S pandemií koronaviru lidé bojovali i jídlem, ukázaly hypermarkety Globus v meziročním srovnání prodeje. Ten potvrdil, že loni byl v měsících pandemie covid-19 rekordní zájem o alternativní potraviny, zeleninu a ovoce.
Alternativní potraviny, potraviny s vitamíny, vlákninou a minerály končily v košících zákazníků v Globusu nejvíce, když stoupaly křivky pandemie covid-19. Těchto potravin má Globus ve speciální sekci Zdravý svět přes 1200. Ty si našly zákazníky mezi lidmi s potravinovou intolerancí, ale také těmi, co vyznávají zdravý životní styl, a v posledním roce je i více těch, co chtějí posilovat svou imunitu. „Zájem o potraviny ze Zdravého světa přesně kopíruje vývoj pandemie. Loni v únoru si nakoupili zákazníci ve Zdravém světě o 16 % a v březnu o 12 % víc potravin než ve stejných měsících předloni, velký skok zájmu o tyto potraviny nastal opět od října. Jde o neobvykle vysoké meziroční nárůsty,“ potvrdila Lutfia Volfová, vedoucí externí komunikace Globusu. Celkem loni v Globusu Zdravý svět pak nakoupili zákazníci o 8,8 % potravin více než v roce 2019. Snaha o zdravější jídelníček neskončila u Čechů nákupem alternativních potravin. Vlny pandemie kopíruje i zájem o ovoce a zeleninu. Částečně na to měly vliv i home office a to, že děti byly doma. Ale trend také naznačuje, že v období pandemie Češi vyslyšeli veřejný apel na dodržování zdravého životního stylu a konzumaci vitamínů. „V únoru a listopadu byly nárůsty prodeje ovoce a zeleniny 12 %, a za nimi stojí z většiny citróny, mandarinky, pomeranče a jablka, tedy plody, které jsou všeobecně známé jako zdroje vitamínů,“ řekla Lutfia Volfová.
Globus tento vývoj dovedl k myšlence, že zákazníkům výběr usnadní. Běžně obchodníci každý rok v lednu nabídnou ve svých letácích tipy na potraviny vhodné k redukci váhy po svátcích, letošní leden se ale Globus rozhodl orientovat nabídku na posílení imunity. „Jsme přesvědčeni, že to bude vítáno, dnes víc, než kdy jindy lidé na své zdraví dbají,“ uvedla Lutfia Volfová a doplnila, že jen za minulý rok ve Zdravém světě Globus rozšířil sortiment o 300 položek a stále hledá nové dodavatele a produktové novinky.
(tz)