DSC02247Martin StiborV Česku se ročně vyrobí tisíce tun korálků z nejrůznějších materiálů. Většina české produkce korálků a komponentů k výrobě šperků je určena na vývoz a míří do všech koutů světa. Tato orientace se ale vlivem koronavirové pandemie na dlouho změnila. Více napoví rozhovor s Martinem Stiborem, zakladatelem společnosti Korálky.cz, největšího e-shopu v Česku s komponenty k výrobě šperků:

radka BenešováRadka BenešováMnozí z nás, kteří se na jaře ocitli na home office, přesto, že měli najednou spousty práce navíc a nové povinnosti, se hýbali méně, než bývá zvykem. Více jsme seděli u počítače, u televizního vysílání, na zahradě, u knížky nebo s dětmi nad učením. Léty zaběhnutý rytmus pracovního dne se proměnil, ubylo kroků na stanice MHD, ulicemi, na nákupy, omezili jsme procházky v parku. Nejedna žena si po čase postěžovala, že přibrala. Nejen kvůli nedostatku pohybu, ale třeba i proto, že pobyt celé rodiny doma sváděl k vaření, pečení, ochutnávání ve větší míře než v předchozích měsících. Co teď? Kromě hojnějšího množství zeleniny a ovoce můžeme zařadit do jídelníčku i více mléčných výrobků. Potvrdila to Ing. Radka Benešová, ředitelka marketingu Mlékárna Valašské Meziříčí.

portrétKateřina Marie DuškováPotřebujeme být zdraví a výkonní. Jednou z českých firem, která již léta nabízí produkty prvotřídní kvality vhodné k vylepšení naší kondice, je ústeckoorlický ORLING s.r.o. Patří manželům Duškovým, pracují v něm i jejich dvě děti. Rodinná společnost vyvíjí a vyrábí doplňky stravy pod řadou známých značek, a snaží se tak pomoci utužit zdraví jak lidí, tak zvířat. V mnohém jsou tyto přípravky průkopnické, nesou stopu významných vědeckých poznatků i zkušeností z praxe. Ing. Kateřina Marie Dušková je jednatelkou a marketingovou ředitelkou. Zabývá se také vývojem. Tuto roli chápe jako své profesionální poslání. Pátrala jsem po tom, jak vnímá rodinné podnikání ona, co ji nejvíce těší či motivuje:

Petra KlázrováTouha mít doma něco, z čeho se budeme těšit každý den. Snaha rozzářit kuchyň, obývák nebo jiné prostory domácnosti o kousky, které nám zlepší náladu. Koupit drobnost, na které bude stát náš svět radosti. I to bývají pohnutky, které nás čas od času zavedou do prodejny s krásným, tradičním českým porcelánem. Takovým, který jsme bývali zvyklí vidět u svých babiček i maminek, ať už jako vzácnost, na kterou se servírovalo jen výjimečně, anebo naopak jako běžný užitný předmět, který sloužil den co den. Vztah k porcelánovým hrnkům a hrnečkům, talířům, miskám, slánkám či podnosům se v člověku rodí nejen díky generační komunikaci, jež nás provází životem tak nějak po špičkách a samozřejmě, ale i zcela náhodně, třeba v okamžicích životních zlomů. Ať je to svatba, nebo skon důležitého člena rodiny, v okamžicích nostalgie, kdy je potřeba udělat si den pěknější jen tak, či pohnutka k velkolepému nákupu na řadu let dopředu. Každý to máme nastaveno trochu jinak. Jedno je však jisté: vybírat v případě porcelánu máme z čeho. I o tom jsem hovořila s Petrou Klázrovou, která ve společnosti Český porcelán a.s. v Dubí zodpovídá za marketing:

nanomedical 002Marcela Munzarovánanomedical 025V novém provozu v Liberci se 18. května naplno rozjela výroba nanovlákenné struktury, která umožnila odfiltrovat viry a bakterie na tu nejvyšší možnou účinnost. Unikátní materiál, jehož kvalitu potvrdila svým certifikátem (VFE Viral Filtration Efficiency) uznávaná laboratoř Nelson Labs v USA, se jmenuje AntiMicrobe Web R a má záchyt vyšší než 99,9 %. Spolehlivě zafungoval při výrobě zdravotnických masek proti obávanému koronaviru. Avšak s jeho využitím měla původně jeho autorka, Ing. Marcela Munzarová, jednatelka firmy Nano Medical s.r.o., dceřiné společnosti letitého českého výrobce spodního prádla a plavek Triola a.s., jiné plány. AntiMicrobe Web R po měsících výzkumu vznikl jako vysoce prodyšný materiál vhodný zejména pro zdravotnické náplasti – pro překrytí ran po operacích, při popáleninách nebo jako materiál pro kosmetické masky s pečujícími, výživnými i čisticími účinky.

pe routka 1Jiří PeroutkaJak se zachovaly Češky, když se jim uzavřely kadeřnictví a salony krásy? Na to se zaměřil nedávný průzkum společnosti dm. Odpovědi dotázaných možná někoho překvapí, ale ženy nehodily ani za ztížených podmínek péči o svůj vzhled za hlavu. A prozradily o sobě mnohem víc, jak řekl v rozhovoru manažer komunikace dm Ing. Jiří Peroutka.

Milada MěsícováMilada MěsícováNevím proč, ale na webu Zemědělského družstva Unčovice na Litovelsku mne jako první zaujal jídelní lístek. Věděla jsem, co měli zaměstnanci k obědu včera a co bude dnes. Docela jasná informace, a zdaleka ne jen o tom stravování. Ale vážně – s Ing. Miladou Měsícovou jsem se viděla na jednom z Inspiromatů, tedy setkáních v Praze, která organizuje  PhDr. Lenka Tomešová, zakladatelka Klubu manažerek. Tehdy Milada Měsícová s vervou sobě vlastní vyprávěla svůj manažersko-zemědělský příběh, který dokumentoval odvahu, snahu i výsledky práce. Dověděla jsem se také, že v současné pozici je už od roku 2011, že předsedá Svazu pěstitelů cukrovky Moravy a Slezska, že je členkou Agrární komory ČR a Zemědělského svazu ČR. Sama sebe jsem se tenkrát ptala, jak to ta žena, matka, šéfka, funkcionářka může všechno stihnout a čím to, že se nehroutí z tak velké odpovědnosti, kterou má. Když se začtete do následujících řádek, odpověď na otázku najdete stejně jako já:

Kopie souboru 69Andrea DostálováSetkala jsem se s vášnivými konzumenty ghí i jeho nemilovníky. Myslím však, že těch prvních přibývá. I v souvislosti s tím, že mnozí z nás hledají optimálnější jídelníček, změnu, která by zlepšila naši kondici. I v souvislosti s imunitou, o níž se více než kdy jindy začalo mluvit na základě hrozby koronavirové pandemie. Není nám také jedno, jak mlsáme, zda zdravě, nebo neřízeně škodíme svému zažívání, cévám, mozku. Ne každý ale ví, že ghí obsahuje konjugovanou kyselinu linolovou, pomáhá tak odbourávat tělesný tuk, podporuje růst svalové hmoty a funguje jako antioxidant. Není se co divit, že ghí v řadě domácností patří k pokladům kuchyně. Vyrábí ho firma České ghíčko s.r.o. Ředitelkou a šéfkou marketingu je Andrea Dostálová:

Aktuální vydání v PDF

Květen 2024

Otevřít PDF | Prosperita | Fresh Time

Newsletter

Zaregistrujte se do našeho newsletteru a dostávejte nejnovější vydání Madam Business emailem. Na základě registrace navíc můžete využít 20 % slevu na první inzerci v Madam Business.

Registrací souhlasíte s Podmínkami zasílání a použití služby.

 

Hlavní partner:

manner84_84

Partneři:

logo-eternity_web_119 jaja_logo2_108design4net_119_119 nadeje_logo88_882018 yourchance rgb color120
smart press logologo klub manazerek 150lazne teplice v cechachnupreme

Tip Grady

kniha mesice duben 2024 grada za kamna vlezemZa kamna vlezem

aneb Hrst pranostik, povídání o tradicích a osvědčené babiččiny recepty

Kamila Skopová

Knížka unikátním způsobem spojuje vyprávění o lidových tradicích, úvahy o přirozeném běhu života a osvědčené recepty babiččiny kuchyně. Třeba i vám pomůže příjemně se naladit, inspirovat ke kulinářským experimentům a přiblížit vás zpátky ke kořenům a tradicím minulosti.

 

Navštivte také

iprosperita RGB freshtimecz RGB