republika.

Do projektu se mohou zapojit všichni, kdo si v období od června do konce září zakoupí v kterékoli DM drogerii výrobky značek Gliss Kur, Ultime, Schauma, Syoss, Fa, Taft a got2b v plastových obalech. Z každého prodaného výrobku pak Henkel Česká republika věnuje korunu na nákup laviček z recyklovaného plastu pro seniory. Logem budou označeny nejen samotné výrobky, ale najdete je také na regálech a dalších místech v prodejnách. Samozřejmostí je, že výrobky ani o haléř nezdraží. Více informací hledejte na www.korunkanalavicku.cz.

Víte, že...
Zatímco loni představovali Češi nad 65 let zhruba 18 % populace, po roce 2030 by podle odhadů ČSÚ měl do této věkové kategorie spadat každý čtvrtý. V absolutních číslech jde o 1,9 milionů lidí loni a 2,5 milionu lidí za patnáct let. Péče o seniory v rámci systému sociálních služeb stojí veřejné rozpočty kolem 13 miliard korun ročně a peněz se stále nedostává.

(tz)