Vesele zoubky foto z programu.jpgJiž třetím ročníkem pokračuje dm preventivní program „Veselé zoubky" v českých školách. Potřetí přichází společnost dm drogerie markt v únoru a březnu do českých škol s oblíbeným dm preventivním programem „Veselé zoubky", jehož tématem je správná péče o zuby a prevence zubního kazu. Cílem letošního roku je zapojit do programu 35.000 žáků prvních tříd základních škol.

Preventivní program „Veselé zoubky" získal od České stomatologické komory oprávnění používat Pečeť České somatologické komory. Tuto pečeť propůjčuje ČSK vybraným výrobkům a projektům v oblasti prevence jako známku kvality.

„Prostřednictvím dm preventivního programu „Veselé zoubky" chceme dětem a jejich rodičům pomoci v oblasti správné péče o zuby. A protože nejlepším řešením je správná prevence, snažíme se přispět k tomu, aby si děti utvořily co nejlepší návyky, které si ponesou do budoucího života," řekla Mgr. Martina Horká, prokuristka společnosti dm drogerie markt.

Průběh programu
Stejně jako v předchozích letech oslovila každá prodejna dm jednu základní školu ve svém okolí. Spolupracující školy pak v únoru a březnu navštíví proškolení zástupci dm. Preventivní hodinu doprovází zábavně-vzdělávací film „Jak se dostat Hurvínkovi na zoubek", který společnost dm pro účely preventivního programu natočila ve spolupráci s Mgr. Helenou Štáchovou přímo v Divadle Spejbla a Hurvínka. Hlavní postavy filmu dětem hravou formou vysvětlují, proč je nutné si zoubky důkladně čistit, jak při čištění zoubků postupovat a proč je nutné pravidelně navštěvovat zubního lékaře.

Preventivní hodinu doplňuje praktický nácvik správné techniky čištění. „Na základě konzultace s odborníky na prevenci zubního kazu jsme dospěli k závěru, že nejčastější chybou při čištění zoubků u dětí je nesprávná technika čištění. Dětem proto v průběhu preventivní hodiny zapůjčujeme makety zoubků spolu se zubními kartáčky a děti tak mají jedinečnou možnost nacvičit si techniku čištění zubů pod dohledem proškoleného zástupce dm," vysvětluje Martina Horká.

Každému žáku, který se zúčastní preventivního programu „Veselé zoubky", věnuje společnost dm preventivní balíček zaměřený na péči o dětský chrup, který rovněž obsahuje edukační brožuru určenou pro rodiče. Tu dm připravila ve spolupráci s odborným garantem celého preventivního programu, prof. MUDr. Martinou Kukletovou, CSc. z Lékařské fakulty Masarykovy univerzity Brno a Stomatologické kliniky FN u sv. Anny v Brně.

Soutěž o nejzajímavější projekt
V roce 2013 mají všechny zúčastněné třídy možnost zapojit se do soutěže o nejzajímavější projekt na téma „Prevence zubního kazu". Odbornou hodnotící komisí bude vybráno deset nejzdařilejších projektů a vítězné první třídy získají krásný zážitek v podobě zájezdu na divadelní představení do divadla Spejbla a Hurvínka v Praze.

Na dm preventivním programu Veselé zoubky se společností dm drogerie markt dále spolupracovali a výrobky do preventivních balíčků dodali distributoři značek Dontodent, Colgate, Elmex, Odol3dent, Odol, Vademecum, Signal, Orbit, Tepe, Profimed, Sensodyne Pronamel, Vitalcare, Curaprox a Aquafresh.

O společnosti dm drogerie markt
dm drogerie markt s.r.o. v České republice zahájila činnost v roce 1992 jako 100% dceřiná společnost dm drogerie markt GmbH Rakousko. V roce 1993 otevřela svou první prodejnu. Společnost sídlí v Českých Budějovicích. Svých 210 prodejen zásobuje po celé České republice ze svého logistického centra v Jihlavě. Jednateli společnosti jsou Gerhard Fischer a Ing. Pavel Kadečka. Celkem v dm pracuje 2160 spolupracovníků. V obchodním roce 2011/2012 vykázala dm v České republice obrat ve výši 6,208 mld. CZK a upevnila tak své postavení jedničky na trhu specializovaných drogerií. Privátních značky dm jsou na trh uváděny mimo jiné pod značkami Balea, alverde přírodní kosmetika, babylove, Das gesunde Plus, Denkmit a Sundance.

(tz)