Aplikace Mamio propojí matky s potenciálními kamarádkami v okolí na základě algoritmu podle lokace a zájmů či věku jejich dítěte. Pomůže jim také sdílet zkušenosti v bezpečném prostředí. S nastavením produktu i obchodní strategie pomohl startupu akcelerační program Start it @ČSOB.
Mamio funguje na principu propojování profilů. Aplikace jednoduše propojí mámy, které by si mohly rozumět. Důležitá je vzdálenost, podobné zájmy, věk dětí nebo přístup k mateřství. Po propojení si uživatelky můžou napsat a vyrazit třeba ven s dětmi.
„Seznamek existuje spousta, ale do této doby neexistoval moderní nástroj řešící problém, který se týká skoro poloviny populace. Po narození dítěte se ženám kompletně změní společenský život. Většina se přestává vídat s dosavadními kamarády a přes 80 % maminek se cítí osaměle. Přitom právě v tomhle křehkém období potřebují mámy nejvíc podpory,“ řekla Laureen Hollge, spoluzakladatelka Mamio, a dodala: „Máme kolem sebe spoustu kamarádek s dětmi, které se nám svěřovaly s tím, že se v mateřství cítí izolovaně, a chtěly by mít silnější podpůrnou komunitu. Divily jsme se, že u nás ještě neexistuje žádná moderní platforma, která by problém sociálního života v mateřství nějak řešila. Tak jsme se rozhodly ji vytvořit.“
Mamio je první mobilní platforma určená jen pro ženy. Jedním z důvodů jejího vzniku bylo otevření témat, která jsou intimní a specifická pro ženy-matky. Například polovina maminek nechce řešit témata týkající se jejich těla, porodu apod. ve skupině s muži. Druhým důvodem byla skutečnost, že rodičovská dovolená a s ní spojená izolace se v Česku aktuálně týká z 98 % žen. Než se to změní, chce Mamio nabídnout matkám prostor propojit se s dalšími ženami, které řeší stejné problémy a pocity.
Aplikace vyvolala u maminek velkou odezvu už před svým spuštěním. Čeká na ni přes 2000 žen, které se zapsaly mezi první uživatelky. Mamio je nyní ke stažení na Google Play, verze pro iOS bude k dispozici v následujících týdnech. A příští rok je v plánu rozšíření do zahraničí a vytvoření sítě pro milióny žen.
Startup Mamio (ještě pod původním jménem Kindr) úspěšně prošel akceleračním programem Start it @ČSOB. Ten od roku 2018 nabízí poradenství a mentoring začínajícím inovativním firmám, které hledají způsob, jak rozjet udržitelně a ziskově svůj business. Během čtyř let prošlo programem Start it @ČSOB už 63 startupů, které přitahují investory a sbírají prestižní ocenění. Startup Mamio např. získal stříbrnou pozici na českých Social Impact Award a také cenu veřejnosti v soutěži Nastartujte se od Komerční banky.
„Do našeho akcelerátoru vybíráme firmy, které přinášejí lepší řešení pro zákazníky i v nečekaných oblastech, a vedle toho hledají způsob jak udržitelně a ziskově fungovat. Přesně takové je Mamio, které prokázalo své kvality i v rámci Demo Day, kde se každoročně prezentují nejzajímavější startupy z naší líhně. Mamio zvolila porota loni v listopadu jako startup s největším businessovým potenciálem,“ uvedla Zuzana Paulovics, lídryně akcelerátoru Start it @ČSOB.
Mamio vyvíjí tým se zahraničními zkušenostmi z velkých korporací i startupů:
Laureen Hollge – COO ve startupu, pracovala v konzultační firmě BCG, nově byla také zařazena do žebříčku Forbes 30 pod 30
Johana Šperlová – zkušená produktová manažerka z berlínské startup scény
Martina Kavanová – psycholožka z Oxfordu zabývající se výzkumy společenských problémů v Česku
Karel Hrdina – developer se zkušenostmi z korporátů i startupů, podílel se například na vývoji aplikace Rekola aj.
(tz)