Mgr. Ceralová Petrofová, MANAŽERKA ROKU 2014, vystudovala v r. 1992 Karlovu Univerzitu - Farmaceutickou fakultu v Hradci Králové. Nastoupila do zahraniční farmaceutické firmy jako manažerka. V r. 2000 se akciová společnost Továrna na piana transformovala na soukromou rodinnou firmu PETROF. Po více než půlstoletí tím byl završen proces návratu firmy rodině Petrofů. Zuzana Petrofová nastoupila nejprve jako vedoucí propagace, pak obchodní ředitelka a v r. 2004 přebrala funkci jednatelky - ředitelky PETROFu.

Současná pozice firmy na světovém trhu, kontinuálně zlepšující se hospodářské výsledky a reálná strategie rozvoje jasně dokládají manažerské schopnosti Zuzany Ceralové Petrofové.

Před 150 lety vyrobila firma PETROF v Hradci Králové první klavír. Výroba byla orientována na anglickou dvojrepetiční mechaniku, která se následně stala sériovou. Zakladatel firmy Antonín Petrof má kořeny v ruském Tomsku.
Hradecký Petrof byl tradičně rodinný. Přesto byly rodině v restitucích vráceny pouze 4 % majetku. Rodina se rozhodla, že se bude snažit získat zpět celou výrobu. Půjčila si peníze a dokoupila zbývajících 96 %. Proces návratu tím byl ukončen.
Výrobkové portfolio společnosti sahá od malých pian až po velké koncertní klavíry. V současné době vyrábí přes 2000 nástrojů ročně a jasně drží evropské prvenství. Od roku 2009 zavedla řadu „New collection", která je na světové špičkové úrovni. Má nový, převratný způsob intonace a větší dynamický rozsah.
V Evropě a USA výroba pian klesá. V r. 2000 se jich v Evropě vyrobilo 30.000 kusů, nyní cca 6000 kusů. Proto v PETROFu doplnili výrobní portfolio luxusním nábytkem, což vytváří cca 20 % tržeb. Firma si tím udržela nosnou výrobu klavírů a pian a k tomu odborné pracovníky. Udržuje zisk, tržbu a hlavně konkurenceschopnost. Na evropském trhu upevňuje své prvenství.

Piana z PETROFu mají vysokou konstrukční kvalitu a využívá je světová umělecká špička. Ze „100 nej" lze uvést několik jmen jako například Gilbert Becaud, Luciano Pavarotti, Duke Elington, Placido Domingo, Ennio Morricone.
Zuzana Petrofová pěstuje také oteřené a férové vztahy se zaměstnanci, je důsledná a profesionálně nekompromisní. Zuzana Petrofová dokázala, že „zázraky" se dějí.


Zuzana Petrofová odpověděla v rámci ankety na osm otázek a uvedla také své krédo.

Moje krédo: Jaké si to uděláš, takové to máš. Spoléhej sama na sebe.

1. Co považujete za Váš největší manažerský úspěch v roce 2014?

Přesvědčit rodinu, aby mi dala důvěru ve spravování 77 % podílu do mých rukou. Vybrat si nový management a společně s ním vytvořit plán restrukturalizace firmy tak, abychom přesvědčili čtyři banky, že má smysl pokračovat.

2. Jaké politické nebo ekonomické změny ovlivnily byznys vaší společnosti/instituce v posledních třech letech?

Legislativní a daňové změny, kurzové rozdíly.

3. Jakým způsobem se snažíte zvýšit konkurenceschopnost vaší společnosti?

Inovace v oboru (prémiová značka ANT. PETROF), silnější angažmá v kultuře a školství, otevření areálu PETROF pro zákazníky (Muzeum PETROF, exkurze do výroby, přehrávky nástrojů).

4. Jste spokojeni s úrovní znalostí a zkušeností absolventů vysokých škol pro potřeby vaší společnosti? V čem vidíte mezery či nedostatky?

Na trhu je absolutní nedostatek technicky zaměřených vysokoškoláků, ne všechny vysoké školy produkují stejně kvalitně vybavené vysokoškoláky, jsou mezi nimi velké rozdíly.

5. Je vaše společnost atraktivní pro potenciální zaměstnance? Jaký motivační program jim nabízíte?


Stabilitu, práci pro tradiční rodinnou firmu, přátelský přístup, vedení a ne řízení.

6. V čem považujete soutěž MANAŽER ROKU za přínosnou pro rozvoj manažerské profese?

Ocenění dlouhodobé každodenní práce, seznámení se s manažerskými příběhy kolegů z jiné branže.

7. Kdo je vaším manažerským vzorem a proč?

Nemám vyhraněný vzor, mění se to v průběhu času tak, jak přicházejí podnikatelské příležitosti. Vážím si poctivých manažerů, kteří umí flexibilně reagovat na danou situaci, a není jim cizí etické myšlení.

8. Koho vnímáte jako nejvýznamnější osobnost současného českého byznysu?

Je celá řada skvělých osobností. Podnikání je sice „práce za účelem vytváření zisku", ale neměla by se z toho vytratit etika a pokora. Takže si vážím například paní Valové (majitelka firmy SIKO koupelny a kuchyně) nebo pana Frolíka (majitel firmy