papelote Adela Waldhauserova 5Papelote² (na druhou) je prostor, kde odpad získává druhý život, poškozené kusy nacházejí své místo na regálech, a stále funkční výrobky tak můžete pořídit za výhodnější ceny. V prodejně stylizované do modré barvy v hale 18 B v Pražské tržnici najdete výrobky od papelote s drobnými vadami, prototypy i produkty ze starých kolekcí.

České papírnictví papelote otevřelo svůj první outlet a do života nasměrovalo další způsob, jak uvést do praxe principy udržitelnosti, cirkularity a šetrnosti provázející značku od jejího vzniku před více než 12 lety. V prodejně v Pražské tržnici v Holešovicích, která přiléhá na sklad a expedici papelote, nabízí čtyři různé kategorie výrobků:

1. Papelote² – papelote recykluje samo sebe
„Papelote na druhou je edicí produktů vyrobených z toho, co v dílně zůstalo z výroby. Odřezky papírů, zkažené kusy, zbytky spirál a lepenek čekaly na svůj nový život a nyní konečně nacházejí využití,“ popsala kreativní ředitelka Kateřina Šachová, jak papelote recykluje sebe sama.

2. Papelote prototyp – na začátku byl...*
Vývoj produktů prochází v papelote dlouhým procesem, během kterého vzniká mnoho maket a prototypů. Všechny jsou vyráběné se stejnou poctivostí jako výsledný produkt. Takové kousky podle přesvědčení papelote do odpadu nepatří, a proto je nabízí za zvýhodněnou cenu v outletu.

3. Papelote mínus – s chybami, ale s láskou
Velká část papelote výrobků pořád vzniká ručně, a tak se může stát, že se vyrobí produkt, který není úplně perfektní. „Někdy je to sešit, který nemá dokonalé proporce, někdy jde o zápisník, který trpí křivým ušitím, něco mu chybí nebo z jiného důvodu neodpovídá našim představám. Takové výrobky najdete v sekci papelote mínus. I s chybami je máme rádi a nechceme je jen tak vyhodit,“ přiblížila uvažování, které stálo za vznikem sekce papelote mínus, potažmo celého outletu, kreativní ředitelka.

Papelote outlet – všechno jednou končí
Doprodej produktů má v papelote² své pevné místo. Zákazníci díky tomu mohou ulovit poslední kusy a ušetřit pár procent. „S kolekcemi, které byly v nabídce roky, se chceme loučit důstojně a s respektem,“ vysvětlila Kateřina Šachová.

Interiér prodejny navrhl architekt Václav Mlynář z Monument Office, který s papelote již spolupracoval na podobě letenské pobočky. Prostor outletu je stylizován do modré barvy, inspirované nedalekou Vltavou. Mobiliář v přilehlé expedici je také upcyklovaný, vznikl ze starého vybavení bývalé prodejny ve Vojtěšské ulici v Praze.
Papelote je původní české papírnictví, které funguje jako dílna na nápady a výrobky, stejně tak jako úspěšné grafické studio pyšnící se zakázkami pro Google ČR nebo Slovenskou prezidentskou kancelář. Během své existence získalo papelote řadu ocenění, mezi nejprodávanější produkty se řadí především diáře a zápisníky. Papelote vzniklo v roce 2009 jako pokračování úspěšné diplomové práce grafické designérky Kateřiny Šachové, která v papelote působí jako strážce značky a kreativní ředitelka. Dalšími zakladateli a spolumajiteli jsou Filip Šach a Denisa Havrdová, která od vzniku papelote zastává pozici výkonné ředitelky.

(tz)